Wat te doen in de vakantie?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

#Ymke#

Wat te doen in de vakantie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-05 16:17

We hebben toch besloten om er even lekker 2 weekjes tussenuit te gaan. De paarden zouden precies die maand de zomerweide opgaan en dan hebben wij even geen omkijken naar de paarden.. Maar nu ben ik fanatiek het wedstrijdseizoen gestart, selectie's e.d. en precies de limburgse kampioenschappen en 2 andere belangrijke wedstrijden vallen net na mijn vakantie. Ik kan hem dus niet 2 weken wegzetten en vervolgens weer oppakken en hoppa weer wat wedstrijdjes rijden, dat zou voor hem ook niet echt eerlijk zijn.. Nu wil ik hem wel zoveel mogelijk rust geven, dus b.v. om de dag wat werken. Maar als ik weg ben kan ik dat zelf natuurlijk niet doen.. Hoe zouden jullie dit oplossen? Naar een trainingsstal ofzo wil ik hem niet sturen omdat hij daar geen rustige periode krijgt. Wie heeft DE tip?

Maroush

Re: Wat te doen in de vakantie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 16:44

Zoek voor die periode een verzorger om een beetje te poetsen e.d. (dan krijg je niet meteen van die miepjes) en vraag dan of die persoon je paard ook om de dag wat beweging wil geven.

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-05 16:45

ik kan voor "gewoon" hier geen verzorgster vinden, ben bang dat voor eventjes/tijdelijk helemaal niet lukt..

Maroush

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 16:47

Ik zie idd net dat je in limburg woont ... dat is al meteen een stuk lastiger ja.
Kan je je paarden niet tijdelijk bij iemand anders zetten waar er wel personen zijn die dat willen doen ? Is alleen wel veel gedoe en ook weer een stuk duurder denk ik ...

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 16:47

ik zou hem gewoon lekker die 2 weken rust geven.

Heb je ook geen stress of het allemaal wel goed gaat en je bespaart die extra kosten.
Verder zal je paard het na 2 weken heus niet moeilijk hebben om het weer op te pakken. Ik denk eerder dat ie lekker fit is en uitgerust om weer verder te gaan.

Maroush

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 17:26

Naja, dat ligt er een beetje aan denk ik hoe snel en hoe vaak je weer wedstrijden wilt gaan rijden. Misschien kan je anders iemand zoeken (wat verder weg met bijv. OV) die bijvoorbeeld in de tweede week 2 of 3 keer wil komen rijden. Dan zijn je paarden als je terugkomt net het werk weer een klein beetje aan het oppakken en kan je zelf weer verder ...
Via bokt is vast wel iemand te vinden toch ?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 17:33

2 weken is toch weinig?

je kunt ze gerust vrij geven hoor, voor een paard ook wel eens lekker om helemaal niets te hoeven, en na die twee weken pak je t rijden ook zo weer op.
voordeel van in de wei lopen is dat ze wel regelmatige beweging krijgen, dus daar gebeurt dan niks mee.

gewoon je paarden ook eens vakantie geven.
Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 17:40

En als je je er niet lekker bij voelt, om hem dan "stil" te zetten, en dan weer te willen rijden. Vraag dan of je instructrice of een goede vriendin niet zin heeft om hem 1 of 2 keer per week te doen ofzo?

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-05 20:30

mijn instructeur heeft geen tijd om andere paarden te rijden Haha!

ik ken wel een paar mensen, maar ik moet eens rondvragen. Hij hoeft echt niet intensief gereden te worden.. Misschien dat ik hem inderdaad 1 week helemaal stilzet en iemand zoek die hem de 2e week een paar keer wil rijden/longeren..

Nathalie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 22:29

Bij nood wil ik je altijd helpen, maar twee weken valt best wel mee en trouwens we kunnen elkaar toch wederzijdig helpen?

Ik ga ook een week op vakantie misschien dat ij die van mij beweging kan geven? Bloos Bloos Bloos

Persoonlijk denk ik dat een paar dagen niet zo veel kwaad kan, maar als je er niet lekker bij voelt......

Ik hoor het wel als je interesse hebt!