Prijs van een c-pony?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Chiba

Prijs van een c-pony?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-05 17:17

Binnekort ga ik waarschijnlijk naar een pony kijken. Als hij me bevalt wil ik hem kopen. Nu is mijn vraag wat jullie denken dat een juiste prijs voor deze pony is. Ik wil er mijn broek niet aan scheuren, weet je wel. Zijn eigenaar heeft een prijs voor de pony, maar ik ben niet echt thuis in die zaken en wil er zeker van zijn dat dat paardje zijn geld waard is.

Het is een heel brave c-pony (ruin), breed gebouwd, en niet de mooiste. Hij is hard in de mond, heeft nooit wedstrijden gereden en heeft hier ook totaal geen toekomst in ( is voor mij ook helemaal niet belangrijk). Het is een goede recreatiepony (kan op openbare weg, kan een beetje springen) en is heel braaf voor kinderen.

Wat denken jullie dat een goede prijs is voor deze pony? ( mensen die iets van handel ivm pony's kennen hé Knipoog ) Ik heb er echt totaal geen idee van!

Chiba

Re: Prijs van een c-pony?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-05 17:18

Oh ja, hij is 11 à 13 jaar oud.

me_to_you

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 17:39

kijk eens op marktplaats daar zie je ook prijsklasse van C ponys

Chiba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-05 17:50

Heb ik al gedaan, en ook op Kapaza gekeken. Maar er staat nooit iets bij wat een beetje aan zijn beschrijving voldoet en de prijzen verschillen soms heel veel. Er staan vaak c-pony's met wedstrijdervaring of toekomst hierin en ook pony's met papieren... Dat verhoogt volgens mij de prijs, maar ik ben daar niet zeker van.

alexandra15

Woonplaats: Zeist (vlakbij Utrecht). Spullen daar op te halen, of in Delft, Leiden, Arnhem,Velp, Den Haag, R'dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 18:54

deze pony is rond de 2000 euro waard. Hij is braaf langs de weg en voor kinderen, heeft een mooie leeftijd maar verder geen sportcapaciteiten. Dan zulje rond deze prijsklasse komen te zitten.

Brendageene

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 18:58

als er geen papieren bij zitten en je bent het is echt een leuk beestje zou ik er max. 1000 euro voor geven. 2000 vind ik echt veel, dat zou ik geven voor een pony waar je nog de sport mee in kan. Het is een ruin, dus een veulen zit er ook niet in. Ik zou beginnen met 800 te bieden en niet hoger gaan als 1000 euro. Hoe groot is de pony trouwens, als hij boven in de maat zit kan dat ook nog uitmaken. Is het een kleine C dan zou ik zeggen max. 850 euro.
Ik heb 2 jaar terug een C pony merrie gekocht, 6 jaar oud, makkelijk te rijden en zou zelfs nog wel een leuk wedstrijdje kunnen gaan lopen. Daar heb ik toen 900 euro voor betaald. Die pony was 1.30m hoog. Deze pony is een paar jaar ouder, een ruin en wat betreft het rijden wat minder.

S_a_f_a_r_i

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 21:01

mijn c pony i weggegaan voor 850 euro niet veel maar jij zegt dat die pony voor de recreatie is dus ook ongeveer zoveel denk ik

Chiba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-05 21:03

Ze vragen er 850 Euro voor, inclusief zadel. Dit is dus eigenlijke een goede prijs voor dit beestje uit deze reacties te halen. In elk geval al merci aan diegenen die reeds reageerden. Ik ben benieuwd of het iets gaat worden... Knipoog

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 21:20

2000 euro lijkt me echt veel (en dan ook echt heel veel Knipoog) te veel voor zo'n pony.
Ik denk dat 850 euro incl. zadel nog ietsje aan de hoge kant is, je zou nog best kunnen proberen om er wat af te krijgen.
't Is toch 2000 gulden, een behoorlijk bedrag voor een C-pony zonder noemenswaardige prestaties.
De prijs van C-ponies is erg afhankelijk van betrouwbaarheid en geschiktheid om er een jong/onervaren ruitertje op te zetten.
Als het verder een lieve pony is dan denk ik wel dat je veel plezier kunt beleven van zo'n dier!