opfok in overijssel, gelderland of zeeland??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

opfok in overijssel, gelderland of zeeland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 13:34

sommigen zullen het wel weten: ik ben bezig een veulen te kopen.

Nu ben ik natuurlijk alvast opzoek naar een plaats waar hij (hengstje) straks kan staan. wie weet er een betrouwbare opfok of andersoortige "stalling" voor een veulen? In Overijssel, Gelderland of Zeeland kom ik regelmatig, dus stalling in deze regio's heeft de voorkeur.

Anoniem

Re: opfok in overijssel, gelderland of zeeland??

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 09:46

niemand ideeen?

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 09:52

Bij de Welkoop in Notter (gem. Wierden) hangt een briefje met een adres voor opfok, weet ik zo uit mijn hoofd. De tekst komt betrouwbaar over. Je zou naar de Welkoop kunnen bellen met de vraag of ze je het telefoonnummer willen geven?

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 09:53

stal de elshoeve heeft opfok. in de winter in groepsboxen en in de zomer in groepen op het land.
kosten weet ik niet.
telefoonnummer kan je opzoeken bij telefoongids.nl : fam slaghekke, achteresweg 11, enter

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 10:31

thnx, ik zal deze in ieder geval eens bellen. Dan vraag ik gewoon of ik eens langs mag komen om te kijken hoe het is daar.. bedankt!

inib

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 20:23

Bij Wim ten Pas in Winterswijk, stuur je PB met tel nr.

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 20:42

Je kan Schröder in Lattrop proberen... die hebben vrij veel paarden van anderen staan..Vriendin (buurvrouw van schröder) heeft haar paarden dr ook staan Lachen

samirah

Woonplaats: tegenwoordig meer in het Zuiden maar nog regelmatig in het mooiste stukje van de achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-05 12:46

Bij Wim te Pas in Winterswijk, weides zien er altijd netjes en paardvriendelijk uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 09:05

bedankt allemaal, ik ga eens een belrondje doen Lachen Als er nog meer suggesties zijn, zijn die natuurlijk altijd welkom!

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 09:07

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 09:40

Sjoerd, ook voor merries Knipoog
ik zit in dezefde omgeving en mijn merrie gaat of naar engbers, of naar een opfok achter Oldenzaal waar het vorige veulen ook heeft gestaan (Weerselo, tegen over Jeroen Dubbeldam)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 10:00

Lowara, hebben ze bij die opfok achter Oldenzaal ook hengstenopfok? En heb je daar ook adres etc van? (mag natuurlijk per pb Lachen)

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 21:51

Lowara, dat wist ik niet Haha!
Bedoel je bij Weerselo Wim Nijenkamp?

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 22:24

ik weet zo uit het hoofd niet hoe hij heet, daar moet je Flettie van bokt even op PMén, die heeft daar jaren mijn ex veulen "geparkeerd" Knipoog
ze hebben daar merrie groepen en hengsten groepen, loopstallen en in de zomer 24 uur op de wei.
vond het toendertijd erg goed geregelt en het zag er erg netjes uit.
als je weet waar Jeroen Dubbeldam zijn stallen hebt, het ligt er echt direct tegenover. rechts woont Jeroen, en links is die opfok.

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 09:07

mlvanmelle schreef:
Lowara, hebben ze bij die opfok achter Oldenzaal ook hengstenopfok? En heb je daar ook adres etc van? (mag natuurlijk per pb Lachen)

Ja, ook hengstenopfok. Alles is welkom. Zomers van eind april/begin mei t/m oktober 24/7 naar buiten in aparte hengsten- en merriegroepjes (groepen bestaan uit een stuk of 10-15 paarden). Dagelijks toezicht. 's Winters in loopstallen met 3-6 paarden, elke dag een paar uur naar buiten op een kapot gelopen weiland. 's Winters (en ik meen ook zomers) elke dag brok en onbeperkt hooi.
Zeer ervaren mensen met veel paardenkennis. Het is mij en mijn paard (waar Lowara het over heeft Haha!) zeer goed bevallen en een veulen van ons zou er zo weer naar toe gaan.
Ik pm je wel even naam+adres.

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 09:15

Volgens mij bedoeld Lowara Bennie Vreeswijk in Weerselo. Die zit aan de over kant van de weg van Dubbeldam, ik heb daar een tijdje in pensionstalling gestaan en volgens mij hebben zij ook opfok voor hengsten.

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 09:16

MightyMike schreef:
Volgens mij bedoeld Lowara Bennie Vreeswijk in Weerselo. Die zit aan de over kant van de weg van Dubbeldam, ik heb daar een tijdje in pensionstalling gestaan en volgens mij hebben zij ook opfok voor hengsten.

Bingo! Knipoog Het is mij daar dus uitstekend bevallen OK dan!

Odeale

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 09:46

flettie schreef:
mlvanmelle schreef:

Ja, ook hengstenopfok. Alles is welkom. Zomers van eind april/begin mei t/m oktober 24/7 naar buiten in aparte hengsten- en merriegroepjes (groepen bestaan uit een stuk of 10-15 paarden). Dagelijks toezicht. 's Winters in loopstallen met 3-6 paarden, elke dag een paar uur naar buiten op een kapot gelopen weiland. 's Winters (en ik meen ook zomers) elke dag brok en onbeperkt hooi.
Zeer ervaren mensen met veel paardenkennis. Het is mij en mijn paard (waar Lowara het over heeft Haha!) zeer goed bevallen en een veulen van ons zou er zo weer naar toe gaan.
Ik pm je wel even naam+adres.

Dat kan haast niet missen dat het bij ons op stal is Knipoog Haha! . ulisse staat daar dus ook.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 11:31

leuk!!! haha wie weet zie ik je over een paar maanden wel Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 11:33

wie weet, ik heb nu heel wat adresjes, ik hoop dat ik een leuke opfok vindt, maar dat komt vast wel goed Lachen