Het Paard dan wel of niet nemen.. ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ShEtLaNdUrZ

Het Paard dan wel of niet nemen.. ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-05 11:35

ik verzorg nu al een tijdje een hafje..
en een vriendin van mijn heeft daar ook een 'verzorg'-paardje staan een fjordje.. heel leuk beesie ken goed lopen enzo..
maar waarscheinlijk gaat de eigenaar haar verkopen omdat, hij met de stalling achter zijn huis wil gaan stoppen..

nu heeft mijn vader al een paar keer gezegd.. we kopen wel een eigen paard voor je.. dat is beter [aangezien nog wel eens problemen tussen mijn en de verzorger Knipoog ]

dus, mijn vader kwam is op stal kijken en vond die Fjord van me vriendin helemaal geweldig..
nu hoorde ik van mijn vriendin dat haar vader en moeder die pony dus niet willen kopen aangezien ze haar niet HELEMAAL willen hebben en al dat soort dingen..

toen had ik gezegt dat ik aan mijn vader kon vragen of ik en mijn vriendin dan samen met de pony kunnen doen.. datr breekt haar hart niet omdat, de pony dan niet naar Egmond verkocht word.. en dan ben ik ook best wel blij.. maar, ik weet niet zeker of dit nou wel zo'n goed idee is Scheve mond

hier een aantal foto's van de Fjord:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

en in de sneeuw:
Afbeelding

groetjes Lachen

carow

Re: Het Paard dan wel of niet nemen.. ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 12:55

Ik zou nooit samen met iemand een paard delen ik hoor niets meer dan ellende verhalen daarover.
Al is het nog zo'n goede vriendin je denkt over bepaalde dingen toch anders.
Ik zou de pony gewoon voor jezelf kopen en dan kun je natuurlijk wel je vriendin er op laten rijden enzo maar het delen zou ik niet doen.
Maar goed dat is mijn mening.

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 12:56

Als je het een leuk dier is. En hij verder gezond is. En de prijs leuk is. En je kan ook de stalling enz betalen.

Dan zeg ik DOEN.

Ik zou inderdaad hem wel zelf kopen en dan dat meisje als bijrijdster nemen.

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 12:59

Ik zou ook gewoon een eigen pony kopen. Een kennis deelde ook een pony, ze hadden de hele tijd ruzie om van alles, en dat meisje waar ze de pony mee deelde kon de pony later niet meer betalen dus moest ie verkocht worden.

een eigen pony lijkt me ook veel fijner, je kunt rijden wanneer je wilt en hoeft hem niet te delen.

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 13:15

Als je vriendschap je dierbaar is kies je je eigen pony uit (en kies je dus vooral niet HAAR verzorgpony omdat het zielig voor haar is). De verhoudingen worden dan direct scheef getrokken: het is ineens jouw pony, zij wordt jouw verzorgster. Zij kent die pony beter, maar jij bent de eigenaar. Niet doen.

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 14:22

een pony koop je omdat jij er voor bent gevallen. en is dat dan een andere dan de lieveling van je vriendin jammer dan. en samen kopen.... ik zou t niet doen.

ShEtLaNdUrZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-05 17:54

ja, maar ik zou het ook niet over mijn hart kunnen krijgen dat mijn vriendin dan niks meer over haar ken beslissen.. aangezien de pony zelf ook nog wel 'best' moeilijk is en zij goed met haar over weg ken..

Annemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 18:03

Als jij niet met die pony overweg kunt: NIET DOEN!
En voor de rest sluit ik me aan bij het voorgaande commentaar.

Gira

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 19:21

Citaat:
een pony koop je omdat jij er voor bent gevallen. en is dat dan een andere dan de lieveling van je vriendin jammer dan. en samen kopen.... ik zou t niet doen

Hier ben ik het helemaal mee eens! Je kiest voor een paard omdat hij jouw hart heeft veroverd en niet omdat je vriendin het beestje anders zo gaat missen. Hoe rot dat ook voor haar is...
Succes

Choices

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 19:25

Gewoon de pony voor jezelf kopen, en niet omdat je medelijden hebt met haar..

toverpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 19:27

Ik heb de indruk, dat jouw hart niet erg bij het fjordje ligt, hoe leuk het paardje ook is. En hoe leuk je vader de fjord ook vind, en hoe prettig dat ook voor je vriendin zou zijn.

