Altijd zithouding op vzh zadel?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

dorientjuh

Altijd zithouding op vzh zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-05 19:03

Hallo!

Laatst zag ik foto's van mezelf op een paard. Nou, ik schrok gewoon van mijn zit, het leek net alsof ik op een stoel zat!
Dit is dus duidelijk niet mijn bedoeling, maar nu is mijn vraag:
Kun je op een vzh zadel wel een goede zit aannemen, of blijf je toch altijd wel in een beetje stoelhouding zitten, en kan je alleen echt goed gaan zitten op een dressuurzadel? Of is dit onzin en kun je in een vzh zadel net zo goed gaan zitten als in een dressuur zadel, qua houding?

Roos_M

Re: Altijd zithouding op vzh zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 19:04

Ik vind dat je idd in een vzh zadel niet erg netjes zit... daarom spaar ik ook voor een dressuur zadel...

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 19:08

natuurlijk kan dat. Dressuurzadel zit gewoon wat makkelijker maar op een vhz kan het ook, gewoon meer op je houding letten.

vamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 19:09

als ik mijn beugels drie gaten langer doe en mijn benen iets naar achter leg, kan ik op een vzh zadel wel zitten... maar een dress zadel is wel 10 keer beter!

Steff_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 19:25

Het kan wel, ik rij Beau ook met een vzh zadel, maar in het begin zat ik echt in een enorme stoelzit. Als ik idd mijn beugels wat gaten langer doet, en heel de tijd op mijn houding let, dan zit ik beter, maar dan zit ik eigenlijk te lang.
In een dress zadel zit ik stukken beter