Niveau van je paard bij aankoop?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

niveau van je paard bij aankoop?

veulen
19 (14%)
groen paard klaar om ingereden te worden
28 (20%)
licht ingereden
42 (31%)
wedstrijden lager niveau (B, L)
25 (18%)
wedstrijden hoger niveau (M)
11 (8%)
zeer hoog niveau
9 (6%)

Totaal aantal stemmen: 134

findi

Niveau van je paard bij aankoop?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-05 10:41

Wat was het niveau van je paard bij aankoop?

De mijne was een vierjarige die nog moest ingereden worden.
De reden: ik was direct stapel op haar uitstraling en ik had liever een jong paard waar ik wat kan mee bereiken dan een ouder die al op zijn/haar niveau zit.

Alikesflame

Re: Niveau van je paard bij aankoop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 10:45

de mijne was zadelmak op 4 jarige leeftijd. 1,5 jaar stilgestaan. en nu is ze 7 en zijn we L1

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 10:45

De mijne was 10 en dressuur L, springen M. Haha!

Zilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 10:47

De mijne kon netjes meelopen aan het halster, voetjes geven, en meer ook niet Clown Nouja, ze is ook maar een jaarling hoor Haha!
(flauw hé)

Phynix

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 10:47

Ik mis een optie. Mijn pony was toch wel al 8. Maar verwaarloosd, dus ben bezig om hem alles opnieuw op de juiste manier aan te leren.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 10:48

De mijne was al 7 en had al wat wedstrijden gelopen, maar er zat zoveel fout in de basis dat het nu pas eindelijk weer een beetje goed begint te komen, hij is nu bijna 10.

siko

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 10:51

Ik mis inderdaad ook de optie van een al wat ouder paard dat opnieuw beleerd moet worden. Ik heb de mijne gekocht op 8 jarige leeftijd, maar lopen deed ze bagger, de simpelste oefeningen waren onbekend terrein voor haar. Nu gaat het gelukkig steeds beter!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 10:51

Milena was 7 toen ik haar kocht en zij blonk echt uit in gras eten Haha! maar verder kon ze nog niet wat. Ja je kon er op gaan zitten, maar daar had je 't wel mee gehad.

Leonardo was 8 en volledig ingereden.

Faiz was 3 en kon opgezadeld en gelongeerd worden, en je kon er voorzichtig op gaan zitten. De rest zelf aangeleerd (nog mee bezig hoor, we gaan niet zo snel)

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 10:54

beauty was eerst manegepony dus die kon nog zowat niks,niet aan de teugel,ze kon zelfs amper de bak rondrijden Nagelbijten / Gniffelen
helemaal opnieuw moeten opgeleert zeg maar Lachen

en roxo is 2.5 dus die word bijna zadelmak gemaakt Lachen

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 10:55

M1-dressuur (net gestart, nog geen wp) en B-springen met 4 wp bij de pony's.

Inmiddels komt hij niet meer uit op dressuur- en springwedstrijden. Wel in het SGW (L+13 bij de paarden) en in de endurance (nog één wedstrijd goed uitrijden om klasse 4 te mogen starten, 120-160 km). Na dit seizoen gaat hij volledig de endurance in.

[Edit] typo
Laatst bijgewerkt door Karin op 10-05-05 11:24, in het totaal 1 keer bewerkt

KellyenXena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 10:57

Groen, kon nog niet veel. Ze was al wel ingereden..Inmiddels is ze pas 6 geworden (wat gaat dat hard!) En loopt nu toch wel een aantal 'z' oefeningen..

findi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-05 10:58

ik kan de poll helaas niet meer aanpassen voor oudere paarden waar de basis opnieuw moet aangeleerd worden.
sorry hiervoor!

hector

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 10:59

Inderdaad een optie ontbreekt Haha! Muppet heeft op een gehandicapten manege gestaan en moest veel slechte gewoontes afleren en goede bijleren. Hij was al dik 2 jaar onder het zadel maar zat toch ver onder B-niveau (lees: hij was een beetje erg onbestuurbaar) Kwibus en Lipur waren beide licht ingereden toen we ze kregen en Sunny zat op ongeveer M-niveau.

