chaps of toch gewoon laarzen :(

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

haffiefreak

chaps of toch gewoon laarzen :(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-05 14:25

Ik rijd nu al 8jaar paard met laarzen nu wil ik misschien chaps gaan aanschaffen (hoor van vriendinnen dat het warmer in de winter is en meer voordelen) Maar zal ik dan meteen chaps gaan aanschaffen uit de winkel of 2de hands van bv marktplaats Hebben jullie misschien goeie tips info???

Groetjes haffiefreak

doubledream

Re: chaps of toch gewoon laarzen :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 14:28

haffiefreak schreef:
Ik rijd nu al 8jaar paard met laarzen nu wil ik misschien chaps gaan aanschaffen (hoor van vriendinnen dat het warmer in de winter is en meer voordelen) Maar zal ik dan meteen chaps gaan aanschaffen uit de winkel of 2de hands van bv marktplaats Hebben jullie misschien goeie tips info???

Groetjes haffiefreak

ik zou gewoon laarzen kopen. Chaps verslechteren je been houding heel erg Huilen je kunt in de winter toch gewoon gympen aan trekken met extra dikke sokken....

Alytuiere

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 14:38

doubledream schreef:
[
ik zou gewoon laarzen kopen. Chaps verslechteren je been houding heel erg Huilen je kunt in de winter toch gewoon gympen aan trekken met extra dikke sokken....
[/quote]

dat is dan toch ook slecht voor je beenhouding? chaps of gympen met dikke sokken zijn niet echt verschillend. En volgens mij ligt dat dan ook aan jezelf Verward

Ik heb ook acht jaar met laarzen gereden en rij nu met beide chaps en laarzen ligt er maar net aan. De chaps hebben geen nadelen gehad op mijn beenhouding, door mijn rijschoenen heb ik wel minder last van mijn enkels (heb ik vaak in laarzen omdat ze niet genoeg steun bieden want mijn enkelbanden zijn iets uitgerekt).

Is er niemand in jouw omgeving die met chaps rijdt dat je ze misschien een paar keer mag proberen?

edit: volgens mij hoort dit topic hier niet echt

Renza

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 14:54

Ik rijd zelf met chaps, leren van Petrie Lachen . Die zijn wel wat duurder dan de wat simpeler chaps, maar imo ook een stuk fijner (maar smaken verschillen natuurlijk).
Ik reed altijd met rubberen laarzen, maar die zakten heel erg af. Met chaps heb ik dat probleem niet. Ik wilde eigenlijk leren laarzen kopen, maar die zijn veel duurder en moesten ook nog eens op maat gemaakt worden.

_Nancy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 14:56

Het lijkt mij dat dikke sokken of chaps toch wel een heel verschil maken, maarja dat is mijn mening. Knipoog
Ik zou zeggen, leen ze gewoon een tijdje, dan kan je kijken wat je het liefst hebt. Het voordeel aan chaps vind ik, dat je ze als je nog niet gaat rijden nog even uit kunt laten, dat is met laarzen weer zo'n gedoe. Knipoog (misschien een ontzettend onbelangrijke rede maarja..)

MarijkeBun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 15:01

ik ga persoonlijk voor de lerenlaars. ik weet dat dit niet voor iedereen betaalbaar is. zeker voor de mensen die alleen maar recreatie rijden, die hebben het ook niet nodig. (ik vind een lerenlaars mooier en fijner bij de dressuur)

maar laarzen zijn wel een stuk veiliger. ook met buitenrijden ivm hekken, takken enz heb je wel meer bescherming.

succes met je keuze

Valadon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 15:47

Hoezo slecht voor je houding??? Kan iemand dat uitleggen alsjeblieft??

Alytuiere

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 15:58

nancy22 schreef:
Het lijkt mij dat dikke sokken of chaps toch wel een heel verschil maken, maarja dat is mijn mening. Knipoog

ja ok, chaps zijn wel wat steviger, warmer, meer bescherming e.d. Knipoog maar ik bedoelde dat in reactie op wat doubledream zei over beenhouding... als dat volgens haar met chaps achteruit gaat dan is dat met sokken toch helemaal het geval Knipoog

chaps vind ik voor de recreatie ruiter praktischer, maar ik snap nog niet helemaal waarom een chap met hekken en takken veiliger is dan een laars (en bedoel je dan een leren of een rubberen of gewoon allebei) Verward

haffiefreak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-05 16:35

Ik heb op marktplaats wel een paar chaps gezien voor 10 euro (zonder verzendkosten) Is dat het proberen waard want om meteen al chaps uit een ruitersportzaak te gaan aanschaffen Straks vind ik ze niet fijn rijden Dan vind ik 10 euro nog niet echt weggegooid geld En in mijn buurt zijn er niet veel met chaps of ze zijn mij veel te groot

Sissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 16:40

Ik persoonlijk gebruik mijn dikke winterlaarsjes nog, simpelweg omdat mijn chaps kapot zijn Haha!. In de zomer rijd ik met chaps en in de winter met van die speciale winterlaarzen. Maar het ligt er maar zelf aan wat jij het fijnst vind.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 17:03

Ik vind chaps fijner Ja maar in de winter doe ik mijn termo laarzen aan Haha!

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 18:04

Gezien je vraag, verplaatst naar Vraag Maar Raak.

Marrepar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 18:06

Ik vind rijlaarzen fijner, maar je moet gewoon even proberen en dan kan je vanzelf je keuze maken Haha!

