Barefoot met engelse beugelriemen???

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Victory

Barefoot met engelse beugelriemen???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-05 11:15

Wie heeft er een barefoot en rijd ermee met engelse beugelriemen?? En vooral al hoe lang? Weet iemand wat dit doet met het zadel, slijt het meer?? Misschien zijn er mensen met foto's van slijtage na een lange tijd?

marina

Re: Barefoot met engelse beugelriemen???

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 13:23

Daar kan je het beste Pmarena ven over pben, die verkoopt de barefootzadels Lachen
Zelf rij ik met de gewonen fendres, maar ik ben wel van plan om er een engelse set bij te nemen

Victory

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-05 12:47

heb ik gedaan, zij zecht dat het wel kan, maar ik wil graag weten wat er gebeurt als je ze lang gebruikt. Hier heeft zij ook geen antwoord op. De barefoot is gemaakt met in prenciepe fenders, engelse beugelriemen zijn smaller en verdelen dus minder de druk over het leer. het hele zadel beweegd, dus het moet bijna zo zijn dat het meer slijt dan bij een gewoon zadel of als er fenders aan hangen, die zijn juist breder en verdelen de druk.
Zijn er mensen die al langer met engelse beugelriemen rijden??

marina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 12:50

Victory

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-05 12:54

Super! Bedankt.
de barefoot is nog best nieuw, ik hoop dat er mensen zijn die al meer dan een jaar of zo met engelse beugelriemen rijden en mij er wat over kunnen vertellen.

Victory

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-05 12:59

Ik weet dat veel mensen overgaan na een korte tijd op fenders, maar hoop dat er mensen zijn die dit niet gedaan hebben en weten wat er gebeurt. het gaat mij echt om de slijtage en dat dus na een langere tijd. Heb net eerste reactie in de huiskamer gelezen. echt jammer dat ik nog niet kan reageren.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 13:03

Ik ga engelse beugels+riemen aan mijn BF hangen. Ik heb de shet maat en hij ligt dus ook op mijn shetlanders. De kleine maat fenders is veel te lang voor die kinderen(voor mij kan het net op het korste gaatje, maar een sprongetje maken word dan moeilijk). Kortere fenders heb ik helaas nog niet kunnen vinden.

Victory

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-05 13:05

Ik ben benieuwd hoe het je bevalt. Misschien wil je eens opletten of het zadel er snel van slijt of niet. waarschijnlijk is het alleen niet te zien in een korte tijd.

Pink_Horizon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 22:45

Verplaatst naar VMR

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 23:38

Probeer anders een IJslander-forum , die gasten rijden vrijwel altijd met beugelriemen ! Pling

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 08:08

Ik rijd met engels beugelriemen op mijn boomlooszadel. Ik heb het zadel sinds september vorig jaar, en ik zie geen overmatige slijtage op het zadel. Nu moet ik wel zeggen dat ik maar 2 keer in de week met dit zadel rijd (in het begin was dit wel 5 keer in de week). Het bevalt mij erg goed. Ik heb ook niet het idee dat de beugelriemen erg schuiven tijdens het rijden over het zadel, dus ik blijf bij de engelse beugelriemen.

Quinzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 08:48

Ik heb mijn boomloos zadel nog maar net. maar ik heb meteen die western beugels en riemen eraf gedaan ik kon daar echt nie fatsoenlijk mee rijden. Ik heb er dus ook engelse aanhangen nu het zadel schuift niet om sluitage vast te stellen is het nog wat vroeg :p