Paard (voor de sport) gekocht waarvan?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sas00

Paard (voor de sport) gekocht waarvan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-05 23:28

Tuurlijk blijf ook ik kijken naar paarden die in de verkoop staan Dromen
Nu kijk ik vooral naar de afstamming, wat een paard al gelopen heeft, (liefs zo hoog mogelijk Tong uitsteken ) leeftijd en het oog wil natuurlijk ook wat Knipoog

Uiteraad staan er hele leuke paardjes tussen, ik begrijp dat er voor deze paarden dan ook een aardig bedrag(je) neergeteld mag worden...
Vraag me alleen af hoe mensen dat kunnen betalen?
Of dat eigenlijk niet eens maar wordt er dan een bedrag van de bank geleent ofzo?
Hoe hebben jullie dat gedaan?

VValar

Re: Paard (voor de sport) gekocht waarvan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 00:41

Mijn ouders heel lief aangekeken Vork

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 01:37

Uhm, ik heb geen sportpaard Clown De mijne is net 3 en heb ik gekocht als veulen Lachen

Mexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 07:42

Waarom wil je beslist een paard wat al heel hoog in de sport gelopen heeft? Ik heb mijn paard gekocht toen ze 2 jaar oud was en heb er niet voor hoeven lenen. Als je het geld niet hebt, moet je ook geen paard kopen!

LMsWinnetou

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 07:49

Ik heb inderdaad dezelfde vraag als Mexx, waarom een paard wat al heel hoog gelopen heeff?
Mijn paard heb ik nu 3 maanden, en is 4 jaar. Heeft zeer goeie afstamming en erg veel talent. Het is ook zeker geen goedkoop paard, maar t scheelt wel bakken met geld of je zo'n paard koopt, of dat je bijvoorbeeld dit paard had gekocht als ie al Z springen was geweest.

Maar om antwoord te geven op je vraag, mijn ouders hebben m voor mij gekocht.. Clown

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 07:49

ik heb dan wel geen sportpaard,(haflinger)
maar ik heb de mijne gekocht toen hij nog geen drie was,
vind het veel leuker om een jong paard te kopen en samen naar de top rijden,
dan een hoog gelopen sportpaard te kopen waar je niks van leert omdat het paard alles al kent..

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 07:56

Mijn paard heb ik gekocht door er hard voor te werken en elke maand een flink bedrag opzij te leggen.

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 08:02

Mexx schreef:
Als je het geld niet hebt, moet je ook geen paard kopen!

Hier ben ik het 200% mee eens! Gaan lenen voor een paard zou ik erg dom vinden!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 08:03

Ik heb mijn paard gekocht als bijna 3-jarige.
Ik heb er lang voor gespaard en toen ik werk had ben ik op zoek gegaan.
Ze is nu inmiddels 10 jaar en loopt M2 dressuur...

Het was geen duur sportpaard maar voor mij was het een hele hoop geld!

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 08:15

Ik heb mijn 1e 2 pony's van mijn ouders gehad, en later een veulentje gefokt. We hebben deze 2 pony's verkocht, de pony laten beleren en een bak aan laten leggen. De pony die we overhadden hebben we goed kunnen verkopen en daarvan heb ik mijn toen L-dressuur, M-springen paard van gekocht. Ik leer veel van hem en hij van mij. Ik vind een beetje ervaring niet erg, maar vind het toch jammer dat ik hem niet volgens mijn eigen regels heb kunnen aanrijden. Dus ik heb mijn paard via een investering eigenlijk... Knipoog

Odeale

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 08:18

Mexx schreef:
Waarom wil je beslist een paard wat al heel hoog in de sport gelopen heeft?

Om zelf van te leren? Als wij nog een paard erbij zouden nemen dan zou het ook een paard zijn dat al wat meer kent. ulisse kende bijna niks. Is niet makkelijk als je zelf ook niet veel kent. Je leert er wel veel van maar het kan je ook onzeker maken.

Of natuurlijk in de hoop de prijzen weg te halen.....

alexandra15

Woonplaats: Zeist (vlakbij Utrecht). Spullen daar op te halen, of in Delft, Leiden, Arnhem,Velp, Den Haag, R'dam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 08:29

ik vind dat het wel handiger is als je de sport in wilt om een paard te kopen wat al heeft gelopen. Als je veel wedstrijden in zowel springen en dressuur wilt gaan rijden kun je beter een paard kopen met al wat parcourservaring dan een beginner die voor elke hindernis weigerd, want dan valt je ambitie-droom in duigen, dat is toch jammer. ik denk dat je zelf moet bekijken wat je ermee wilt doen en hoeveel haast je erbij hebt. ik heb omdat ik ook meteen wedstijden wilde rijden een paard gekocht, m2 dressuur en l springen, kan ik nu gewoon heerlijk een parcourtje mee springen en ondanks dat hij al veel dressuurervaring heeft, is het echt niet zo dat het heel makkelijk is en ik elke keer op de 1e plaats eindig, dus dat vind ik een beetje een rare conclusie. En wat het geld betreft, mijn ouders hebben hem voor me betaald.

Mexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 08:36

Odessa1 schreef:
Mexx schreef:
Waarom wil je beslist een paard wat al heel hoog in de sport gelopen heeft?

Om zelf van te leren? Als wij nog een paard erbij zouden nemen dan zou het ook een paard zijn dat al wat meer kent. Odessa kende bijna niks. Is niet makkelijk als je zelf ook niet veel kent. Je leert er wel veel van maar het kan je ook onzeker maken.

Daar kan ik me wel wat bij voorstellen, maar ik krijg het idee dat TS zo'n paard niet kan betalen en er misschien een lening voor af wil sluiten. Dan vraag ik me dus echt af, waarom je dan per sé zo'n duur paard wilt.

sas00

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-05 09:51

Even voor de duidelijkheid:
Ik heb al een paard en ik wil er GEEN tweede bij>
vandaar daar er staat, tuurlijk blijf ook ik kijken met daarachter een droom emoticon.
Altijd blijven dromen Knipoog

Voor mijn eigen paard heb ik ook niks hoeven te lenen ofzo, deze was te betalen Knipoog
Ik heb het meer over de paarden die 10,000 euro of zelfs daarboven moeten opleveren.
En nog even tegen Mexx, ik heb het financieel goed hoor, boven modaal Bloos

Ctal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 09:59

7000,- tot 10.000,- is nog niet zo heel duur hoor Lachen
Mjah ik heb mn 2 pony's gehad van mn moeder, die waren ver onder die prijs. Mijn paard ook gekregen, die was uiteraard duurder dan de ponys maar niet zo extreem. Hoe we dat betaald hebben? Niet met een lening iig.
Gewoon spaargeld, geld dat over was. Maar we laten er andere dingen gewoon voor zitten.
Vroeger gingen we bijna elke week uit eten ofzo, nu niet meer. Vind ik niet erg Tong uitsteken
Ook minder op vakantie enzo, niet alles kan iig niet bij ons Lachen

SharirBobby

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 10:29

Als je bekijkt wat stalling al snel kost: 300 euro in de maand. En vaak willen mensen dan een 'goedkoop' paard kopen dat ook al van alles moet kunnen. Dit snap ik nooit!!!
Wacht dan een jaar en spaar dat stallingsgeld op, dan heb je 12 x 300 = 3600 euro meer te besteden. Toch net mooi het verschil van een paard van 3000 euro en 6600 euro. Die van 3000 is waarschijnlijk een paard wat niets kan, en die van 6600 heeft al wat gelopen.
En wil je nog een beter paard, spaar dan nog een jaar stallingsgeld.
Je moet er wel flink geduld voor hebben, maar dan heb je wel mooi 7200 euro meer te besteden dan wat je gepland had! als je er 3000 voor gepland heb, heb je zo al 10.200 euro! en daar kan je zeker wel een paard voor kopen die al het één en ander kan!

Je kan natuurlijk ook wél dat groene paard kopen van 3000 euro en hard knokken en in de 2 jaar het misschien wel net zo ver schoppen als dat paard van 10.200.
Maar als je liever een paard koopt wat al het één en ander kan, zou ik zelf het stallingsgeld appart gaan zetten want je anders uit zou geven als je direct een paard koopt.

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 10:53

Mhh denk dat je moet kijken wat je doel is. Of je wel de zin en de moeite wilt nemen om een jong paard op te leiden of dat je liever opeen paard stapt wat alles al kan en dus gelijk lekker kan starten.

Ik heb ook lopen dubben toen:

OF een paard van bv 6/7 jaar wat al alles kan en dus makkelijk kan meeliften.
OF een 3 jarige en met veel hulp het allemaal zelf gaan leren.

Ik heb voor de 3 jarige gekozen en al snel een fijn dier gevonden die veel kwaliteit in huis heeft. Ik moet hem dus veel leren wat aan de ene kant erg leuk is aan de andere kant vreet het ook erg veel tijd. Ik vind het niet makkelijk vooral qua rijden van een net zadelmak dier. Ik ben blij dat ik de juiste hulp heb anders had ik het nooit gedaan.

Ik heb een bedrag uitgegeven die niet iedere particulier zomaar neerlegt maar ja ik had het opeens tot mijn beschrikking en dacht als ik het echt wil moet ik het nu doen.

Voor de ene is 3000 euro al veel en voor de andere is 10.000 niets.

Scheelt die van mij hoeft volgend jaar geen Z te lopen en hij hoeft er volgende week ook niet uit voor veel geld. Maar als de kans op beide er is ga ik er wel voor.

