Paard verkopen wat eigenlijk niet te koop staat?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

paulanda

Paard verkopen wat eigenlijk niet te koop staat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-05 21:49

hebben jullie dat wel eens gedaan?

Ik heb een 3 jr merrie te koop,zijn aantal mensen voor geweest,van het weekend dus weer mensen,maar toen kwam ter sprake dat we vali ook gefokt hadden,of die ook te koop stond,heb er dus gewoon flink bedrag voor gevraagd,en nou hebben ze toch wel heel aardig bod gedaan Bloos

Het was beetje bedoeling dat het opvolger van bert zou worden(die is 9 en start ik Z),ik heb vroeger alleen op een paar stallen gewerkt waar ik te veel van jonge paarden ben afgevallen,en heb daar wat angst voor gekregen,met bert dus absoluut niet.
en die merrie staat te koop omdat eht er gewoon te veel werden,en ik heb nog een goede merrie die drachtig is,dus andere opvolger is er eventueel wel hoor.
Maar t is nou eenmaal vreselijk lief paard met(denk ik)veel potentie.

Maar het is geen verkeerd bod,moet an nog wel gekeurd worden(rontge),maar verwacht absoluut geen problemen verder.
hij heeft iets ongelijke voorhoefjes,maar zal geen probleem zijn.

Verder bieden ze zeker een erg goed tehuis,dan komt hijz elfs bij hun aan huis te staan en ze wil er lekker mee ind e sport gaan starten en gunt hem de tijd die hij nog nodig heeft om te groeien,hij is namelijk 3 jaar en al 1.75.

En we moeten morgen toch wel terug bellen,,ppff moeilijk moeilijk. Bloos

AnnaBabs

Re: Paard verkopen wat eigenlijk niet te koop staat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 21:59

ik heb zoiets wel vaker gehoord ja. Dat ze voor een paard komen kijken, maar dan eigenlijk een ander paard leuker vinden terwijl dat paard niet te koop staat. Ach ja als je er een mooi bedrag voor kunt krijgen?
Dit moet je toch zelf beslissen denk ik. Hoe gek ben je op dat paard?

Succes met je keuze hoor!

MirandaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 07:06

Mijn advies Nath is verkopen !
Ik weet dat het moeilijk is maar het duurt misschien weer tijden voordat je z'on bod krijgt.
Val is een ontzettend lekker ding maar je bent nu net nog lekker op gang met Bert en er is ook een kleine Crack C in zicht. En met de drukte die je nu toch al hebt zou ik wel op het bod in gaan en je gevoel deze keer toch een heel klein beetje opzij schuiven. Als hij een goed huis krijgt wat je toch wilt kan je het beter zo doen en kan je als fokker af en toe nog is de ontwikkelingen in de gaten houden toch ?
Sterkte met de beslissing

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 07:34

idd verkopen!
Ik heb voor mijn merrie (Parouscha als een enter/twenter(Zat er net wat tegenaan kwa leeftijd geloof ik) een best bod gehad)10 000 Gulden, en ik heb het niet gedaan, ik kan mezelf nu wel voor men kop slaan, maarja dan ben je gehecht aan het beesje .......
Toen in die tijd was dat al een hele beste prijs *LOL*

figora

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 08:14

Doen, om de rede die hier boven door parouscha al vermeld is!

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 08:30

Ik heb er ook nog even een nachtje over geslapen Knipoog en ik denk ook dat ik zou verkopen..............

Je hebt de kans van je leven om hem een goed huis te bieden. Je zegt zelf al dat hij het super krijgt. Jij bent nog wel even druk met Bertje en nog een stel toppers op komst of op stal.

Dit is wel een hele goede kans hoor!

Succes met je beslissing! Ach gut

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 10:00

Doen, niet alleen vanwege alle bovenstaande redenen.
Het gebeurt echt niet vaak dat je er goed uitspringt met het verkopen van een paard.
En wat als hij morgen kreupel is?

Het is wat anders als je zonder opvolger komt te zitten maar zo te lezen heb je nog genoeg op stal staan.

wauweltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 10:24

Altijd je eigen gevoel volgen. Dan kan je er later ook geen spijt van krijgen. Alleen jij kan deze beslissing maken, een ander kan dat absoluut niet voor je doen. Wat als ze het allemaal verkeerd hebben en het wordt een heel goed sportpaard? Geld is maar betrekkelijk in het leven! Niemand kan weten hoe de toekomst van dit paard er uit ziet. Hij kan het goed gaan doen, hij kan tegenvallen, hij kan wat gaan mankeren, dat zijn altijd vragen die je nu zult stellen. Dus op je gevoel afgaan, het is jouw beslissing.

