Levensweg van jouw paard voordat jij hem kocht...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Angeliek

Levensweg van jouw paard voordat jij hem kocht...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-05 23:06

Ik vond het wel leuk om te weten waar jouw paard gefokt is, zadelmak gemaakt is en al dat soort dingen...

Mijn paard is gefokt door L. hagelaars uit Sint Oedenrode,
Daarna verkocht als jaarling ongeveer naar Dressuurpaarden-handelaar van Tilborg in Mierlo,
Daar issie zadelmak gemaakt door een man die daar alle paarden zadelmak maakt (Naam weet ik niet)

Hij is 3 a 4 maanden gereden door Nadja Lommers en Sonja Haazen, daarna kocht ik hem...

Ik ben van plan om binnenkort contact op te nemen met de fokker van Torro. Aangezien Sint Oedenrode voor de deur ligt, kan hij misschien een keer komen kijken naar zijn 'volgroeide veulen'. En ik ben erg benieuwt of hij misschien foto's heeft toen ie nog een baby-paard was. Lachen

Ixo stond ergens op een wei tussen de koeien, en heeft de eigenaresse even opgezeten (tussen de koeien), en toen gekocht. Hij was toen volgens mij een jaar of 3,5... Hihi Haha! Ik weet niet waar hij gefokt is, of door wie hij ingereden is...

Zamora

Re: Levensweg van jouw paard voordat jij hem kocht...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 23:19

Mijn Fjord is gefokt door de Fam.Henken in Veenendaal. Daar ook opgroeid. Heeft samen met z`n broer overal en nergens gestaan om lekker te groeien ed. Daarna heeft de dochter v/d fokker hem zadelmak gemaakt. Daarna heb ik hem gekocht en hem ingereden...Tong uitsteken

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 23:59

Mijn oudere merrie is gefokt door Nicole Amos in Quebec, Canada, heeft daar waarschijnlijk (volgens zeggen van de handelaar) op 4 jarige leeftijd een veulen gekregen. Na het spenen van het veulen is ze via een handelaar naar Nederland gebracht, waar ik haar twee dagen na aankomst heb gekocht. Op 7 jarige leeftijd heeft ze een merrieveulen ter wereld heeft gebracht. Dit veulen heb ik nog steeds, ze is nu 3 jaar en wordt ingereden. Ook de moeder is nog in mijn bezit.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 00:07

Stanley is gefokt door Dhr. Clemens uit... (jahaa...) ergens in Zeeland. Toen met mams en al verkocht naar H. de Brouwer in Tilburg. Daar is mams overleden en is Stan met leeftijdsgenootjes het land op gegaan. Toen hij 2 was stond ik voor zijn neus Clown

Quellian is gefokt door de Fam. ten Pierik uit Ambt Delden en ik heb haar direct van haar moeder gekocht Lachen

meimei_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 06:44

Myrthe is gefokt door dhr. tomassen uit someren, ze komt van haflingerstal de bosrand.
ze heeft daar 2 veulentjes gehad en is op dr 3e ingereden.
verder werd ze gebruikt voor keuringen.
en 19 oktober 2004 kwam ik:) 2 weken later proefgereden en 19 november stond ze bij mij op stal.
ik ben dus eigenlijk na de fokker dr 1e baasje:)
Laatst bijgewerkt door meimei_ op 11-05-05 07:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 06:52

Isa is gefokt door dhr. Blaauw in Luttelgeest, daarna verkocht aan een hengstenhouder en als tweejarige bij de scheiding van deze hengstenhouder met vrouwlief meegegaan. Vervolgens als driejarige beleerd bij de nu wat bekendere Gert van den Hof, daar vandaan als vierjarige om duistere redenen (ik heb wel meer details maar het blijft op zijn zachts gezegd vreemd Verward ) de handel ingegaan en na vele omzwervingen bij fokkers en handelaren terecht gekomen bij een manege hier in de buurt.