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 18:31

Ik zie echt niet waarom je beenligging slechter word van chaps Verward
Ik denk dat een chap die goed strak om je been gevormd is, zelfs beter is dan een dikke stugge laars.
Met gympen met sokken rijden is iid wel slecht voor je beenligging, omdat je geen grip hebt en gimpen niet over je enkels gaan en je voet dus makkelijk kan om knikken. Met gympen is ook de kans groter dat je in de beugels blijft hangen.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 18:36

doubledream schreef:
Chaps verslechteren je been houding heel erg Huilen

Waar heb je die wijsheid vandaan? Verward

Citaat:
je kunt in de winter toch gewoon gympen aan trekken met extra dikke sokken....

Ten eerste zijn gympen niet veilig (tenzij je beugels dicht zijn aan de voorkant) en ten tweede heb je daarmee helemaal geen stabiele beenligging. Kun je nog beter met chaps rijden. Knipoog

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 18:37

Ik vind mijn leren rijlaarzen ook het fijnst! Mijn benen liggen veel stiller dan wanneer ik met mijn oude goedkope chaps rijd. Ik zou dus wel voor stevige chaps gaan en niet zomaar van internet een paar voor 10 euro kopen.

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 18:47

Ik vind zelf leren laarzen het fijnst, maar heb nu ook leren chaps van Petrie besteld. Heb ze ook een keer van iemand anders geleend en ze rijden wel fijn. Gewone chaps vind ik niks, zit veel te los.
Bij divoza heb je al chaps voor 20-25 euro, dus voor de prijs hoef je het niet te laten.

_Angelique_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 18:48

eerst reed ik ook met chaps, maar die waren best lastig aan te krijgen.. Toen ik laarzen heb gekocht kan ik niet zonder Tong uitsteken
Ik vind laarzen gewoon makkelijker en lekkerder zitten.

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 19:00

Ik heb allebei: chaps en laarzen (geen leren).. En ik kan niet zeggen dat het ene minder stevig of veilig is dan het andere... Binnenkort ga ik wel ook leren laarzen aanschaffen, maar dat is alleen maar voor als ik wedstrijden ga rijden, dat gaat niet zo goed met chaps of thermo laarzen (vinden ze over het algemeen niet leuk)..

Dus om je te helpen:
Als je lekker op de manege wilt rijden, koop chaps: die kun je uitdoen als je klaar bent met rijden, dus je onderbeen kan gewoon luchten.
Wil je ook wedstrijd rijden: koop dan laarzen...

Ik vind chaps fijner (had ik volgens mij nog niet gezegd Knipoog ) omdat ik ze uit kan doen als ik klaar ben, en ze aan kan houden als ik koude benen zou hebben. Ook heb ik door mijn stalschoenen veel meer steun aan mijn enkels, wat voor mij ook wel heel belangrijk is!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 19:05

Ik rijd met leren chaps, ooit voor 50 euro gekocht bij de ruitersportzaak hier in de buurt. Mr Ed heeft/had ze ook. Ze zitten absoluut niet los, sterker nog: ik heb er de eerste twee jaar niet eens endurance mee kunnen rijden omdat ze te strak zaten (een maat groter kon ik niet hebben, die was te wijd en sneed in mijn knieholtes).

Heerlijke chaps en absoluut geen goedkope flodderdingetjes. Beenligging is ook prima.

Afbeelding

Denise1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 19:36

haffiefreak schreef:
Ik heb op marktplaats wel een paar chaps gezien voor 10 euro (zonder verzendkosten) Is dat het proberen waard want om meteen al chaps uit een ruitersportzaak te gaan aanschaffen Straks vind ik ze niet fijn rijden Dan vind ik 10 euro nog niet echt weggegooid geld En in mijn buurt zijn er niet veel met chaps of ze zijn mij veel te groot

mijn chaps zijn van het merk harry's horse en waren 15 euro in de ruitersportzaak jij komt 2de hands op het zelfde bedrag uit. dus je kan ze beter gewoon nieuw kopen. vergeet niet dat ej ook nog jodhpurs er nog onder aan moet

jedine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 20:38

Ik heb een tijd met chaps gereden maar wel met jophers eronder, met gewone gympen heb je nog weleens het vast in de beugel zitten effect.

Heb een jaar geleden leren rijlaarzen aangeschaft (was een koopje € 100 met laarzentrekker,knecht en rubbers voor om sporen, ik vond deze met toeval bij een ruiterzaak waar ik toevallig kwam, precie mn maat! )

Heb wel; het gevoel dat ik met laarzen wat steviger met mn benen zit, ze wiebelen minder, na het rijden heb ik ze zo uit en doe ik mn jphers aan.

Als ik jou was zou ik ze niet via marktplaasts kopen, ze moeten nl wel netjes om je been sluiten en niet afzakken. Probeer anders een keer de chaps van een vriendin ofzo

succes ermee

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 22:42

ik heb leren gaithers van petrie, reed eerst zonder en nu ik met rijd heb ik wel een betere been ligging + houding!

Als je op deze link klikt zie je een foto dat ik ze aan heb, zijn net leren laarzen met een paar leren jophurs er onder

prijzen: gaithers op maat gemaakt 89.95 (standaard maat 79.95) en de jophurs met veters ook in de 80 euro

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto=VM4U3FW4

Mexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 08:09

Ik rijd bijna altijd met chaps (alleen op wedstrijden niet Knipoog ) en ik vind het persoonlijk veel lekkerder rijden dan laarzen. Ik heb Kieffer chaps, die waren iets van 35 euro geloof ik, bevallen prima!!

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 08:14

Ik heb ook chaps,
je kan ze zo duur maken als je zelf wilt, maar als je wilt uitproberen kan je net zogoed bij een paardenwinkel chaps kopen van 20 euro, want op markplaats ben je in verhouding duurder uit, 15.50 voor 2e hands (incl verzenden dan) of 20 voor nieuwe,
vind zelf chaps erg lekker rijden Ja