en allebei heb ik niet het idee dat ze het wat vonden.
zijn wij nou te streng?
wij bieden voor onbeperkte tijd weidegang aan:
2 weides ( 0.5 en 1.3 hectare) goed omheind en goede kwaliteit ( de 1.3 hectare, de 0.5 was dit jaar de winterweide, dus die is wat minder)
het ligt naast ons huis, en direct in een mooi natuurgebied.
dus bossen, zandpaden en een heus spring en dressuurveld zijn allemaal aanwezig hier. Ook de club is in de zomer op rijafstand en in de winter op 5 minuutjes hiervandaan.
we hebben zelf 3 paarden, waarvan er eerst 1 en later 2 bij de "pension" paard(en) in komen. ( nu heeft 1 nog een veulen, dus die staat eerst nog apart)
er is genoeg schuilmogelijkheid door bomen en houtwallen.
voor 6 maanden betaal je per shetlander 100 en per "paard' ( alles groter) 200.
in de winter ga ik elke dag langs met water en hooi ( of zelf hooi kopen, of ons extra betalen voor hooi), er is sociale controle en de mogelijkheid als de eigenaar weg is dat de paarden verzorgd worden.
klinkt allemaal mooi toch?
er zijn wel een paar kleine details waar denk ik de mensen over struikelen

1: er is geen bak direct aanwezig, die is op 10 minuutjes stappen vandaan. ( onze eigen bak is puur voor prive gebruik en lessen, dit willen we zo houden)
2: geen stalling, puur alleen weide
3: s'nachts staan onze paarden op stal, dus 1 paard alleen moet alleen kunnen staan voor een paar uur
4: we willen niet elke dag hordes mensen over de vloer en op het erf. 1 persoon OK, en af en toe een kennis, maar meer ook niet.
ook elke dag na 10 uur sávonds uitgebreid van alles doen vinden wij niet zo leuk...
dit omdat we gewoon een gezin hebben en van rust houden.
we hebben geen bedoeling een pension stal te beginnen, maar zoeken gewoon 1 of 2 weidemaatjes erbij omdat de weide groot genoeg daarvoor is, en er zo voor mensen een goedkope oplossing vrijkomt.
zijn wij nou zo streng?
het is misschien geen complete pensionstal met faciliteiten, maar daar betaal je ook niet voor.
400 euro per jaar voor een paard aan weidegang is toch niet zo duur? alles is in de buurt!
Nu hoef ik geen vergelijkingen met mensen hoeveel geodkoper ze het wel niet hebben, of hoeveel duurder. dat verschilt per regio
ik zit in Losser naast Enschede ( platteland), en de normale pensionprijs ligt hier rond de +-150 voor een pony, tot +-200 voor een paard alles inclusief per maand.
nou, barst maar los.

) maar geen piste.. het is toch ook 15minuten stappen voor ik in de manege ben. Het is ook niet de bedoeling dat ik met gordes mensen af kom.. af en toe eens iemand mag... Zoals jij het zegt!

nee, dat gaat niet werken.