Wie kent deze zadels: IHP Exhibitor IH International

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Chocolaatje

Wie kent deze zadels: IHP Exhibitor IH International

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-05 22:05

__Nathalie__

Re: Wie kent deze zadels: IHP Exhibitor IH International

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 09:32

denk dat je voor die prijs niet veel mag verwachten. Denk dat je het kunt vergelijken met de zadelmarktzadels, niet veel soeps dus. Dan zou ik eerder gaan voor een 2ehands merk zadel die heb je ook wel rond de 300 euro

Zilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 09:36

Ik vind deze zadels er wel beter uit zien dan Zadelmarkt zadels. Deze zadels worden verkocht vanuit Rotterdam. Het is geen zadelmarkt, maar het lijkt er wel op. Van die goedkope zadels enzo.
Ik zeg niet dat goedkope zadels slecht zijn hoor, je moet alleen wel goed opletten bij de aankoop, en niet al te hoge verwachtingen hebben, als na een paar maanden de kleuren al beginnen te vervagen, heeft het geen zin om terug te gaan.
Je moet er maar net geluk mee hebben, en als het zadel goed past op je paard? Waarom niet?

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 10:15

Een kennis van mij heeft daar een veelzeidighids zadel gekocht. Waar ze elke dag mee rijdt. Ze heeft hem nu een halfjaar. Hij zit lekker en past goed op haar paardje. Ze is alleen nu weer aan het kijken voor een ander zadel. Ze wiol binnenkort wedstrijden gaan rijden. En het zadel wat ze daar gekocht heeft. Is al flink aan het verkleueren. Is nu bruin in plaats van zwart. Verder is ze er heel tevreden over.

cavaletti

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 10:23

deze zadels worden gewoon door de mensen uit rotterdam zelf geimporteert, iedereen kan in india voor 30 euro een zadel laten maken, als je dan maar genoeg geld hebt om een container vol te bestellen dan kun je dus in nederland enz, zelf een naampje verzinnen voor deze zadels of er zelfs in india al een plaatje op laten stanzen, op zich is dit niet erg,
maar zoals zadelmarkt die beweren dan dat het zadel eigenlijk 750 euro kost en nu weg mag voor 199 euro, dat is dus echt oplichterij, want deze zadels kosten in india ongeveer 30 euro compleet,
dat de zadels goedkoop zijn en dat het leer niet al te best is , is nog tot daar aantoe want tja voor dat geld kun je niet veel verwachten, maar het ergste is dat de bomen meestal krom zijn , dat komt omdat ze in india gewoon een voorbeeld zadel krijgen toegestuurt, die namaken voor bijv zadelmarkt of rotterdam en zo dus een zadel in elkaar flanzen, en aangezien ze in india echt geen verstand van paarden en dus zadels hebben denken ze niet aan de gevolgen van een scheve boom.

bekende merken laten ook vaak zadels in bijv india of china maken maar dan word er toch echt wel beter gecontroleerd op de kwaliteit van de bomen omdat er een bekende naam aan gekoppeld is.

dus die IHP is gewoon een zelf verzonnen naam, volgens mij staat het ook voor zoiets als Inter Hippique en dan nog wat

Chocolaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-05 15:08

Dat zijn nou antwoorden waar ik wat aan heb Lachen

Verder nog mensen met ervaring met zadels uit Rotterdam (van deze mensen bedoel ik)?

Zilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 15:13

Ja een vriendin van mij heeft een zadel van "Inter Hippique". Ze heeft een veelzijdigheidzadel. Ze is er best wel tevreden over hoor, het zadel was in het begin van stroef, maar na een paar keer invetten, is het toch wel te doen. Ze heeft er in ieder geval veel plezier van.
Wat ik overigens wel erg vaag vond is het volgende: die vriendin van mij heeft een normaal gebouwde KWPN merrie. En er paste geen zadel op met een meduim boom, terwijl ze die wel heeft voor haar dressuurzadel Verward Nu heeft ze dus een zadel gekocht die 'wijd' is bij Inter Hippique, dus volgens mij kloppen de bommaten ook niet echt, pas daar wel voor op

Chocolaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-05 21:38

Dat zou voor mij dus echt een probleem zijn, mijn (bijrijd)paardje heeft nu een Wintec met de wijde boom, en kan zeker geen smallere gebruiken met haar gevoelige rug.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 22:07

Chocolaatje schreef:
Dat zou voor mij dus echt een probleem zijn, mijn (bijrijd)paardje heeft nu een Wintec met de wijde boom, en kan zeker geen smallere gebruiken met haar gevoelige rug.

ja maar in een brede boom en een brede boom zit ook nog verschil. Ik heb een kentaur en een kn naast elkaar gehad. De brede boom van kentaur komt met kn overeen met een medium boom. Ik heb de voor een brede boom van kn gekozen omdat mijn paard super breed is. maar dan zou ik van kentaur dus een extra brede nodig gehad hebben. gewoon goed na laten kijken door een zadelmaker!

Chocolaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-05 22:44

Breitling schreef:
gewoon goed na laten kijken door een zadelmaker!

Dat in iedergeval.