Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

haffiefreak schreef:Ik rijd nu al 8jaar paard met laarzen nu wil ik misschien chaps gaan aanschaffen (hoor van vriendinnen dat het warmer in de winter is en meer voordelen) Maar zal ik dan meteen chaps gaan aanschaffen uit de winkel of 2de hands van bv marktplaats Hebben jullie misschien goeie tips info???
Groetjes haffiefreak
je kunt in de winter toch gewoon gympen aan trekken met extra dikke sokken.... doubledream schreef:[
ik zou gewoon laarzen kopen. Chaps verslechteren je been houding heel ergje kunt in de winter toch gewoon gympen aan trekken met extra dikke sokken....
[/quote]
. Die zijn wel wat duurder dan de wat simpeler chaps, maar imo ook een stuk fijner (maar smaken verschillen natuurlijk).
(misschien een ontzettend onbelangrijke rede maarja..) nancy22 schreef:Het lijkt mij dat dikke sokken of chaps toch wel een heel verschil maken, maarja dat is mijn mening.![]()
maar ik bedoelde dat in reactie op wat doubledream zei over beenhouding... als dat volgens haar met chaps achteruit gaat dan is dat met sokken toch helemaal het geval 

. In de zomer rijd ik met chaps en in de winter met van die speciale winterlaarzen. Maar het ligt er maar zelf aan wat jij het fijnst vind.
maar in de winter doe ik mijn termo laarzen aan

doubledream schreef:Chaps verslechteren je been houding heel erg![]()

Citaat:je kunt in de winter toch gewoon gympen aan trekken met extra dikke sokken....

) omdat ik ze uit kan doen als ik klaar ben, en ze aan kan houden als ik koude benen zou hebben. Ook heb ik door mijn stalschoenen veel meer steun aan mijn enkels, wat voor mij ook wel heel belangrijk is! 
haffiefreak schreef:Ik heb op marktplaats wel een paar chaps gezien voor 10 euro (zonder verzendkosten) Is dat het proberen waard want om meteen al chaps uit een ruitersportzaak te gaan aanschaffen Straks vind ik ze niet fijn rijden Dan vind ik 10 euro nog niet echt weggegooid geld En in mijn buurt zijn er niet veel met chaps of ze zijn mij veel te groot
) en ik vind het persoonlijk veel lekkerder rijden dan laarzen. Ik heb Kieffer chaps, die waren iets van 35 euro geloof ik, bevallen prima!!