Langer dan een jaar engelse beugelriemen aan barefoot??

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Victory

Langer dan een jaar engelse beugelriemen aan barefoot??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-05 12:14

Ik zoek nog steeds mensen die mij hun ervaringen kunnen vertellen met de barefoot in combinatie met engelse beugelriemen. met ervaging bedoel ik niet hoe lekker het rijd, maar of het eerder en of meer slijtage aan het zadel geeft dan de fenders die bij de barefoot horen.

Kan iemand mij helpen?

Kitty_

Re: Langer dan een jaar engelse beugelriemen aan barefoot??

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-05 12:55

wij rijden ook op een barefoot met engelse riemen. We hebben dit zadel overgekocht en de vorige berijdster reed naar mijn weten ook al met engelse beugelriemen. Ik zie niet echt "bijzondere" slijtage.

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-05 17:54

Je kunt je vraag stellen aan de nederlandse leverancier van de barefootzadels, kijk hiervoor op www.boomloosrijden.nl .
Je kunt je vraag ook stellen op www.naturalhorsemanship.nl dit is een forum waar ook veel mensen een barefootzadel hebben.

Victory

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-05 19:52

Daar heb ik al zeer vaak contact mee. Ik wilde eens inventariseren op internet, aangezien zij het ook niet precies weet.

Victory

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-05 19:54

Heeft iemand al een saan de binnenkant van zijn zadel gevoeld? Bij de singelstoten kun je je hand er in steken en ook naar binnen kijken. Er zit daar zacht isolatie materiaal. is dat bij iemand weggesleten op de plek waar je engelse beugelriem ligt?

Pink_Horizon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 21:42

Verplaatst naar VMR

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 21:47

Ik zie het nochtans op VvdD staan... Haha!

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 17:36

Victory schreef:
Heeft iemand al een saan de binnenkant van zijn zadel gevoeld? Bij de singelstoten kun je je hand er in steken en ook naar binnen kijken. Er zit daar zacht isolatie materiaal. is dat bij iemand weggesleten op de plek waar je engelse beugelriem ligt?

ja dat is bij ons wel het geval, jij en je paard hebben er geen last van, maar je voelt dat er stukjes van dat zachte materiaal weg zijn.

Victory

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-05 21:49

Kijk dat zijn de berichten waar ik op zat te wachten. Namelijk: daar waar de singelstoten op het zadel zijn bevestigs zit een stuk leer dat niet doorloopt. Hier zit dus een rand. Precies op die rand gaat je beugelriem leunen als het isolatie materiaal weg is. En in mijn geval is het precies het breedste punt van mijn paard. (hij is erg smal.) Hierdoor staat het tussenliggende leer onder groote druk.
En helaas, er is zich een klein gaatje gaan vormen bij mij. barefooot Duidsland gelooft niet dat het door het bovenstaande komt. Ik ben de eerste met deze klacht. barefoot Nederland geloofd mij gelukkig wel. Ik ben namelijk een van de eerste die engelse beugelriemen is gaan gebruiken en rij er volgens haar het langst mee. De meeste mensen stappen over op fenders. IK heb mijn zadel alleen niet bij haar gekocht, vandaar dat ik via haar geen nieuw zadel kan krijgen.
Dit is zeg maar het hele verhaal.

Ik wilde eens infentariseren op internet of er meer mensen zijn met dergelijke slijtage. Om barefoot op die manier te kunnen overtuigen.
Ik vond de slijtage ook nooit erg, had er geen idee van dat er aan de binnekant materiaal aan het verdwijnen was. het gaatje heb ik ook lang over het hoofd gezien. Het is nouwelijks zichbaar, want het leer er onder is ook zwart. Ik ondekte het toen ik mijn hand in mijn zadel stak. Het leer is echt super dun geworden Aan bijde kanten. het gaatje zit bij mij rechs. Mijn paard is iets scheef, links meer bespierd, dus duwd hij mij naar recht, waardoor daar meer druk op komt. heb met hulp (van NH instructriese) intussen mijn paard weer recht getraint. Door vooral aan een kant een inlage meer in het dekje te doen. (en longeren met dubbele longeerlijn.)
Al deze dingen zijn heel gewoon. Bijna alle paarden (zeker als je jong zijn) zijn scheef. Dat zou niets moeten uitmaken toch?

Victory

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-05 21:51

Pinky_girl schreef:
Verplaatst naar VMR

?????? wat bedoel je daar mee? heb geen idee wat VMR betekend. Ben pas net begonnen op bokt. Haha!

Victory

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-05 21:54

Maya schreef:
Ik zie het nochtans op VvdD staan... Haha!

Uuuh...?????

VvdD en zo ??????????? wat is dat? En hoe kom ik daar??

Haha!

Victory

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-05 21:57

he heb zojuist ondekt wat VMR is. Stond onderin Bij Forum Intex ineens. Kan het niet helemaal vorgen waarom, maar het zal wel. Lachen

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 21:59

Je topic staat nu op VMR (Vraag maar Raak). VvdD is Verslag van de Dag en daar hoort het niet. Zal er ook wel niet (meer) staan.

Victory

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-05 22:03

Heb inderdaat net ondekt hoe het in elkaar zit. maar heb deze topic alleen maar in UZ gezet. Dus waar het intussen allemaal heen gedwaald is? Ik heb het niet gedaan! Lachen

Victory

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-05 22:05

Maar goed....

Iemand nog wat meer te vertellen over slijtage barefoot? Wil het daar eigenlijk graag over hebben namelijk. Lachen

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 13:03

is het niet mogelijk om een extra lap leer aan de binnekant met van dat vilt er tussen te laten naaien door een zadelmaker?
bij ons begint het ook wat dunner te worden, maar ik hou het goed in de gaten..

Victory

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-05 21:38

Ja zeg!!?? Boos! Ik koop een zadel van 400 euro en ik moet na anderhalf jaar een stuk leer er op laten zetten?? Ik dacht het dus niet. Lachen Ik wil gewoon een nieuw zadel of mijn geld terug. Ik denk dat ik daar recht op heb.
Einde singelstoten zit een harde leren rand. precies op die rand zit het gaatje. Dit is een fout in het ontwerp. Ik snap wel dat ze er niet aan willen. Straks moeten ze iedereen hun geld terug geven. Maar ze kunnen het beter nu doen, dan over een paar jaar. dan kost het ze stukken meer geld!

dovish

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 17:37

maar, de achterkant van de fenders is toch ook van niet al te breed leer? krijg je dan niet gewoon hetzelfde effect? (ik rijd zelf met de fenders)

Victory

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-05 18:54

Die kans is er inderdaad. Het zou kunnen dat het puur ligt aan het stuk leer van het singel uiteinde wat vrijving veroorzaakt op het leer. of de beugelriem nu breed is of niet