makkelijker laden op vrachtwagen als trailer?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

makkelijker laden op vrachtwagen als trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 14:40

Morgen kan ik met mijn instructrice mee op concours.
Zij neemt Timmie dan mee op haar vrachtwagen.

Voorheen was tim niet zo'n hele makkelijke lader maar tegenwoordig gaat het goed.
Ze loopt haar 'eigen' 1,3/4 op. Gaat op de 2 paards als Angel er al instaat maar ook als ie nog leeg is met het schot gewoon recht.

Nu vraag ik me af of ik problemen moet verwachten morgen met het laden op een vrachtwagen, waar de paarden van Martine dan al op staan?

alvast bedankt.

Groetjes

BlackWych

Re: makkelijker laden op vrachtwagen als trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 14:42

Dat is niet van tevoren te zeggen. Zorg ervoor dat je zelf gewoon positief bent van "hij gaat er gewoon op!" Haha! dat staal je dan uit en dat weet hij.

Suc6!

=^.,.^=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 14:45

O der op gaan doet ze dat is een ding wat zeker is Haha!

Maar ik heb weleens gehoord dat paarden op een vrachtwagen makkelijker laden.

Eusebio

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 14:46

Ik ga het zondag meemaken, ook wij gaan voor het eerst de vrachtwagen op. Tong uitsteken Vingers aflikken Mijn paard is momenteel goed te laden maar dat was vroeger wel anders....................... Bloos
Succes. Knipoog

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 14:53

Volgende wee gaat Velvet ook de vrachtwagen op (voor het eerst Haha!). De trailer duurde 1 1/2 uur voor ze erop stond, dus volgende week kan ik het je laten weten Knipoog.

Maar ook ik heb gehoord dat ze over het algemeen makkelijker op een vrachtwagen gaan. Of het zo is,...???

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 14:54

Die van ons lopen zonder enige moeite de vrachtwagen op, maar zie ze maar eens op de trailer te krijgen, dan ben je morgen nog bezig Haha!

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 14:56

Nicolai laadt veel makkelijker op een trailer dan op een vrachtwagen.

Van de vrachtwagen kwam hij compleet bezweet en nerveus af. Terwijl als hij op de trailer staat gewoon super relaxt is.

Het verschilt per paard dus.

Heel veel succes iig! Knipoog

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 16:17

Als degene die hem erop zet er maar voor 200% in geloofd, gaan alle paarden erop. Tenzij ze echt ongelukken of iets hebben meegemaakt, maar meestal is het de stress van de mens die het paard laat weigeren.

Climax

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 16:32

Heb ik idd ook gehoord dat vrachtwagen makkelijker laadt dan trailer.
Die van mij gaan altijd op allebei, hoef je niet achteraan Haha! Tong uitsteken

Saartjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 17:17

Een paard gaat meestal makkelijker op een vrachtwagen omdat die onpening groter is enzo dus succes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 19:21

Amanda heeft eens trailerangst gehad, ik kreeg haar er niet op. Toen een half jaar geen trailer meer gezien, en moest ze op een vrachtwagen, ze liep op de klep, en eraf, en toen liep ze er zo op. Imo is de grote ruimte van de vrachtwagen "fijner/aantrekkelijker" om in te gaan, dan een smalle trailer, ook al staat het tussenschot op zij. Die ruimte is toch smaller.

wouterpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 19:27

op de manege hebben we een 8 paards (geloof ik) vrachtwagen. Hier lopen ze echt veel makkelijker op dan op trailer!!
Als wij paarden hebben die moeilijk zijn met trailer gaan ze eerst paar x de vrachtwagen op. Dan trailer.

Dus het zal vast wel lukken!

Zabbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 19:52

mijn merrie gaat alleen maar in een vrachtwagen, en helemaal niet in een trailer, het is dus wel duidelijk waar haar voorkeur naar uitgaat Lachen

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 20:52

De meeste paarden lopen idd makkelijker op een vrachtwagen dan op een trailer, omdat er meer ruimte is en het reist ook comfortabeler voor ze.
Ik heb al meer dan eens meegemaakt dat eerst de trailer geen probleem is, maar als ze dan een tijdje met een vrachtwagen vervoerd zijn ze inneens de trailer niet meer op willen. Beetje verwend dus Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-05 20:15

Vandaag is het dus gebeurd Tong uitsteken

Vanmorgen om 8 uur stond ze klaar en kwam Martine eraan. In het begin ging het niet goed. er was nog maar 1 plaats over en tim moest naar boven en meteen draaien, daardoor ging ze tot 3x toe terug naar beneden. Daarna de schimmel een plaats verder gezet, zat en lege plaats waardoor ik een groter stuk had.

Toen ging ze na 1x aanmoedigen er zo op.

Op concour moest ze er nog een aantal keer op en af. eraf vond ze wat moeilijker en sprong ze eraf.
Na een tijdje ging ze als ik haar erop zette vanzalf al met haar hoofd naar rechts staan en als het schot eraan kwam schoof ze al op.

Toen we thuiskwamen was ze wel vlug eraf, denk dat ze honger had Haha!

Al met al een goede ervaring die we morgen nogeens herhalen Tong uitsteken

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-05 20:17

Fijn dat het goed is gelukt Lachen
De opening is wel breder, lijkt me prettiger voor ze, maar dat verschilt per paard Lachen

sandra1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-05 23:38

Die van mij is nu ook 2 keer meegeweest op de wagen. De eerste keer gelijk als laatste erop...het naar boven lopen snapte hij wel maar het bijdraaien koste ons 2 pogingen...dat snapte hij niet helemaal en kwam een keer van de klep af...
Afgelopen vrijdag is hij er voor de 2de keer opgeweest en toen lukte het in 2 pogingen...hij leert dus al een beetje..

Denk verder dat het afhankelijk is van je paard welke vorm van vervoer hij prettiger vind. Lijkt me wel dat ze het prettiger vinden om op een wagen te lopen omdat dit allemaal wat ruimer is