Voor/nadelen van een paard overschrijven?/ Verzekering?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Dyyy

Voor/nadelen van een paard overschrijven?/ Verzekering?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-05 20:14

Binnenkort krijg ik mijn paardje en nou heb ik een vraagje.. Wat zijn de voordelen en nadelen van het paard op mijn naam zetten? Dus overschrijven bij de KWPN..

En nog een vraagje: Wie heeft ervaringen met de verzekering Fairmount? Wat vind je ervan?

Bedankt,

Sim

Re: Voor/nadelen van een paard overschrijven?/ Verzekering?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 22:50

Voordelen? Kan ik eigenlijk niet zo gauw bedenken (geen?)
Nadelen? Het kost je geld. Knipoog

Fairmount ken ik wel van naam maar heb er geen ervaringen mee, dus daar kan ik je niet mee helpen.

Dyyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-05 16:09

Simmie schreef:
Voordelen? Kan ik eigenlijk niet zo gauw bedenken (geen?)
Nadelen? Het kost je geld. Knipoog

Fairmount ken ik wel van naam maar heb er geen ervaringen mee, dus daar kan ik je niet mee helpen.

Oke.. Bedankt..

nujaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 16:11

heej

nadelen en kost geld verzekeren maar als er wat gebeurd word het vergoed
maar als je zuinig op je pony bent hebben ze niet gauw iets de meeste pony's dan he er kan wat met de pony aan de hand zijn

Ugene2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 17:15

Voordelen: Je paard is op dat moment ook rechtmatig van jou. Als hij niet op jou naam staat is hij dus (volgens de wet) nog van de oude eigenaar.

Nadelen: het kost geld, maar het overschrijven is graits, je moet alleen lid zijn van het kwpn en dat is 75 euro per jaar. En dat kan je natuurlijk altijd na een jaar weer opzeggen....

Met fairmount verzekeringen heb ik geen ervaring...

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 17:31

XveraX schreef:
Voordelen: Je paard is op dat moment ook rechtmatig van jou. Als hij niet op jou naam staat is hij dus (volgens de wet) nog van de oude eigenaar.

Nadelen: het kost geld, maar het overschrijven is graits, je moet alleen lid zijn van het kwpn en dat is 75 euro per jaar. En dat kan je natuurlijk altijd na een jaar weer opzeggen....

Met fairmount verzekeringen heb ik geen ervaring...

Het overschrijven is niet gratis. Je betaalt gewoon administratiekosten.

De papieren zeggen niet dat je paard rechtmatig van jou is, ook al staan de papieren op jouw naam. Daar bestaan nogal wat misverstanden over!!!

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 18:29

Simmie schreef:

Het overschrijven is niet gratis. Je betaalt gewoon administratiekosten.

De papieren zeggen niet dat je paard rechtmatig van jou is, ook al staan de papieren op jouw naam. Daar bestaan nogal wat misverstanden over!!!

Zou iemand kunnen vertellen hoeveel het zou moeten kosten om de papieren over te laten schrijven bij het kwpn?

Ik had begrepen dat er helemaal geen rechtmatige manier is om te bewijzen dat het paard van jou is, zelfs niet een koopcontract; klopt dat?

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 18:50

Het nadeel is dat dit geld kost Knipoog
Het voordeel is dat je paard op jouw naam geregistreerd staat. Je bent dus officieel de wetmatige eigenaar van jouw paard. Je kunt je paard op je eigen naam over laten schrijven wanneer de papieren en paspoort van je paard in jouw bezit zijn. Je kunt deze aangetekend opsturen naar het KWPN, waar ze de papieren op jouw naam zetten. Als je nog geen lid bent van het KWPN moet je een eenmalig bedrag van 15 euro betalen. Volgens mij zijn dit de overschrijvings kosten, maar dat moet je nog maar even navragen. Verder kost het lidmaatschap van de KWPN zo'n 70 euro per jaar. Je móet lid worden van het KWPN, wil je je paard op jouw naam registreren. Als je lid bent van het KWPN, wordt je automatisch lid van het blad In De Strengen die je 1x in de 2 weken toegestuurd krijgt. Verder kun je je paard voor keuringen inschrijven wanneer deze op je naam staat.
Je ziet het, de nadelen wegen niet tegen de voordelen op.

Verder ben ik zelf verzekerd bij AMEV Hippo.

Dyyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-05 19:03

VValar schreef:
Het nadeel is dat dit geld kost Knipoog
Het voordeel is dat je paard op jouw naam geregistreerd staat. Je bent dus officieel de wetmatige eigenaar van jouw paard. Je kunt je paard op je eigen naam over laten schrijven wanneer de papieren en paspoort van je paard in jouw bezit zijn. Je kunt deze aangetekend opsturen naar het KWPN, waar ze de papieren op jouw naam zetten. Als je nog geen lid bent van het KWPN moet je een eenmalig bedrag van 15 euro betalen. Volgens mij zijn dit de overschrijvings kosten, maar dat moet je nog maar even navragen. Verder kost het lidmaatschap van de KWPN zo'n 70 euro per jaar. Je móet lid worden van het KWPN, wil je je paard op jouw naam registreren. Als je lid bent van het KWPN, wordt je automatisch lid van het blad In De Strengen die je 1x in de 2 weken toegestuurd krijgt. Verder kun je je paard voor keuringen inschrijven wanneer deze op je naam staat.
Je ziet het, de nadelen wegen niet tegen de voordelen op.

Verder ben ik zelf verzekerd bij AMEV Hippo.

Bedankt voor de helderen uitleg!