Wintec/thorowgood

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Wintec of Thorowgood??

Wintec
21 (67%)
Thorowgood
10 (32%)

Totaal aantal stemmen: 31

Elisa2

Wintec/thorowgood

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-05 20:22

Hallo allemaal,Ik wil over een paar weken een kunsstof dressuurzadel kopen voor mijn jonge paard..nu heb ik weleens op een Wintec Vzh zadel gezeten en die zat heel erg breed..en dus niet zo lekker..Thorowgood heb ik geen ervaringen mee.maar vindt ik wel mooier..Waar zouden jullie voor gaan? En Wat zijn jullie ervaringen ermee?

adnil

Re: Wintec/thorowgood

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 21:09

Ik heb Wintec gepakt, maar dat is omdat ik geen ervaringen heb met Thorowgood en zelf een Wintec 500 heb Haha!... Ik vind de Wintec wel lekker rijden, dus ik zou die nemen (maar dat is persoonlijke he)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 21:12

Ik heb zelf een wintec wel derdehands maar deze heb ik nu ruim 1 jaar en begint nu echt door te slijten. Ik heb mijn oog alweer lkaten vallen op een wintec dressuurzadel!

texeenmaikey

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 21:15

ik ga helemaal voor thorowgood ik zou geen ander zadel meer willen.
Ik heb er een wintec gehad maar hij lag niet mooi en hij zat ook niet lekker

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 21:27

Ik denk dat dat toch persoonlijk is..

Ik vind zelf wintec's veeeeel mooier en fijner dan Thorowgood's..

(BTW, ik heb een bijna nieuw wintec dressuurzadel te koop....... Schijnheilig )

Christah

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 21:45

Ook wintec, heb zelf een wintec 500 vzh... omdat ik het een mooi en super fijn zadel vind. En het een van de weinige zadels (lees: nog 1 ander leer zadel, maar moest worden opgevuld) is dat op mijn tink paste Knipoog

Verder geen ervaring met Thorowgood's Lachen

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 22:01

Ik heb hier 3 wintec's liggen. Twee keer de 500 van mij zelf in 15" en 16". En mijn zusje heeft de 2000 in 16".

Als ik moet kiezen tussen Wintec en Thorowgood kies ik altijd voor Wintec!
Van alle Thorowgood zadels waar ik op gezeten heb krijg ik een zere kont, die zitten verschrikkelijk hard en stug.

Maar als mijn portemonee het toe gelaten had had ik een merk zadel gekocht(Kieffer oid).

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-05 15:04

Dank jullie wel..Nathalie..wat is dat voor een zadel? Zitten jullie Wintec's niet breed? M'n jonge paardje is dus heel smal..en als zo'n zadel breed zit..dan kan ik er niet meer bij met m'n benen.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 15:15

Of ie breed of smal is ligt meestal aan de boommmat lijkt mij. Ik heb een wintec close contact (springzadel) en vind hem echt superfijn. Heb een paar keer met een torrowgood gereden, maar daar schooof ik alle kanten op en bij de kleinste bok lag ik er al haast af.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 15:29

Ik heb een paar maanden geleden een Wintec gekocht. Ik heb toen hier en daar wat rondgevraagt over de verschillen tussen en wat nu het beste is. De meesten vertelden mij dat Wintec een wat hogere kwaliteit en langere levensduur heeft dan de Thorowgood zadels.

Ik heb een 2e hands Wintec zadel, bij Van Rijs in Zevenhuizen gekocht. Het ziet er super uit, geen slijtage plekken. Kwaliteit is gewoon goed.

wyko

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 17:29

Ik vind persoonlijk de Thorowgood veel mooier dan de Wintec.
Ligt goed op veel paarden, zit lekker en gaat al jaren mee zonder slijtage.

RedFlame

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 17:40

ik vind juist de torowgood er heel breed uitzien en de wintec 500 is gewoon minder kunstof het lijkt meer op leer, ik heb er nu net een 2e ahnds gekocht maar neimand kon zien dat het 2e hands was. en op een jong paard kan je altijd nog de boom veranderen wat ook wel ahndig kan zijn. ik zat er gister voor het eerst weer op (heb er een jaar geleden ook een gehad) en ik vond het knake zitten maar dat komt omdat ik altijd met een kentauer dressuurzadel rij.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-05 19:57

ja ik rijdt op m'n werk ook met superdeluxe zadels..dus misch. ben ik ook wel gewoon verwend...

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 14:07

Ik ben een echt Wintec-mens geweest altijd , en vind de Maxam van Thorowgood ook niet veel bijzonders , amar de Griffin zadels zijn wel mooi hoor !!

Heb een splinternieuwe dressuur Griffin te koop van Thorowgood , ik rij altijd boomloos dus heb er niks aan , maar anders zou ik hem graag gaan gebruiken.

moonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 14:13

ik zou een thorowood kiezen ook al heb ik zelf een wintec maar dat is mijn keuzen maar kijk ander wat jij lekker vindt zitten en goed op je paard past

Ukster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 14:15

heb pas een tweedehands isabelle werth wintec gekocht. ik vind hem heel mooi, maar alleen nog niet kunnen rijden ermee vanwege blessure :'(

xx_Merle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 16:30

IK vind een wintec moooier . maar heb geen ervaringen met thorowgood Tong uitsteken

*Wintec heeft verwisselbare boom*:D

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-05 16:56

ja het belangrijkst vindt ik dat je er inieder geval niet zo "breed" opzit zoals mijn ervaring is met m'n moeders zadel..Mijn paard is dus nog super smal..en anders kan ik er niet bij met m'n benen..

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-05 13:09

ik heb beide zadels en beide zadels ben ik zeer over te spreken maar aangezien je het wilt gebruiken voor een jong paard zou ik voor de wintec kiezen omdat je paard altijd nog groeit en veranderd en hierbij kun je makkelijk een andere boom erin doen

groetjes bren

Joolanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-05 18:22

xx_Merle schreef:
*Wintec heeft verwisselbare boom*:D

Thorowgood heeft ook een zadel met verwisselbare boom. Knipoog