pony weigert~!!!??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Debortje_

pony weigert~!!!??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-05 20:39

[i] hooiii,,
MiJn ponY Als ik buiten wilt rijden..
Op het begin gaat alles goed met rijden buiten..
en dan weigert die.. Verdrietig en loopt dan naar achter en gaat bokken..
en zelfs als ik hem aan pakt loopt die nog niet en dan moet ik er af.. en dan moet ik een hele stuk lopen.. en dan ga ik er op en dan wilt die weer soms niet soms loopt die dan wel.. Knipoog maar ik wil ook gewoon lekker met mijn pony alleen buiten rijden zonder dat die weigert en ik er niet hoeft af te stappen.. Vingers aflikken Wat moet ik Doen??

VeronicaM

Re: pony weigert~!!!??

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 20:44

gewoon doorzetten! Ik had het ook met een oude verzorgpony (helaas woensdag verdronken :'() die ging ook in opstand en je meot op een rustige weg waar echt bijna niks aankomt door oefenen! Steeds iets verder... en zeggen ik stop daar dus stop ik pas daar! Niet eerder ben je daar beloon je hem en ga je terug volgende dag ga je weer een paar meter verder... t zal miss moeilijk gaan maar ja je kan weinig anders..?!

loveyaliefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 21:51

heel veel oefenen en zeker niet afstappen!! als je afstapt geef je je gewonnen. je moet zo denken al duurt het de hele dag we gaan heen waar ik heen wil.

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 08:34

Ik ben met loveyaliefie eens. Niet afstappen !!! Gewoon doorzetten ze gaan vanzelf een keer verder.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 11:13

Probeer eens achter een ander ervaren paard aan. Dan kan hij wennen aan het buitenrijden.

Debortje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-05 17:21

Ik rij al 5 jaar buiten met hem en andere pony's en paarden.. En voorop de groep wilt die ook niet lopen en loopt dan ook niet verder alleen de terug weg..

_Nancy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 17:44

Misschien kun je als je niet met een ander paard samen wil rijden iemand meenemen die naast je fietst. Ik heb ergens op bokt gelezen dat, als je pony telkens uit protest achteruit wil gaan lopen, je hem zólang achteruit moet dwingen dat hij vanzelf weer voorwaarts gaat, omdat hij dat achteruit lopen dan zegmaar zat is. En steeds maar weer en weer, zodra je het gevoel hebt dat hij achteruit gaat, blijf achteruit lopen, en stop pas als hij het opgeeft en weer vooruit gaat. Ik weet niet of het helpt hoor, maar je kan het altijd proberen. In ieder geval moet je streng en consequent zijn, en hem niet laten winnen!! Dan gaat hij denken als hij geen zin meer heeft 'Als ik ga bokken stapt ze vanzelf wel af'.