Daar werd ze in 2000 gekocht door wat destijds een vriendin van mij was. Die heeft haar in 2003 maar ingeruild voor een tinker van Gadedijk en zo is Isa weer in de handel terecht gekomen. Daarna is ze een tijdje "kwijt" geweest en in november 2004 dook ze op als handelspaard bij Manege Aquadelta in Bruinisse en toen hebben we haar gelijk gekocht. Het was de bedoeling dat ze nog een jaartje de sport in zou gaan voordat we haar zouden laten dekken, helaas heeft een ontsteking deze plannen in de war gegooid en staat ze nu op rust en is ze ondertussen geïnsemineerd met zwemmertjes van Aachen.

Onze andere merrie Velvet is haar dochter, die hebben we zelf gefokt toen Isa nog in eigendom was van mijn vriendin van destijds en die heeft dus niet zo'n grote levensweg als haar moeder achter de rug Knipoog .

cadmaddie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 06:58

Mijn paard is in 1999 geboren bij een fokker die Voermans heet en in Vortum-Mullem woont. Wanneer hij precies verkocht is weet ik niet, ik weet dat hij vanaf zijn 2de ongeveer van een handelaar is geweest, maar weet niet of hij daarvoor nog een tussenstation heeft gekend.

Die handelaar had goede contacten met een manege dus hij heeft tot zn 4de in en bij de manege gestaan. Toen hij net 4 was zijn een vriendin en ik begonnen met het inrijden en daarna heeft hij een maand of 3/4 meegelopen in de manegelessen tot hij kreupel raakte en toen heeft hij een halfjaar stil gestaan.

Toen dat niet over leek te gaan heeft die handelaar hem een half jaar ergens langs de Maas gezet en na een half jaar was het over en heeft hij hem aan en andere handelaar verkocht. Daar heeft hij een maand of 2/3 gestaan voordat ik er achter kwam dat ie nog niet richting slager was en weer normaal kon lopen.

Mexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 08:11

Troef is gefokt door P. Höcker uit Surhuizum, ik reed daar destijds op haar moeder Liza. Ik ken Troef dus al vanaf haar geboorte. Toen ze 2 jaar was heb ik haar van hem gekocht, ze staat nu nog steeds daar op stal. Toen ze dik 3 jaar was is ze ingereden bij Stal Henco in Ureterp door H. Coremans. Na 5 weken had ik haar terug en sindsdien rijd ik er zelf op, ze wordt in juli 7 jaar Afbeelding

Marrepar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 08:20

Mijn haflinger is gefokt door Fam. Vlasman in Marrum,, ze is daar gebleven en toen ze 2 was is ze daar gedekt, toen ze 3 was heeft ze een veulentje gekregen en werd ze beleerd, toen ze 5 was kochten wij haar Lachen

stalleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 08:23

De mijne is gefokt en opgegroeid bij Jeanette (Gribaldifan), ik geloof daar ook ingereden en toen ze net 4 was hebben wij haar gekocht (vorig jaar dus)

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 08:24

Dennis is van zijn fokker op 2,5 jarige leeftijd naar Tamara(Max) gegaan. Ik ken zijn fokker ook goed, ik heb daar lange tijd pony's verzorgt, net als Tamara.
Op 3,5 jarige leeftijd ben ik hem gaan verzorgen en ben ik begonnen met inrijden. Op 4,5 jarige leeftijd heb ik hem gekocht.

Ukkie heb ik van de fokker, gekocht toen ze 4 maanden was samen met haar moeder.
Ukkie haar fokker had Angel van haar fokker. Haar fokker moet ik nog een keer bellen.

Van Roos weet ik het niet exact. Ze is in Friesland gefokt. Ik heb haar van irene hier op bokt.

Senna is hier 2 dagen geleden geboren Haha!.

