help Leren Rijlaarzen probleeem

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ezzie996

help Leren Rijlaarzen probleeem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-05 21:08

Ik hoop dat jullie goede tips hebben.

Ik heb nu al ruim 3 maanden nieuwe leren rijlaarzen (hoog dressuur model). Maar ik kan er niet normaal mee rijden.
Ik heb er een week mee gereden maar toen kreeg ik wonden in mijn knieholte waardoor ik ongeveer een week niet of amper kon lopen.
Ik heb er nu blokjes in waardoor de laarzen minder hoog in mijn knieholte zitten maar vandaag na de les heb ik weer kleine wondjes.

Wat kan ik hieraan doen?
Esther

Liza_vL

Re: help Leren Rijlaarzen probleeem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 21:11

Heb je ze niet gewoon TE hoog gekocht? Ze horen na 3 maanden echt al goed ingezakt zijn eigenlijk.

Sullie97

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 21:14

Jeetje, ik heb het zelfde probleem. Ik ga eens kijken of iemand met een oplossing komt!

JoeyRosso

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 21:19

Heb je in die drie maanden één week gereden?
Ik had ook veel problemen in eerste instantie om mijn laarzen in te rijden en het heeft lang geduurd voordag het echt goed ging.
Degene waar ik mijn laarzen toen bij gekocht heb raadde me aan om eerst twee weken thuis de laarzen te dragen en op een warme(re) plek te bewaren.
Bij mij is het helemaal goed gekomen hoewel die wondjes nog wel even zijn gebleven. Maar als je laarzen ingelopen zijn, kun bij het rijden je hakken verder omlaag duwen, waardoor de in je knieholte zakken.

Succes

(succes niet gegarandeerd Tong uitsteken Haha! )

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 21:23

in 1 week zijn ze ook nog niet ingezakt. Ikzelf heb leren petrie chaps en had het zelfde probleem, kon amper op mijn paard komen en als ik dan zat deed het zo zeer dat ik amper kon rijden. En ik had ze gewoon de hele dag aan met lopen ook al deed het heel zeer. even door bijten maar nu 2.5 week later zitten ze al bijna goed.

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 08:50

Ik denk ook dat je gewoon moet doorbijten. Ik heb er wel een paar maanden over gedaan voordat ze me geen pijn meer deden. Een tip die ik kreeg was om er mee te gaan traplopen. Dat deed wel zeer, maar ze werden er wel soepel van en ze zakte iets in. Ik heb mijn laarzen nu 9 jaar en ik hoop dat ze nog 9 jaar meegaan, want ik ben die ellende nog niet vergeten. Veel succes ermee.

miepmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 09:20

Doe pleisters in je knieholtes, dat scheelt misschien al een beetje?

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 09:36

natte handoeken erin doen wil ook nog wel eens helpen. ze worden dan net iets soepeler.

en verder: veel mee lopen, heel veel dingen mee doen. doe ze overdag als je boodschappen moet doen aan onder je spijkerbroek.
rijden zou ik nog even mee wachten tot je er normaal mee kunt lopen.
je kunt ook van een skisok de voet afknippen en die zo hoog doen dat je knieholte bedekt is, dan voel je al een stuk minder van je laars

GeJe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 09:43

Je kunt eventueel je laarzen insmeren met spiritus aan de binnen en buitenkant en dan ter hoogte van je enkel. Hierdoor wordt de laars soepeler en kun je 'm makkelijker buigen en rekken. De spiritus verdampt snel. Met water blijven je laarzen te lang vochtig, wat ook weer niet goed is.
Het kan natuurlijk toch zijn dat je laarzen te hoog zijn aangemeten. Het je een standaard model of zijn ze op maat gemaakt? In het eerste geval merk ik dat een verkoper wel eens te graag de laarzen wil verkopen en dus onvoldoende rekening houdt met het doel waar de laarzen voor gebruikt worden en zelfs te weinig rekening houdt met de eigenschappen van verschillende types rijlaarzen....

curly2day

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 09:48

klinkt gek,maar maandverband/inlegkruisjes er tussen stoppen.
Wanneer je de laars aan hebt, maar weet dus niet of daar ruimte voor is tussen laars en knieholte.
Lost niet direct het grote probleem op, maar wel w.s. het kapot rijden daar op die plek.
Succes !

ezzie996

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-05 20:40

Bedankt voor de reacties

Ik neem aan dat ze niet TE hoog zijn, ik heb een standaard model maar er is wel door 2 mensen naar gekeken en die vonden ze goed zitten.
Ik heb er al langer als een week mee gereden maar ik kon er niet meer mee doorrijden omdat ik te grote wonden had.

Ik hoorde ook een tip van iemand om slaolie erop te smeren iemand hier ervaring mee?

Groetjes esther