Wie heeft er een spiegel in de buitenbak?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Scubadoo

Wie heeft er een spiegel in de buitenbak?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-05 09:10

Ik wil graag een spiegel in de buitenbak.

Wie heeft daar ervaring mee?

Kun je die spiegels ergens kopen of heb je het zelf gemaakt?

Wie heeft er tips, adressen of prijzen voor mij?

kimmie261

Re: Wie heeft er een spiegel in de buitenbak?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 09:38

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 09:39

Wij hebben er 1 in de bak hangen. Maar ik gebruik hem nooit, ik heb geen tijd om te kijken hoe mijn haar zit, ik rijd paard Tong uitsteken

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 10:47

Ik zou uitkijken met een gewone spiegel, als er een keer een paard losloopt en hij vliegt die spiegel aan heb je de glasscherven in het zand van de bak zitten (en als het even tegenzit ook in je paard) . Ik heb het een keer meegemaakt met een jonge hengst, die dacht en tegenstander tegen te komen. Ik denk dat de DA bijna 2 uur is bezig geweest om alle wondjes in zijn hoofd te hechten.

Dus zelf maken? Niet doen. Of je moet een stuk aluminium nemen, dat zo polijsten dat je wat kunt zien. Maar neem geen gewone spiegel.

Afhankelijk van de stand van de zon in die spiegel, kun je ook reflexen krijgen in de bak, waar het paard van kan schrikken als hij die in zijn ogen krijgt.

En Ipsilonka heeft duidelijk de functie van de spiegel niet begrepen. Hij dient ter controle van je houding, niet ter streling van de ijdelheid van de ruiter.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 11:39

Cassidy schreef:
En Ipsilonka heeft duidelijk de functie van de spiegel niet begrepen. Hij dient ter controle van je houding, niet ter streling van de ijdelheid van de ruiter.

Zoooooooo, we zijn er weer waar denk je waar Tong uitsteken deze smiley voor staat Knipoog
Ik gebruik hem nooit omdat ik t niet gewend ben en denk dat ik het niet nodig heb. Jaren zonder gedaan Haha!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 13:05

Dat je jaren zonder gedaan hebt betekend niet dat het niet zinvol is om er een keertje in te kijken. Aan je houding valt altijd te sleutelen. Of het moet je nou echt geen barst interesseren hoe je er op zit, dat kan natuurlijk ook.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 13:29

Een keertje zal ik er gerust wel in kijken, maar rijd meestal in de andere bak. En als mijn houding echt rottig wordt dan zou mijn instructrice er wel wat van zeggen. Maar daar nooit wat van gehoord (AdB prees me er juist altijd mee Haha! )

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 13:45

anneke kijk eens op ww.horsemirrors.nl
dat is een vriendin van mij die in stalspiegels en dressuurpiegels doet