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 08:29

Mijn paard is 'gefokt' door de familie Kerkhoff. Of eigenlijk mag je het geen fokken noemen: ze kochten in september 1999 een 2.5 jarige Tinkermerrie bij een handelaar die achteraf drachtig bleek te zijn. Uit deze merrie is mijn merrie geboren op 21 mei 2000.
Ik ken de familie persoonlijk zeer zeer goed en ze hebben net zo lang gezeurd tot ik uiteindelijk het veulen gekocht heb Knipoog Met 4.5-5 maand oud is ze naar de opfok gegaan en sindsdien (oktober 2000) is ze van mij Haha!
Toen ze 2.5 jaar oud was heb ik haar weer uit de opfok gehaald en is ze (weer) bij de familie Kerkhoff op stal komen te staan maar nu dus als pensionpaardje. Op 2.5 jarige leeftijd zijn we ook met haar naar een stamboekkeuring gegaan waar ze met een 1e premie in het veulenregisterboek werd opgenomen van het NSvT.
Een paar maand voordat ik haar zou gaan inrijden (in 2003) had ze opeens haar linkerachterknie zo op slot zitten dat de VA hem zelf niet los kreeg en ze daardoor 5 dagen op een kliniek in Duitsland heeft gestaan.
Op aanraden van de VA uit die kliniek zijn we haar iets eerder gaan inrijden dan gepland (wilde eigenlijk in juni/juli doen maar is uiteindelijk april geworden) om spieren op te bouwen zodat haar knie niet of minder snel op slot zou kunnen schieten.
Ik heb haar zelf ingereden met behulp van mijn instructrice. In de zomer van 2004 hebben we afscheid genomen van de familie Kerkhoff en zijn we naar Duitsland verhuist waar Fayette nu lekker aan huis staat. Ook in de zomer van 2004 zijn we weer naar een stamboekkeuring geweest waar ze met een hoge 2e premie werd opgenomen in het registervolwassenboek en dus een officieel goedgekeurde Tinker van het type Grai werd.
Op dit moment is ze bijna 5 jaar oud en staat Fayette bij de hengst Gulliver O'Britain om gedekt te worden.

Onze Shet hebben we gekocht toen hij 4 weken oud was. Gefokt door een ver familielid die elk jaar een paar Shetjes fokt om ze vervolgens weer te verkopen op de markt en die constant nieuwe ponietjes koopt en verkoopt. Met 4.5 maand is Hercules bij ons gekomen en hij is nu 1 jaar oud en vindt zich zelf errug stoer en een echte kerel Cool

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 08:36

Partout is april 1997 geboren in Yerseke..
Op 1 jarige leeftijd is hij gecastreerd, omdat hij in de wei stond met 2 merrie's waarvan 1 zijn moeder..
Op 6 jarige leeftijd is hij beleerd..
En september 2004, toen was hij 7,5 jaar, hebben wij hem gekocht..
Hij was dik verwend, had nog niets gezien en heeft altijd bij zijn moeder gestaan..

Tinkerbell hebben wij in november 2004 gekocht op de ponymarkt..
Haar verleden is ons onbekend, behalve dan dat we weten dat ze veulens heeft gehad..

esther82

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 08:40

Givar kwam in 1987 als Fernando ter wereld bij zijn fokkers in Drenthe.
Als jaarling is hij gekocht door A. Zoer, maar hij bleek een te grote lastpak Haha! , en na een advertentie in de IDS kwam hij terecht bij een handelaar. De heeft hem uiteindelijk zadelmak gemaakt etc.
Als vijfjarige kwam hij bij ons op de manege terecht als toekomstig dressuurpaard voor een van de instructrices. Dat werk bleek hij niet zo goed op te pakken, maar hij was wel 'uitermate geschikt' vor de manegelessen. Hij heeft daar uiteindelijk acht jaar in de lessen meegelopen, en in de acht jaar ben ik zijn verzorgster geweest. Na die acht jaar ging hij een en ander mankeren, of eigenlijk kon hij simpelweg het manegewerk niet meer aan. Hij zou naar de slacht gaan maar is helaas bij diezelfde handelaar terecht gekomen als waar hij jaren geleden vandaan kwam.
Via een omweg kwam mij dat ter oren, en ik heb hem daar weggehaalt; gekocht dus.
We zijn nu vier jaar verder, hij is inmiddels achttien, en we staan op een fijn stalletje met prachtige uitrijmogelijkheden en weidegang. en bovenal; heel veel rust. Het doet hem schijnbaar goed, want het gaat fantastich met hem.
Vorig voorjaar ben ik bij de fokker op de thee geweest, die was heel blij om iets van zijn fokproduct te horen. Al vond hij het wel jammer dat het niet een geweldig springpaard is geworden. Knipoog Zo ben ik ook aan de gegevens van voor zijn manegetijd gekomen, en was voor de cirkel rond.
Ik weet dus eigenlijk niet anders dan dat Givar altijd in mijn leven is geweest. Ik hoop dat hij dat nog wel een tijdje blijft.

Mettetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 08:42

Hai,

Megadance R, zoals haar fokkers haar hebben genoemd is gefokt door de familie Rijke uit Dreumel. Mette zou het nieuwe wedstrijdpaard van hun dochter worden. Dat meisje was heel lang geworden in de drie jaar die mette zou worden, maar mette was maar net aan aan paard. Ze hebben Mette een beetje met rust gelaten zodat ze rustig wat groter kon groeien. Op haar zesde is ze aangereden en toch verkocht omdat ze toen 1,60 was en vrij ielig. Van de nieuwe eigenaresse heb ik Mette overkocht alszijnde ingereden, wedstrijdklaar, verkeersmak. ik had al snel in de gaten dat dat wel meeviel, maar voelde dat ze een goede basis had door de belering van de dochter van de fokker. Achteraf hoorde ik dat de vorige eigenaresse bang was voor Mette. Onbegrijpelijk, want ze heeft nooit kwaad in de zin en bijt en slaat nooit, maar daar kan ik niet over oordelen. Ik kocht dus een 7 jarig groen paard.

Na een jaar, inmiddels was mette ingereden 163 en een leukerdje geworden, reden we ons eerste concours. Van mijn eigen vereniging, veel deelnemers, dus lekker anoniem. Ik was wat aan het kletsen en rustig aan het losstappen totdat er een echtpaar en een meisje van mijn leeftijd naar me toe stappen......ik had ze al even zien kijken...........toen kwam de vraag........IS DAT MEGA? Jawel hoor, de fokkers van Mette. Ze wilde Mette wel terug, maar dat wilde ik niet meer. Ze wisten niet eens dat ze verkocht was, terwijl ze hadden afgesproken met de vorige eigenaresse dat dat niet zou gebeuren (ze zijn nogal dol op Mette). Ze zijn bij mijn proeven blijven kijken (die god zij dank goed gingen) en ik werd uitgenodigt om naar de moeder van Mette te komen kijke. Ik heb mettes mama gezien, een merrie die alles heeft gewonnen en gezien (leukom te weten), en allerlei foto's van kleine mette gekregen. Als veulen, als enter, als twenter, als 4 jarige tijdens de keuring, enz....

Erg leuk!

Ik hoop dat iedereen dit treft.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 08:45

Pablo is geboren in Langezwaag(fr), op 2 jarige leeftijd een paar dorpen verderop terecht gekomen. Met ong 5 jaar is ie naar De Tike(fr) verhuisd en 13 september 2002 is ie naar mij in NH gekomen. Ik heb begin april ook foto's gehad van Pablo als klein veulentje en een foto van zijn moeder (die is nl overleden) en heb nog steeds een afspraak dat ik naar zijn oma ga. Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 08:50

Amanda is geboren bij een particulier in een klein dorp in OZVl. Ze is bij mij gekomen met 2 jaar en 3 maanden, en sindsdien heb ik haar alles geleerd. Bij die particulier heeft ze wel een smid gezien en DA, en verder werd er niet bijzonder veel mee gedaan.

Dewi heb ik sinds Februari dit jaar, gekocht van bokker Leonoor, die haar een paar jaar had, besef me eigenlijk dat ik nu niet precies weet van wanneer. Daarvoor is haar verleden onbekend.

miisshOrse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 08:55

Door fam. Drogen. ( met puntjes op de o) Ze is daar ook gebleven tot haar 4e jaar, ingereden etc. Ik ben dus haar 2e eigenaar Haha!

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 09:00

Jimmy's moeder is samen met haar vader vanuit Duistlands geimporteerd. Zijn moeder is verhuisd naar Hulhorst en daar gedekt. Jimmy is daar in het semi-wild opgegroeid en ik kreeg hem toen hij 6 maanden was.

Vincent is gefokt bij een fokker haha. Weet de naam niet meer. Ik kreeg hem toen hij 2 maanden was. Beetje jong maar kreeg pas t ehoren hoe jong hij was toen hij bij me inde wei stond en ik e papierne kreeg.

Jemawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 09:15

Van Wietse en Mayday weet ik vrij weinig eigenlijk. Ook omdat ze beiden geen papier hebben, kan ik niks terugzoeken.