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 11:00

Ik heb een jaarling. Als veulen gekocht.
en ik heb mijn appaloosa op 9 jarige leeftijd gekocht. Hij kon niet eens een B proefje lopen.Zat dus niet echt een basis in. Hij snapte wat stap en draf was en daar hield het een beetje bij op. Het gaat nu steeds beter loopt nu B/L nivo.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 11:07

de mijne was groen maar nog niet klaar om ingereden te worden. Het enige wat hij kon was met een halster om mee lopen. Hij was net 3 toen ik hem kocht. Ik was op slag verliefd toen ik hem zag! daarna nog even de wei in gegooit en op 3.5 rustig aan begonnen met hoofdstel zadel op en op ruim 3.5 is hij dus ook pas in gereden. Hij is toen een kleine 4 maanden onder het zadel geweest. heeft toen 3 maanden vakantie geviert en ik heb hem nu sinds een maand weer onder het zadel en inmiddels is hij net 4 geworden en moet hij nu pas echt aan de bak om het zo maar te zeggen Haha!

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 11:17

Mijne was een halfgare Arab van 15 die enkel buitenritjes gemaakt had en nog nooit een rijbak van de binnenkant gezien had. En daar kom je dan aan als 15-jarig meisje wat altijd op brave manègepaardjes gereden heeft. Erg lollig!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 11:21

allemaal grasgroen (hadden alleen puppy training gehad halster, voetjes en zo) , twee ervan zijn zelf gefokt.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 11:27

Dennis was ongeveer B klaar, maar dat heb ik zelf met hem berijkt. Ik heb hem eerst een jaar verzorgt voor ik hem kocht, ik begon groen met hem.

Met Roos het zelfde.

Ukkie is vandaag net 1 geworden, dus nog groen.
Senna is net gister geboren, dus ook nog helemaal groen.

_Michelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 11:29

Paard was 4,5 toen we hem kregen en licht ingereden. Hij is vorige week 7 geworden. Wat kan hij nu? Nog steeds niet heel veel Haha! Mijn vader heeft hem beleerd voor de wagen, ik rijd ongeveer b/l niveau met hem, 29 mei heb ik mijn eerste dressuurwedstrijd.

vamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 11:38

ik heb de mijne als 5 maanden oud gekocht. ze is nu 10 maanden Lachen

Mexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 11:52

Mijn keuze staat er niet bij, ik heb een paard van 2 jaar gekocht, helemaal groen, maar nog lang niet klaar om ingereden te worden Knipoog Daarom heb ik voor veulen gekozen.

Effy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 12:00

Er staat overigens ook geen optie 'recreatief bereden' bij. Mijn eerste paard was namelijk 5 jaar toen we haar kochten, allang ingereden dus, maar geen wedstrijdervaring...

Mijn tweede paard was 8 jaar toen we haar kochten en zij had L gedressuurd en L gesprongen.

M'n huidige paard was 6 jaar (bijna 7) toen we hem kochten en heeft geloof ik L gesprongen en amper gedressuurd.

brechje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 12:18

Ik probeer altijd zoveel mogelijk voor een groen paard te gaan, eventueel veulen...omdat ik graag zelf mijn paarden beleerd en niet de ellende van een ander opzoek. Michaela is nu 3 (heb haar 2 jaar) en kon nog niet eens aan een halster lopen, nu zijn we haar aan het beleren. Mijn nieuwe paard is toevallig wel een paard wat alles kent, ze is Z dressuur en L2 springen, maar gaat door een blessure een stapje terug tot recreatiepaard en misschien ooit eens L dressuur, maar dat vind ik verder niet zo belangrijk!

Rivjenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 12:18

Dustin was L2 dressuur, M klaar

vivanes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 12:29

Toen ik mijn paard kocht kon ze stappen, draven en crossen. Ze was alleen recreatief bereden. In de tijd dat ik haar heb ingesprongen en ben heel lang bezig geweest met haar om te schakelen naar dressuur.