oplossing voor moelijk trailer laden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

moonie

oplossing voor moelijk trailer laden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-05 17:35

ons tinker ja is topic over geweest laden eerst ook moeilijk maar nu hebben we iets een touwje rond de neusriem van ze halster wel zorgen dat het onder bij die ring weer uit komt niet aan die ring vast knopen dat touwtje halster tou dan aan dat touwtje vast maken en als het paard stopt dan komt er druk op zijn neus en dat is bij de meeste paarden so da ze dat erger vindne als de trailer endan toch de trailer in gaan teminst bij ons hielp het ik hoop dat dit bij jullie ook gaat werken ik kan wel fotos plaatsen maar dan moet ik eerst weer thuis zijn dus kan nog even duren

Elanor

Re: oplossing voor moelijk trailer laden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 17:42

Ik snap niet helemaal wat je wilt. Kun je even leestekens gebruiken a.u.b. Lachen
Een topic over trailerladen:http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=13&t=407606&hilit=

moonie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-05 18:03

zal binnekort foto plaatsen het zijn zeg maar die halster die monty roberts ook gebruikt

Anick

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 18:14

monty roberts heeft ook de volgende methode: Loop met je paard naar de trailer.. ga op de klep staan en loop er achteruit weer af... doe dat heel vaak net zolang totdat je paard nieuwschierig wordt en er vanzelf in gaat om te kijken waarom hij er dan wel niet in mocht.

PolitieTed

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 19:23

nickjuh schreef:
monty roberts heeft ook de volgende methode: Loop met je paard naar de trailer.. ga op de klep staan en loop er achteruit weer af... doe dat heel vaak net zolang totdat je paard nieuwschierig wordt en er vanzelf in gaat om te kijken waarom hij er dan wel niet in mocht.

Ja dat heb ik ook geprobeerd met m'n merrie, maar na een paar keer achteruit en er vandaan lopen, kreeg ik haar niet eens meer in de buurt van de trailer. Werkte dus niet echt (zal ik vast wel iets fout gedaan hebben). Maar Moonie, wat jij beschrijft is toch gewoon een touwtje over zijn neus doen? (Beetje zelfde als hengstenketting). Dan heb je ook gewoon meer te zeggen over je paard. Bijv. ook als hij erg heet is en niet goed naast je wil lopen.

moonie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-05 19:37

zo iets wel ik zal kijken of ik van het weekend fotos kan plaatsen dan is het meschien wat duidlijker maar dit touwtje loopt helmaal rond

moonie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-05 19:40

nickjuh schreef:

daar reageert die van ons dus ook niet op

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 07:10

Moonie,

let je op het gebruik van leestekens en hoofdletters? Dat maakt je tekst een heel stuk beter leesbaar. Ook even spelfouten eruit halen scheelt Knipoog

moonie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-05 11:07

oke zal het de volgende keer doen sorry hier voor

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 12:26

moonie schreef:
oke zal het de volgende keer doen sorry hier voor

Waar zijn de leestekens Verward ??

gina2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 15:00

Ik denk dat het het belangrijkste is je paard niet te dwingen de trailer in te moeten, dan word hij alleen maar angstig en wrod het alleen maar erger...

Je paard moet jouw eerst 100% vertrouwen en aan jouw zien dat er helemaal niks engs mee is.
Geef hem/haar de tijd hieraan te wennen, dwing ze nergens toe, hoe frustrerend het ook kan zijn, daarmee los je niks op door te dwingen...

Ik heb juist een ander probleem, mijn merrie loopt zo de trailer in, totaal geen probleem, totdat de trailer dichgaat, dan springt ze steeds over de voorbalk, ook al zet je haar zo kort vast, dat ze amper met haar hoofd van de balk afkomt, ze krijgt het toch voor elkaar eroverheen te springen met haar voorbenen...
Ze heeft er zelfs een gat in haar hoofd aan over gehouden.

Omdat ik het nu zelf eng vind, wil ik het niet meer doen voorlopig, over een tijdje ga ik het weer proberen, maar ze mag ana mij niet merken dat het eng is, tot die tijd doe ik daar niks mee.
Trouwens het is een hafje van bijna 2 jaar, en verdomd eigenwijs en sterk...

moonie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-05 15:04

waarom moet je leestekens gebruiken heeft dat zo veel nu voor sommige hier! of niet ?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 15:05

omdateenberichtzonderleestekensnetzolastigleestalseenzonderspaties. Dat heet respect voor je lezer *LOL*

Tenfold

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 15:10

Verplaatsen naar jeugd-vraag-maar-raak?