op reis met de trailer

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

cp112

op reis met de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-05 20:21

ik heb een vraag weet iemand of het goed is om een paard met ijzers zolang in de trailer te zetten
want mijn paard staat nu nog niet op ijzers maar als we in frankrijk gaan wonen moet hij dat wel en we willen graag hier in nederland laten bekappen en beslaan zodat we er zeker van zijn dat hij goed op ijzers loopt maar nou hoorde ik laatst ergens dat je een paard beter niet op ijzers kunt hebben in de trailer (zo lang ong 2 dagen)
maar ik heb wel goede transport beschermers met bescherming bij de kroonrand. dus hij kan zijn eigen benen niet kapot maken ofzo
weet iemand wat beter is?? Verward

manoe

Re: op reis met de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-05 19:51

een paard van 25 overleeft zo'n reis niet. wees verstandig en doe hem naar iemand die hem als gezelschaps dier wil hebben. spaar voor een jong paard en koop die in Frankrijk. En op de manege iedereen laten denken dat hij 16 is :S T arme dier kan haast niet lopen en jij drijft hem maar door. en dan nog springen ook :S ik kon het haast niet aan zien tijdens die wedstrijd.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-05 20:16

manoe schreef:
een paard van 25 overleeft zo'n reis niet. wees verstandig en doe hem naar iemand die hem als gezelschaps dier wil hebben. spaar voor een jong paard en koop die in Frankrijk. En op de manege iedereen laten denken dat hij 16 is :S T arme dier kan haast niet lopen en jij drijft hem maar door. en dan nog springen ook :S ik kon het haast niet aan zien tijdens die wedstrijd.

Oh? Goh, dat had je dan moeten zeggen tegen kennissen van me die met twee oude paarden naar Frankrijk zijn gegaan, 18 uur op de trailer. Die paarden zijn "vergeten" dat ze dat niet hadden moeten overleven en lopen nu vrolijk in Frankrijk rond.
IJzers op de trailer maakt niet uit, althans dat is niet mijn ervaring. Ik heb mijn paard altijd op IJzers gehad en dat heeft nooit problemen opgelevert, ook niet na 6 uur op de wagen. Ik zou niet op voorhand willen zeggen dat hier beter beslagen wordt als in Frankrijk, als beslag al nodig is (ligt eraan waar je naar toe gaat). Als je de pech hebt een matige/slechte smid te treffen, dan ben je mogelijk nog verder van huis.

manoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-05 20:25

als jij dat paard eenmaal hebt zien lopen. dat dier kan nog niet half op zijn eigen benen lopen.

Marja1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-05 20:57

elk gezond paard kan zolang op de trailer staan.
ik ken een familie die een huisje in Fr. heeft en er elke zomer heen gaat (met pony's)
Een kennis van me gaat binnenkort naar spanje met veel paarden..
Wat betreft de ijzers weet ik niet

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-05 22:51

Manoe, persoonlijk gedoe graag via PB (of helemaal niet Knipoog).

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-05 09:45

het paard is geen 25 manoe in hij is 16 dus dat scheelt bijna 10 jaar en ik spring allang niet meer. dus nou ophouden te zeuren want je doet dat op alle topics die ik open.

Divine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-05 12:25

Hoi,

Volgens mij maakt het niet uit of een paard ijzers onder heeft als ie een tijd op de trailer moet staan. Wat je nog wel als extra bescherming kan aanbrengen zijn springschoenen. Koop stevige dikke RUBBEREN (geen neopreen, die scheuren sneller als ze er op trappen) en doe die om, voordat je de transportbeschermers omdoet. Dan de transportbeschermers erboven, en die kun je zo iets over de springschoenen laten zakken. Als ie dan met zijn ene voet zonodig boven op zijn andere wil gaan staan heb je eigenlijk geen risico dat je wondjes aan de kroonranden/hoef oploopt. Dit kun je zowel voor als achter doen.

Succes met het vervoer!

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-05 13:27

cp112 schreef:
het paard is geen 25 manoe in hij is 16 dus dat scheelt bijna 10 jaar en ik spring allang niet meer. dus nou ophouden te zeuren want je doet dat op alle topics die ik open.