Je koopt niet zo vaak een paard, dus als je er eentje koopt, moet je daar wel hopeloos verliefd op zijn en het moet wel helemaal jouw paardje zijn, gezien je vader er niet dagelijks voor gaat zorgen, neem ik aan, en het niet het paardje voor je vriendin is.
Luister goed naar je hart en doe wat voor jouw het beste is. Niet voor je vader of je vriendin.

ShEtLaNdUrZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-05 10:49

Aapestaartje schreef:
Als jij niet met die pony overweg kunt: NIET DOEN!
En voor de rest sluit ik me aan bij het voorgaande commentaar.

ik weet niet over ik met haar overweg ken.. ik heb voor de rest nog maar 2x op dr gereden en heb niet met haar gedaan zegmaar, dus ik weet ook niet echt of het klikt.. voor de rest is het echt een heel leuk paardje en tis echt een baby'tje:+:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 11:46

Tsja zoals ik het van jouw kant lees lijkt me dit niet jouw WARE pony.. Het is erg zonde dat het beestje dan verkocht wordt maar ik zou toch verder kijken voor een pony die je helemaal GE-WEL-DIG vindt. Vroeg of laat zul je toch spijt krijgen als je de pony koopt (hoeft niet natuurlijk!)

Succes!

karton

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 12:55

Je moet jezelf eerst afvragen of je deze wel ECHT wil. Als je dat wil dan zou ik het gewoon doen.
Maar niet delen. Eigenlijk zouden wij nooit een paard hebben gekocht, maar een vriendin van mijn moeder heeft mijn moeder toch overgehaald om het samen te doen. Dus ieder de helft betaald, ieder de helft stalgeld. Wormenkuur en alles zou omstebeurt gekocht worden. Toen is er ruzie gekomen, en zij had ook een sleuteltje van ons kastje, en zij heeft het zadel mee naar huis genomen. Later begon ze ook te dreigen dat ze ons paard wel zou gaan verkope. Nouja, puntje bij paaltje heeft ons mam de helft aan hun terugbetaald en moeten we nu nog alles zelf betalen.. Je krijgt er dus aleen maar ruzie van!

Het is je vriendin, je kan er met z'n 2en gezellig heen en alles. Ze zou het in het begin misschien niet zo leuk vinden, maar ze is denk ik ook allang blij dat ze hem nog kan zien..

Gewoon goed erover praten, en goed nadenken.. En dan komt het allemaal wel goed! Ja

CoSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 12:59

Mocht je hem wel willen, dan moet je hem gewoon zelf kopen en dan kan je vriendin af en toe wel rijden Haha!

Nano05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 13:08

Samen eigenaar worden? Nee...

Ga jezelf afvragen of je deze pony echt wel wil. En probeer je vriendin dan even van je af te zetten. Als dit een vreemde pony zou zijn die je niet kent, zou je hem dan ook willen kopen?

Want het lijkt erop, zoals al een paar keer hier boven staat aangegeven dat je hem puur uit medelijden voor je vriendin wilt kopen.

Ik zou er heel goed over nadenken als ik jou was.

Het is niet een paar schoenen die je even koopt.

ShEtLaNdUrZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-05 17:44

nee, ik vind de pony ook heel erg leuk..
echt super leuk gewoon maar, aangezien de pony toch even anders is dan een andere pony en een hele 'andere' stijl heeft zegmaar ben ik wel een beetje gaan twijfelen..

maar, ik heb er ook al een paar keer op gereden en het is gewoon echt heel even wennen want, alles lijkt zo makkelijk terwijl als je der op zit alles ineens heel moeilijk is.. en dat moet gewoon eerst nog ff wennen enzo.. en als ik helemaal gewend ben dan zou het ook wel gaan enzo Lachen

en zo ie zo.. mijn vader zou al met haar vader goeie afspraken moeten maken dan en op papier zetten!!

vandaag worden er nieuwe foto's gemaakt Lachen