Mayday hebben we gekocht op 8-jarige leeftijd bij een handelaar in Rouveen. Ze zou van een vrouw zijn geweest die zwanger was en daardoor niet meer kon rijden, vandaar haar verkoop. Verder weet ik helaas niets, al zou ik het wel graag willen weten.

Wietse komt uit Veendam en is door een kennis van ons gekocht op de Zuidlaardermarkt '95. Hij kwam hier toen hij 6 maanden oud was.

Jewel komt van de voorjaarsmarkt in Zuidlaren '03. Ze is gefokt door Steensma in Drachten. Ik heb contact met hem gehad, maar hij wil weinig loslaten. Jewel was verwaarloosd en hij gaf aan dat hij door invaliditeit niet voor haar kon zorgen. Toen ze afgespeend werd, is ze verkocht, maar hij weet niet aan wie (of wil het niet zeggen natuurlijk). Ze was bijna 1 toen ze hier kwam, gelukkig heb ik het allemaal goed kunnen maken.
Ik wil er altijd nog een keer naar toe, ook omdat haar moeder er staat.

Brendageene

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 09:19

Mijn shet heeft voor ik hem kreeg 6 jaar op ponypark slagharen gestaan. De 6 jaar daarvoor daar weet ik helaas niks van...

Mijn andere paardje is als veulen gekocht door zn vorige eigenaar, samen met zijn moeder, bij een handelaar vandaan. Die mensen hebben hem weer in de opfok gezet in friesland en toen hij terugkwam met 1.5/2 jaar toch besloten om hem te verkopen. En toen kwam hij met 2 jaar bij mij. Nog helemaal groen als gras dus, ben nu ruim een jaar verder en ben nu rustig bezig hem zadelmak te maken Lachen

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 09:23

Memuska is gefokt door Van Loon uit Kalmthout. Toen ze zes maanden oud was heeft haar vorige eigenaresse haar gekocht op Arabica. Ze heeft dan een beetje overal gestaan: bij mensen thuis en op de manège. In 1997 is ze terug naar de manège gekomen, ben ik haar beginnen rijden en vorig jaar is ze naar mij verhuisd. En daar mag ze altijd blijven Lachen

marije1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 09:32

Levensloop van mijn 3 paarden:
Raf, gefokt door dhr. Nijboer uit Assen. Als veulen verkocht naar meisje die haar 3 jaar thuis heeft gehad en daarna heeft beleerd. Ze is toen gestopt met rijden en ik heb haar via mijn instructeur gekocht.

Wupicor Tema: gefokt door dhr. T. Peeters uit Waskemeer(o.a fokker van Cantos en Casantos). Ik heb haar vorig jaar als enter van hem gekocht. Ze staat nu lekker in de opfok.

Tikarla: gefokt door dhr. Eefting uit Rohel. Ze heeft 4 jaar het zomerseizoen in het weiland gestaan met meerdere paarden. Eind vorig jaar is ze beleerd en ik heb haar nu sinds een maand in mijn bezit. Lachen

Lenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 09:33

Van de fokker (Piet Custers uit Someren) gekocht dus hij had alleen nog maar malse wei en paardenvriendjes gezien Lachen Wel heel netjes opgevoed overigens!
Ik had laatst een foto gezien van hem als veulentje Nagelbijten / Gniffelen
En Piet komt ook altijd kijken naar wedstrijden in de buurt, heel leuk.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 09:40

Mijn paard is gefokt door Piet v/d Meij uit Noordwijkerhout, de vader van mijn instructeur.
Haar moeder Belle Fleur (Formateur) heeft M gesprongen en liep af en toe wel eens een manegeles mee.
Haar vader Ahorn is algemeen bekend...

Mijn paard was nog geen 3 toen ik haar kocht.
Tot die tijd heeft ze met haar leeftijdsgenootjes in het land gelopen en 's winters bij mijn instructeur op stal (of ik de loopstal?) gestaan.

Toen ik haar kocht was ze zadelmak.
Toen stond ze bij de vader van mijn instructeur aan huis.
Ik heb haar zelf naar mijn instructeur gebracht om haar een maand goed zadelmak te maken en licht in te laten rijden.