Wat betekent het als een paard huilt?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

JoT

Wat betekent het als een paard huilt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-05 10:02

Doug heeft vorige week een ongelukje gehad, hij heeft de bal van zijn rechtervoorbeen opengetrapt en dat is gehecht. Tijdens het hechten (wat onder plaatselijke verdoving plaatsvond) heeft hij 'gehuild', er kwamen tranen uit zijn ogen. Ik was er zelf niet bij en heb het voor kennisgeving aangenomen, ik was allang blij dat het weer goed met hem ging toen ik ging kijken. Maar de eigenaresse en ik zijn nu toch wel nieuwsgierig waarom hij 'huilde'. Was dat echt, zoals bij een mens dus, van de pijn en stress? Via de zoekfunctie en Google zelf kan ik geen antwoord vinden, dus dan maar even zo. Weet iemand wat tranen bij paarden betekenen?

Anoniem

Re: Wat betekent het als een paard huilt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 10:09

Dat zijn oog geïrriteerd was en dus traande.

Zilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 10:29

Clown paarden huilen niet van pijn of stress Haha!

Het zal inderdaad wel iets geweest zijn in de buurt van wat Sonja zegt, zijn oog zal wel geirriteerd zijn geweest, of door de wind oid.

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-05 10:41

Ik had wel het vermoeden dat het geen 'menselijke' reden had, een zandkorreltje in zijn oog zou op zich heel goed mogelijk kunnen zijn. Iemand anders nog wat toe te voegen wellicht?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 10:56

en ik geloof wel dat het misschien toch van pijn was...

kan me voorstellen dat een paard met zijn ogen gaat knijpen als hij pijn voelt en dat daardoor vocht uit het oog komt.
dus huilt het paard dan.

logisch verklaart... toch?

Zilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 11:01

Hey dat is wel een goeie Ellepel.
Maar even om verwarring te voorkomen JoT, paarden huilen dus niet !!

PridesRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 11:04

Ik heb overigens wel eens een hond zien huilen. Dikke tranen, uit beide ogen. Bij ons wonen ook de ouders van de staleigenaar op het terrein en zijn schoonouders, en toen één van de oma's overleed zat de rottweilerreu de hele dag voor het hek en liepen er tranen over zijn wangen. Heel bizar.

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-05 11:07

Tja, ik ben een vrij nuchter miepje, dus ik had zelf niet echt het idee dat het huilen zoals bij ons mensen zou zijn. Maar ik was toch nieuwsgierig of het misschien ook een andere reden kon hebben, vandaar dus.

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 17:05

Misschien raar.. maar ik krijg ook het gevoel dat hij ECHT huilde..!!! Heb mijn paard weleens aangetroffen hevig kreunend in de stal van pijn, (peesblessure), ook met natte oogjes.. vind het ook bizar.. eng..!!