Prijs voor doe-het-zelf stal?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

dorientjuh

Prijs voor doe-het-zelf stal?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-05 16:44

Nouja, de vraag zelf het al Knipoog .
Wat kost een doe-het-zelf stal per maand per paard?
En doe je echt alles zelf, of voert de staleigenaar bijvoorbeeld ook weleens?

luuntje

Re: Prijs voor doe-het-zelf stal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 16:58

Volgens mij verschilt dat per regio.

Hier in de randstad is het nog tamelijk prijzig.
Mijn paard staat nu op een pensionstal waar je zelf moet uitmesten, buiten zetten, etc. Er wordt alleen gevoerd 2x per dag.
Ik betaal rond de € 230,- per maand

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 09:21

Ik sta in de polder (waverveen) en betaal voor een pony stal of containerstal (3x3) 105,- per maand en voor een paardenstal 125,- (4x4/3,5/3,5) daar zit geen voer, hooi of stro bij. Als je zelf hooi en voer klaarzet dan wordt er gewoon voor je gevoerd.

TheSam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 09:24

Ik sta ook op een doe het zelf stal... het enige wat wij eigenlijk hoeven te doen is uitmesten Haha! .. de boer voert en zet de paarden buiten. Bij ons kost het 190,= incl. hooi/kuil en stro, krachtvoer kunnen we tegen gereduceert tarief bij de boer bestellen (alle merken).

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 09:27

ik sta in hoek van holland en doe bijna alles zelf. uitmesten, voer klaarzetten e.d. er word wel gevoerd maar dat doen we onderling regelen. 2 x per jaar ook het terrein opzomeren. ik betaal voor een kale stal 85,-

M_aaike_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 09:30

wij betalen €160 maar dat is wel excl. stro en bix hooi zit wel in de prijs. je moet je paard wel zelf op het land zetten en uitmesten. gevoerd word er wel. als ze niet op het land staan krijgen ze 4 keer per dag hooi en 2 keer per dag bix. mer bix en stro ben je ongeveer € 210 per maand kwijt maar dan heb je wel een binnenbak erbij

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 09:31

DHZ stal, uitmesten, voeren, buiten-binnen zetten, voer hooi en vlas zelf kopen, geen rijbak e.d. , onderhoud stukje wei, dus echt alles zelf zonder faciliteiten daar betaal ik 50 euro voor.

Heb je een goede buitenbak, wordt de wei voor je onderhouden, wordt het voer of eventueel hooi voor je ingekocht en koop je het van de boer, scheelt ook al weer iets.

Ik ben dus niet goedkoper uit dan in een eenvoudig pension, eigenlijk duurder uit,maar het voordeel is dat ik helemaal per dag kan beslissen hoe mijn paard wordt verzorgd. Dan ben ik nog minstens 3 uur per dag kwijt aan het verzorgen, heen en weer rijden e.d.

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 09:34

Ik sta in de gemeente Terneuzen (Zeeuws Vlaanderen) op een boerderij. 's Morgens wordt er gevoerd en buitengezet. 's Avonds voeren en binnenzetten regelen we onderling. Ik betaal hier 100 euro voor.
Zelf betalen: Stro, hooi, voer, land bemesten voor hooi, hooi erafhalen, mesthoop weghalen, wormenkuur

Ook moeten we dit allemaal zelf regelen. Stro en hooi worden door verschillende personen op stal geregeld. Ik zorg voor de wormenspuiten.
Bovendien moet je zelf uitmesten.
Kan soms een duur maandje worden, maar dan kan je ook wel eens een maandje alleen de 100 euro hebben.
Ik heb het er naar mijn zin, want ze staan het hele jaar door op de megagrote en mooie wei. Dat vind je niet overal.

edit: Zondags voer ik de paarden en zet ik ze binnen. Dat is 'mijn' dag.

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-05 22:54

Maar is er dan op zo'n DHZ stal wel 24/7 toezicht? Of gaan de staleigenaren ook gewoon naar hun werk?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-05 08:20

De staleigenaar kijkt er nooit naar. Dus nee geen toezicht, maar er zijn vaak zat mensen aanwezig om bij hun paarden te zijn dat er genoeg toezicht op dat moment is.

Er is nooit 24 uur per dag toezicht, ze zitten niet met een camera of verrekijker je paard in de gate te houden.
Clown

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-05 17:46

Onze staleigenaar woont naast de stal. Hij heeft geen overzicht over de weide, maar als er problemen zijn, vindt hij het absoluut niet erg om om het half uur een kijkje te nemen.
Ook is er niet vaak iemand op stal, maar de paarden staan overdag toch op de weide, als er echt iets is, zien de mensen dat wel die over de weg rijden naast de weide. In de nacht staan ze op stal, en op een gewone manege is er ook geen toezicht. Heb ik geen problemen mee hoor.

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-05 17:50

Hier is het dus (bij een behoorlijk dure stal, voor deze regio) 185 euro per maand. Zelf uitmesten, zelf evt. bijvoeren. 1 (of 2, weet het niet precies), kg brok wordt per dag voor je gevoerd. Je hebt goede uitrijmogelijkheden, (slechte) binnenbak en (zware) buitenbak. Bij de meeste andere stallen hier is het rond de 160 per maand, maar dan heb je geen binnenbak.

M_aaike_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 10:53

bij onze stal woont de eigenaar er ook naast. hij is ook heel vaak aan het werk op stal en er zijn ook de hele dag door wel mensen aanwezig. dus er is bij ons wel genoeg toezicht.