Wat voor maat zadel voor en Brede Haflinger?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anders_Amigo

Wat voor maat zadel voor en Brede Haflinger?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-05 17:24

Hallo, Ik ben opzoek naar een nieuw zadel voor me haflinger.

Maar ik heb niet zo veel verstand van die maten.

Weten jullie welke maat zadel voor een Haflinger is?

Alvast Bedankt.

Anoniem

Re: Wat voor maat zadel voor en Brede Haflinger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 17:41

Dat is afhankelijk van de rug van het paard. Niet alle haflingers zijn breed, en hebben exact dezelfde boommaat. Wat voor jouw Haflinger goed is, moet je gewoon gaan proberen en passen Lachen

Er is wel een speciaal Haflinger-zadel van Thorowgood. En Wintec heeft naast de standaard-brede bomen, ook een zadel met extra brede bomen.

karton

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 20:05

Mijn haflinger is echt extreem breed. Ik heb nu een Wintec, de breedste boom, en dan zelf nog breder gemaakt en die is nog te klein Knipoog

Maar voor een haflinger raad ik Wintec aan. Die bomen kun je verwisselen dus dan zit er vast wel een goede maat bij.

Maar ik denk dat het slimmer is om bij een zadelmaker langs te gaan, en te vragen of hij met verschillende zadels langs komt. Een zadel is echt iets belankrijks, het is heel moeilijk zelf aan te schaffen. Zeker op een haf met een moeilijke rug. Succes Lachen

Anders_Amigo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-05 08:43

Heel erg bedankt! Ik heb nu namelijk een Thowergood Maxam, maar is te klein voor me Hafje..

Nano05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 08:48

Ik zou een zadelmaker laten komen om verschillende zadels te laten passen. Niet iedereen vind een wintec fijn. Ik zelf heb een kieffer voor mijn behoorlijk brede haflinger, deze ligt perfect en zit ook nog eens lekker. Dus er is genoeg keuze.