Wat is een fijne singel?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Max_is_lief

Wat is een fijne singel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-05 13:40

Hoi,
Ik ben toe aan een nieuwe singel, maar weet niet zo goed wat ik zal kopen. Ik heb een veelzijdigheidszadel op een tinker die tijdens het aansingelen een ster is in het uitzetten zijn buik. Vandaar dat ik aan een singel met elastiek denk. Maar gaat het zadel dan niet erg schuiven? Hij is namelijk ook redelijk rond.
En wat voor stof vinden jullie het fijnst? Wat zijn jullie ervaringen met neopreen?
Alvast bedankt voor jullie reacties!

oxburhy

Re: Wat is een fijne singel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 13:43

Ik had eerst een leren met elastic en die beviel me heel goed. Wel duur (van kieffer) maar echt goede kwaliteit.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 13:51

Ik vind de neopreen het beste, maar die hebben geen elastiek.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 13:54

Ik ben erg tevreden over de Kieffer neopreen singels.

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 14:19

neopreen vind ik persoonlijk erg fijn. Voor mijn dressuur zadel heb ik er een van Kavalkade en voor mijn vzh zadel een van Pagony (Divoza) Beide bevallen erg goed.

Max_is_lief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-05 14:27

Wat vinden jullie de voordelen van neopreen? Neemt het goed vocht op? Zorgt het dat het zadel niet schuift? Wat is er zo fijn aan?

Divine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 16:01

Hoi!

Ik rijd ook met een neoprenen singel, dit omdat mijn paard van alle andere materialen wondjes krijgt. Ik vind ze ideaal. Ze zijn makkelijk te wassen, gewoon in de wasmachine, en best snel droog. Ze nemen wel vocht op, maar onder de singel wordt het haar wel gewoon nat. De singel schuurt niet (tenminste, bij mijn paard niet Haha! ) en het zadel glijdt ook niet naar voren/achteren/opzij.
Ze zijn inderdaad niet met elastiek te krijgen voor zover ik weet, maar de mijne heeft wél elastiek Tong uitsteken . Ik heb namelijk een singel gekocht die korter was dan ik nodig had, en ben er mee naar de zadelmaker gegaan. Die heeft van dat dikke elastiek (ook nog eens dubbel, net als bij een echte elastiek-singel) tussen de gesp en de singel gezet. Niet van echt te onderscheiden en superhandig met aansingelen. Het elastiek is zo stevig dat het zadel er met rijden niet van gaat schuiven.
Misschien ook een idee voor jou?

Curly85

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 16:10

ik heb ook neopreen, nog nooit wondjes gehad of last van schuiven, makkelijk in onderhoud en goed betaalbaar......

Alytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 18:09

mijn bijrijdhaf heeft een Thorowgood Airoform singel. Hij is van neopreen en er zitten luchtkussentjes in Haha! En aan 1 kant van de singel zit elastiek.
Ik vind het echt een super singel, hij blijft heel lang mooi, en hij voorkomt drukkingen, en hij was opzich niet zo duur (36 euro)
en bij ons gaat het zadel niet schuiven doordat er elastiek in de singel zit Lachen

Max_is_lief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-05 08:51

Dankjewel voor jullie reacties. Ik ga neopreen proberen!

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 08:54

Voordeel van de neopreen vind ik dat ze een beetje stroef zijn. Bij mijn paard schuift het zadel met een andere singel altijd van links naar rechts, maar bij een neopreen niet.