Strandritten met eigen paard, waar?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kimnor

Strandritten met eigen paard, waar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-05 14:20

Hallo

Wij willen vanuit stal met een stuk of 4 tot 6 personen aankomende zomer richting het strand met de paarden. Allemaal eigen paarden dus.
We wonen zelf in de achterhoek, dus een flink eind rijden, vandaar dat we besloten hebben 1 of 2, misschien wel 3 overnachtingen te nemen.

Nu is mijn vraag ( nadat ik ook al de zoekfunctie heb gebruikt ), welke manege/stal/particulier heeft de mogelijkheid om 4 tot 6 stallen te gebruiken, die ook nog eens dicht bij het strand ligt? Neem aan dat velen wel eens met eigen paard richting strand zijn gegaan, om daar lekker te rijden. Mijn vraag dus, wat raden jullie aan?

Alvast bedankt.

Groetjes Linda

Ibbel

Re: Strandritten met eigen paard, waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 14:26

Houd er rekening mee dat je zo'n beetje op het hele Noordzeestrand tijdens het seizoen (begin mei tot eind september) alleen tot 's ochtends 7 uur mag rijden, en na 9 uur 's avonds!

Logeeradressen kan ik je niet mee helpen, maar dit wilde ik je wel alvast even meegeven.

duintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 16:38

Het is soms zelfs nog niet handig na 9 uur 's avonds omdat je dan nog steeds allemaal mensen over het hele strand hebt (incl. tentjes, parasols, ballen enz enz) Dat kan best gevaarlijk zijn. Alleen als het geen strandweer is zou je (mag eigenlijk niet) wel kunnen gaan. Maar ja, dat weet je natuurlijk niet van te voren als je iets gaat boeken. Ik heb het voordeel dat ik vlakbij het strand/duin woon.

Als je naar het strand wil is het missch. wel mooi om een plek te zoeken waar ook duinen zijn. Ik weet niet of je wel ns in het duin hebt gereden maar dat is ook erg mooi. Vooral op plekken waar zowel zeeduinen en bosduinen zijn. Het is heerlijk om eerst even rustig daar te rijden en na het strand is het heerlijk om daar nog even uit te stappen. Bij ons moet je dan wel een speciaal duinkaartje kopen. Maar dan kom je ook bij een strand waar je niet met de auto mag komen en dat is wel prettig. Heb je ook minder van die honden enzo en het is er rustiger.

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 16:45

Misschien dan een Waddeneiland? De strandritten van de maneges daar gaan ook altijd over het strand.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 16:46

In Zeeland heb je heel veel campings met een paar stallen.

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 17:48

bij mij op stal gaan veel paarden zomers nar het land. je kunt informeren bij de eigenares of ze plek heeft voor jullie paarden voor een paar dagen. Een slaapplek is altijd wel ergens in het dorp te vinden. De stal is in hoek van holland 1 km vanaf het strand en na 1900 is het meestal al lekker rustig op het strand. De manege heet de caepruiter en tel. nummer vind je op de site www.caepruiter.nl

moonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 17:50

rennesse zit een manege denk 10 minuten van het strand vraag niet hoe dat ie heet

noussie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 18:02

in renesse zit manege grol! daar ben ik 2jaar geleden ook samen met een vriendin geweest met onze haffies! ze hebben mooie ruime boxen, land en het is er ook helemaal niet duur!
op de manege zelf is een minicamping waar je tentjes of een caravan kan neerzetten!
het is ongeveer 15-30 minuten rijden naar het strand! weet niet meer psies hoelang het was maar ze zeggen dat het maar 10 minuten is maar dat viel nog wel tegen! maar het is echt heeel leuk daar!
je zit ook 1 minuut lopen van alle winkels dus alles is lekker dichtbij!

allegro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 18:27

In de bit staat een advertentie voor Noordwijk aan zee (Noordwijkerhout). Mooi gebied en op een groot gedeelte mag je het hele jaar door op het strand. zeker de moeite waard.
telnr. 0252-377301 (voor ongeveer 5 personen)

Irene2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 18:48

Ik ben een keer naar zee geweest voor een weekend met rond de 8 mensen.Dat was bij een manege tussen Schoorl en Bergen.. k zal ff moeten opzoeken waar dat was. het beviel prima!

voor meer onfi moet je maar even een Pb sturen, anders vergeet ik het Knipoog

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 18:54

allegro schreef:
In de bit staat een advertentie voor Noordwijk aan zee (Noordwijkerhout). Mooi gebied en op een groot gedeelte mag je het hele jaar door op het strand. zeker de moeite waard.
telnr. 0252-377301 (voor ongeveer 5 personen)

Die heb ik ook pas zien staan, volgens mij zit je daar wel op een goeie plek en rijd je daar zo de duinen in.
Hier mag je het hele jaar het strand op, alleen niet op bepaalde gedeelten voor de boulevard enzo...

Bij manege Bakker in Noordwijkerhout staan zomers ook altijd boxen leeg van paarden die het land op gaan. Daar staan dan zomers volgens mij ook regelmatig 'vakantiepaarden'. Er zijn campings en bungalowparken genoeg in de buurt waar jullie zelf kunnen overnachten!

sabineG

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 00:06

Ik ga regelmatig naar de kennemerduinen bij manege de bokkedoorns.. Pefecte lokatie en ook een camping in de buurt.. Super natuurgebied om te rijden en je kan er ook het strand op.. Hoe het zit met de tijden weet ik niet...