Hunters, of hunting?? wat is dat??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sm00tH

Hunters, of hunting?? wat is dat??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-05 16:50

Heej,
Ik heb een ff een vraagje: Wat is hunters, of hunting ?? ik weet niet precies hoe je het noemt.. maar het is toch een soort van dicipline, net zoals dressuur en springen??
Please ben snel antwoord nodig!! Alvast bedankt

XoNo

Re: Hunters, of hunting?? wat is dat??

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 16:59

Sm00tH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-05 17:01

Nou het werd beschreven als:

goed gereden dressuur met galopwissels.Weinig kniegang en rustig naar de sprong met zo weinig mogelijk contact.

Maar nu weet ik niet wat er bedoeld wordt.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 20:58

Jij bedoeld de hunterklassen. Die rijden ze in Amerika heel erg veel! Da's springen op stijl. Maar dan ook de stijl van het paard. Ze willen vrij vlakke gangen geloof ik. Het moet er allemaal makkelijk en netjes uitzien. Ze krijgen ook vaak aluminium ijzers onder. Vraag me niet waarom. (heb t toen wel gevraagd, maar weet t nu niet meer) Heb t een paar jaar terug gezien in Florida op een grote wedstrijd. De sprongen zijn ook niet zo hoog.
Het is daar echt rete populair. Hadden daar iets van 3 "gewone" springringen, en meer als 5 ringen voor de hunterklasses.

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 22:16

Ik quote mezelf even uit een ander topic over hunters Haha!
schoentje schreef:
Wat jij waarschijnlijk bedoeld is de hunter rubrieken die in amerika gereden worden. Dit zijn rubrieken vanaf 80 cm tot 1.30m.

In Amerika begint vrijwel iedereen in deze rubrieken, daar ligt bij hun de basis van het rijden.
Het is de bedoeling dat je in een tempo, zonder happeringen een parcours rond kunt rijden in de voorgeschreven aantal galopsprongen tussen de hindernissen.

Ze willen hiervoor een paard hebben dat mooi is en ruime, maar vlakke gangen heeft. Hij moet met een horizontale hals lopen. Het paard moet een ruime rustige sprong maken, daarbij de voorknieen omhoog brengen en bukken. Na de hindernis moet indien nodig direct een changement worden gemaakt.

Het parcours moet gereden worden in de verlichte met de handen bij/op de manenkam. De ruiter mag het paard niet storen en de hulpen moeten onzichtbaar zijn.

In Nederland is nu 1 hunter wedstrijd die elk jaar verreden word in Etten-Leur. Voor meer info zie: http://www.jumpingpps.nl/deelnemers/hunterclass.htm
Hier staat ook nog verder uitleg over hunters.

Dit zijn wat foto's van hunters

[/img]

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Die alluminium ijzers doen ze eronder, om de paarden vlakker te laten draven, deze wegen namelijk minder dan ijzeren ijzers.

Sm00tH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-05 09:21

Echt heeel erg bedankt!!! Nu weet ik eindelijk wat er bedoeld word Lachen