Alikesflame

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 10:54

Eerste paard heb ik zelf betaald. helaas ging die dood en me ouders hebben toen Flame gekocht (die ik af moet betalen) Ik had het wel zelf kunnen kopen, maar had het nog een tijd geduurd voor ik een paard had. En het was op zich wel goed voor mij om een paard weer te hebben.

mesastamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 10:56

Memuska schreef:
Mexx schreef:
Als je het geld niet hebt, moet je ook geen paard kopen!

Hier ben ik het 200% mee eens! Gaan lenen voor een paard zou ik erg dom vinden!

lenen moet iedreen zelf weten, als het je droom is en je kunt wel onderhouden maar je hebt geen groot bedrag, maar een lening kost per maand ook geld en nnog stalling en alle andee kosten, dat wordt duur denk ik..en ja haha misschien toch gewoon dom Knipoog haha heel verhaal en komt op hetzelfde neer

Mexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 11:48

sas00 schreef:
Even voor de duidelijkheid:
Ik heb al een paard en ik wil er GEEN tweede bij>
vandaar daar er staat, tuurlijk blijf ook ik kijken met daarachter een droom emoticon.
Altijd blijven dromen Knipoog

Voor mijn eigen paard heb ik ook niks hoeven te lenen ofzo, deze was te betalen Knipoog
Ik heb het meer over de paarden die 10,000 euro of zelfs daarboven moeten opleveren.
En nog even tegen Mexx, ik heb het financieel goed hoor, boven modaal Bloos

Ik kreeg uit jouw topic het idee dat je een paard zocht. Waarom staat er anders 'tuurlijk blijf ik ook kijken'?? Ik heb ook al een paard, dus droom absoluut niet van een tweede, vandaar dat ik dacht dat je nog geen paard had.

Ik heb niet gezegd dat je arm bent, maar je geeft wel aan dat je niet snapt hoe mensen een duur paard kunnen betalen en of ze dan misschien een lening nemen. Ik gaf alleen aan, dat je geen vreselijk duur paard moet kopen, als je daar het geld niet voor hebt.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 12:33

ik denk dat haar vraag ook niet is dat ze een duur paard wil, maar hoe mensen zoiets kunnen betalen.
ikzelf sta ook vaak van verbazing te kijken hoe duur veel paarden wel niet zijn, en dat ze ook nog verkocht worden. ikzelf heb 3 eigen paarden, eigen stalling en een mooi huis.
mijn familie zit royaal boven het gemiddelde modaal, maar wij zouden niet zomaar een paard van 15.000/20.000 zo kunnen ophoesten.
dus ook hier blijf ik mij afvragen, waar halen de mensen het geld vandaan...

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 12:37

gewoon je best doen op school, hard leren .. goede baan vinden, hard werken en sparen .. Kom je een heel eind mee Pling

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 13:17

dus een gewone pak hem beet lerares kan een paard kopen voor 15.000/20.000 euro zonder problemen?

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 13:40

lowara schreef:
ik denk dat haar vraag ook niet is dat ze een duur paard wil, maar hoe mensen zoiets kunnen betalen.
ikzelf sta ook vaak van verbazing te kijken hoe duur veel paarden wel niet zijn, en dat ze ook nog verkocht worden. ikzelf heb 3 eigen paarden, eigen stalling en een mooi huis.
mijn familie zit royaal boven het gemiddelde modaal, maar wij zouden niet zomaar een paard van 15.000/20.000 zo kunnen ophoesten.
dus ook hier blijf ik mij afvragen, waar halen de mensen het geld vandaan...

Tja andere eissen stellen als je boven modaal zit en je woont in een simpel huisje met een lage hypotheek hou je meer in de maand over als je ook nog eens in een luxe villa woont met hoge kosten.

De ene rijdt liever ieder jaar een nieuwe auto en de andere geeft dat geld liever uit aan een paard.

Of iemand zich nu helemaal scheel leent voor een paard moet iemand zelf weten niet mijn probleem. Andere lenen ook geld voor een auto dus waarom niet voor een paard. Als je het kanbetalen zie ik het probleem niet.
Denk dat de meeste geen zin hebben om nog eens een jaar te sparen voor een paard maar het liever lenen om toch te blijven rijden.

Tja net wat je mogelijkheden zijn.

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 13:46

lowara schreef:
dus een gewone pak hem beet lerares kan een paard kopen voor 15.000/20.000 euro zonder problemen?

Als ze niet te duur woont, geen vette auto rijdt en even spaart denk ik het wel ja..

en anders is het een kwestie van een rijke vent zoeken Knipoog

het kopen van een paard is het punt niet als je goed kan sparen moet je in een paar jaar wel dat geld hebben.. het onderhouden da's feitelijk gezien meer een probleem.

Leg maar eens drie jaar de maandelijkse kosten van een paard apart (hier in de regio) is dat toch al snel rond 400 euro (incl smid e.d.)

dat is 400 * 12 = 4800 per jaar .. drie jaar is 14.400..

en dat geld aan stalling moet toch over hebben wil je een paard onderhouden.