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 10:32

Ik ben het helemaal met wauweltje eens. Goed je gevoel volgen! Een mooi bod is nooit weg natuurlijk maar als jij écht gehecht bent aan dit beestje en hem tegen beter weten, of tegen je zin in, verkoopt dan zou ik hem lekker aanhouden.

Alikesflame

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 10:39

verkopen!! Er zijn zat ook leuke andere paarden die ook goed zijn.
Maar dan moet het wel een scht dik bod zijn. En niet een normaal bod.

paulanda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-05 11:39

tsja mn gevoel,die zegt 1e moment houden,andere moment verkopen,mn gevoel laat me beetje ind e steek ben ik bang haha.
Maar goed het word verkopen,mits we het helemaal eens worden over prijs en foto's en keuring goed zijn,'t is idd vreselijk lief dier en kan ook best bewegen,maar ja keuzes he.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 13:06

Ok, even samengevat.

Er staat een paard te koop omdat het er gewoon teveel worden. Dus je zet een advertentie en daar komen mensen op kijken. Ze vallen niet voor het paard dat in de advertentie staat, maar voor een ander paard, en doen een bod.
Als je dat paard verkoopt, is het gebrek aan plek opgelost.
Als je dat paard niet verkoopt, moet je verder lopen leuren met het andere paard. Met de kans dat de volgende kijker ook op een paard valt dat niet te koop staat. En de kans dat je echt in de problemen komt omdat je er geen tijd, plek of geld voor hebt.

Stel dat ik bijvoorbeeld meerdere paarden zou hebben en ik kom in de problemen. Ik zet een paard te koop, maar die raakt niet verkocht, maar ik heb wel kans om wat anders te verkopen. Door de verkoop van dat paard raak ik uit de problemen. Ik zou verkopen. Met een maar: er is een paard die nooit meer bij me weggaat. Alle anderen zouden bij mij te koop staan.

laura2span

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 15:14

dat heb ik ook wel eens gehoord. mijn pony staat bij vrienden en die hadden een paard te koop. en ze wilden dus eigenlijk liever het paard wat niet te koop stond. toen hebben ze gewoon gezegd als je het paard wat te koop staat koopt mag je die er bij kopen voor een flink hoog bedrag. toen waren ze dus 2 paarden armer.

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 15:26

Ken dat probleem ook.
Heb er één te koop, maar men wil steevast juist degene hebben die niet te koop staat. Daarvoor is al een behoorlijk bedrag geboden, maar helaas ik ben gebonden door een overeenkomst. Ik hoef me dus niet de hersens te pijnigen of ik het zal doen of niet. Clown

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 18:49

Laat me raden. Ze willen je zwarte kanjer hebben? Haha!

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 20:24

Haha! Haha! Haha! Haha! Haha!

Yep, en die is nou juist niet te koop.....die mag eerst zijn kunsten in de PAVO cup gaan vertonen. Moet ie wel even stoppen met zijn amazone vliegles geven Clown anders wordt dat niks natuurlijk. T is voorjaar en dat is te merken.

paulanda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-05 21:43

nou vali is inmiddels dus in principe verkocht,er was nog een verschil van 250 en ze zijn toch overstag gegaan,dus volgende week te keuren in emmeloord.
Ben benieuwd,kan toch haast niet anders dan helemaal goed zijn zou je zeggen,opgefokt zoals ze het bij waiboerhoeve aanraden,zeer veel beweging,onbe[rkt ruwvoer en weinig krachtvoer,en altijd alles gehad wat hij maar nodig had.
alleen 1e hoefje wat breder dan andere voor,maar goed,dat zal geen probleem zijn verder.

MirandaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 06:45

Gefeliciteerd !

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 07:36

Goede beslissing. Gaat hij ver uit de buurt?

Laat je ons nog wel even weten hoe de keuring ging? (met foto's, want ik ben nu wel benieuwd naar deze topper Knipoog )

Barb

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 07:38

oh wat spannend zeg! ben benieuwd hoe de keuring zal verlopen!

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 07:41

Je kan er nooit inkijken, dus opvoeding goed of niet en beste voer, ze kunnen nog kuisverrot zijn... maar ga er hier vanuit dat alles top is. Van muiswinkel is streng maar rechtvaardig hoor...

Daarbij wil een koper altijd de beste van stal en je wil meestal de mindere verkopen. Tja als ze dan de andere zien kan een bod zo gegeven zijn...

SUCCES

paulanda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-05 15:10

nou donderdag over 2 weken is hij aand e beurt hoor,we wouden graag een donderdag want dan heb ik vrij en kon niet volgende week helaas,maar goed maakt niet uit ook.

en tja ik heb mn best gedaan met opfokken meer kan je toch neit doen he,ga er van uit dat alles goed is.

guccio

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 15:16

Gefeliciteerd met de verkoop!!
Ben benieuwd naar de uitslag van de keuring