hoe zouden jullie het doen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

lovelygirly

hoe zouden jullie het doen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-05 17:57

Siempie

Re: hoe zouden jullie het doen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 18:15

Ik zou eerst medische oorzaken uitsluiten. Het kan best zo zijn dat het paard last heeft van zijn rug en daardoor het rijden + opzadelen niet fijn vindt.

Als dat niet het geval is zou ik met grondwerk gaan beginnen om het vertrouwen te krijgen.

anouk1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 18:17

Je kunt haar ook naar zo'n africhtstal mischien helpt dat Verward

Anick

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 18:19

Het kan zijn dat ze een spier heeft verrekt ofzo dat ze daarom in eens zo raar doet. Dan drukt het zadel er misschien op en als er dan ook nog iemand op gaat zitten moet ze nog meer gewicht op die zere plek dragen.

Eerst zou ik dat gaan uitzoeken.
Is dat uitgesloten... ga dan rustig aan het werk.
Geef dr vertrouwen. Als je merkt dat het goed gaat leg je het zadel erop en ga je longeren. Dat doe je een week ofzo.

Daarna ga je een keer alleen op het zadel hangen.. Zo kan je het steeds weer verder opbouwen.

Maar als ze in ene zo raar gaat doen denk ik toch dat je even de DA moet bellen!;)

Zou zonde zijn als daardoor het paard 'verpest' wordt.

@ anouk1993: Ik denk dat dat ook een optie kan zijn als het uitgesloten is dat er iets aan de rug van het paard is.

Gira

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 18:21

Ja, inderdaad eerst na laten kijken door een dierenarts om medische oorzaken uit te sluiten. Omdat je zelf zegt dat ze normaal nooit zo reageerde op het opzadelen etc zou het best kunnen dat ze ergens last van heeft.

Daarna misschien laten berijden door iemand die veel verstand heeft van zulke 'problemen' zodat hij/zij misschien achter de oorzaak kan komen.

In ieder geval niets forceren en zoals je zelf al zegt zorg dat je paardje jou kan vertrouwen!

Succes

lovelygirly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-05 18:27

bedankt allemaal
ik zou het met het baasje overleggen