Ahum......(even een quote van je uit een ander topic)

cp112 schreef:
hij word op 29 juni 25
hij gaat over 2 maand mee verhuizen naar frankrijk dan gaat ie met pensoen kannie lekker de hele dag gras eten en niks doen behalve buitenritten maken want dat kan daar heel mooi in zuid-frankrijk.

Hoe oud is hij nou?

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-05 15:25

ja das een typfout ik d8 eerst dat hij 15 werd (typfout met de 2 vandaar 25)
maar hij wordt 16 aankomende woensdag
hij is van 29 - 06 - 1988

manoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-05 16:40

grapjas, heb van meerdere mensen gehoord dat ie 25 is.
zelfs van een voor jou heel bekent persoon

Marja1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-05 18:54

manoe schreef:
grapjas, heb van meerdere mensen gehoord dat ie 25 is.
zelfs van een voor jou heel bekent persoon

Hou aub op dit topic te verzieken! Ze vraagt wat en als je er wat op aan te merken hebt doe dat dan via de telefoon/ pb of wat dan ook.

Straks komt hier nog een slotje op, terwijl ze een normale vraagt stelt!

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-05 04:58

cp112 schreef:
ja das een typfout ik d8 eerst dat hij 15 werd (typfout met de 2 vandaar 25)
maar hij wordt 16 aankomende woensdag
hij is van 29 - 06 - 1988

Dan wordt hij dus 17

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-05 07:12

owja ik ben niet zo goed in rekenen

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-05 07:14

manoe als je wat te banketstaaf hebt doe dat dan via de pb
en als je het niet geloofd wil ik je zijn paspoort laten zien hoor
potje dat alles beter weet.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 10:10

Manoe, Oscar heeft je al een keer vriendelijk gevraagd om het netjes te houden in dit topic. Ik hoop dat er vanaf hier weer een normale discussie kan plaatsvinden zonder op de persoon te spelen.
De vraag is wel of geen ijzers op de trailer, als je er andere dingen wilt bijhalen doe je dat maar via pb of persoonlijk.

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 10:25

Volgens mij kan dat best met ijzers. Ik heb zelf nog nooit zo'n lange reis gemaakt met een paard, dus persoonlijke ervaring heb ik niet.

Maar paarden die internationaal wedstrijden lopen, staan ook vaak lang op transport en volgens mij worden dan ook niet iedere keer extra de ijzers eronder uit gehaald.

laura2span

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 11:49

volgens mij kan het best! als je af en toe een tussenstop maakt en even met ze stapt en vooral geen water vergeet te geven. ik zou wel ongeveer om de 3 uur stoppen om even de benen te strekken.

mijn pony's hebben half nederland al gezien en klagen nooit nu is Frankrijk wel een stuk verder maar dat moet ook makkelijk gaan.

doubledream

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 12:02

Waarom moet ie in Frankrijk op ijzers?
Is je paard gewend aan ijzers? even over 25 jaar of jonger
(lekker boeiend) ik denk dat als je paard nog helemaal gezond is en als je rustig rijd dat ie wel de reis naar frankrijk kan maken hoor.

breezertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 13:00

ik denk dat het geen kwaad kan als je voldoende stopt.. als de gezondheid van het paard nog goed is moet het kunnen!
en manoe stop alsjeblieft met het vergallen van die topics,,, ik heb in een ander topic ook al gezegt dat ik het super kinderachtig vind!

Fun_Fun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 13:26

Volgens mij kan het best met ijzers; (Zonder proppen)
Durf er verder niet al teveel over te zeggen.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-05 14:01

mijn paard is met 4 ijzers met aangelaste stollen (punten tegen uitglijden in de sneeuw) op de trailer vanuit Oostenrijk gekomen, dat was 18 uur..... hij heeft er niets aan overgehouden.

Aan die ijzer an sich wel, maar niet aan het vervoer

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-05 16:51

ok bedankt allemaal we hebben besloten mijn paard gewoon op ijzers te zetten omdat het hier gewoon wat vertrouwder is en ik niet weet of er of er daar een goeie hoefsmit is

en even aan double dream mij paard is wel gewend aan ijzers maar het is wel lang geleden (paar jaar) maar het is verder een heel rustig en makkelijk dier dus ik denk niet dat het te veel problemen zal opleveren
en hij is idd geen 25 maar vandaag 17 geworden *o/*