Hoe staan jullie paarden gehuisvest?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

fresco

Hoe staan jullie paarden gehuisvest?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-05 21:25

Uit pure nieuwsgierigheid vraag ik me af hoe jullie je paarden gehuisvest hebben staan?
Je hebt namelijk zoveel verschillende stallingsmogelijkheden.
Van heel simpel tot super de luxe...
Graag ook uitleg erbij met praktische dingen...

Ik zal onze situatie even uitleggen:
Afbeelding

Wij hebben deze boxen, 3 meter bij 3.20 (pony's), lichte stallen, en erg praktisch..wij voeren de pony's voor de deuren.
De deur staat voor een deel open en daarvoor ligt kuilhooi.

kip

Re: Hoe staan jullie paarden gehuisvest?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 21:29

mijn twee pony's (new-forest en shetje) staan in een klein schuurtje saampjes in 1 stal (4x4)... Maar eigenlijk staan ze altijd in de wei, want zodra ik mijn pony op stal zet gaat ze staan weven... Ze vervelen zich op stal en staan veeel liever buiten (zelfs met keiharde hagel lopen ze nog niet naar binnen terwijl de stal openstaat...)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 21:29

Mijn pony staat gewoon op de wei en dankzij de regen heb ik zelfs het water niet bij hoeven vullen vandaag Haha!
De grootste luxe is, buiten 24/24 weidegang, het bos op 200m van de wei.

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 21:33

Meestal staat Bas in/om de bak of in de wei, maar momenteel staat hij snachts in een houten stalletje. Gewoonlijk heeft hij een vrij grote stal,gebouwd op een oude koeienstal, met houten wanden, ijzeren traliewerk, maar wel open boven de deur. Hij heeft echter even moeten wijken voor een stal-slopende enter, dus nu staat hij in een wat kleiner houten stalletje, 4 hekjes iets boven borsthoogte. Simpel, maar het houdt hem tegen Knipoog

Ze krijgen bij ons hooi in de stal, in een hoek op de grond

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 21:35

Binnenstallen met aan de kant van het gangpad een open weefrek in de schuifdeur en aan de andere kant een buitenluik. Tralies tussen de paarden.
Hooi/kuil gaat door het weefrek naar binnen op de grond.

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 21:37

fresco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-05 21:37

Foto's meiden....!!?!
Ik moet zeggen, onze pony's staan meer buiten dan binnen hoor!

adnil

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 21:38

De paarden van mij en mijn schoonzus staan in een wei met een containerstal:

Afbeelding

Een supergrote wei, maar dat is op de foto niet echt te zien!

fresco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-05 21:39

Wat een gave stallen, Waterkippie!!
ziet er goed uit, gezellig!

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 21:40

Zijn ook echt super Haha!
ben er super happy mee Lachen

kip

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 21:43

fotootje van mn shet met daarachter de stal...:

Afbeelding

en nog 1 zonder dikke shet ervoor (helaas staat de stal er niet helemaal op)

Afbeelding

De helft hiervan is paardenstal en daar staan ze met z'n 2'en in, alleen staan ze dus altijd buiten...

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 21:46

Veel licht en lucht!

Afbeelding

Tegenover is nog een rij boxen, ze hebben niet allemaal een buitenluik. De tussenwanden kunnen er tussenuit voor het uitmesten met de tractor.

Christah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 21:52

Naast ons huis, hebben we 1 hectare grasland... met een 50 m2 stal erop (2 boxen van 3.20m x 3.40 m en nog een grote ruimte voor een tractor, wasbak, etc. ) Waarvan 1 box een schuifdeur heeft aan de wei ( = gewoon zijn inloop) en zo'n 2-delige-deur aan de voorkant (= Duncan's plekkie ).
Tja... en dat alles is voor mijn 1e lieve knollie Bloos Verwend is hij hè?? Clown

Pjelk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 21:56

Ik heb op deze comp ff geen plaatje bij de hand maar dan maar een omschrijving.

Mijn twee poonies staan in een weiland met schuilstal. In de zomer mogen ze op het land. Maar in de winter en ook op dit moment nu het zo nat is blijven ze in de stal en de paddock. De stal is een grote open stal van 3 bij 5 meter die helemaal betegeld is met daarvoor ook een betegeld stoepje van een meter breed. Bij de stal hoort nog een modderuitloop met verwarmingsbuis omheining waar ze in de winter altijd in staan. Op het moment mogen de paardjes ook in de paddock )= door schrikdraad omheind blubberlandje).
Niet bepaald luxe dus maar wel gezond in de buitenlucht. Als ik wat rijker ben wil ik wat aan de blubberige uitloop doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 21:58

Phynix

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 22:29

Mijn pony staat op een pensionstal. Dus een gewone stal in een overdekte gang. Overdag met meerdere paarden in een grote wei. Zijn gang is lekker ruim en licht en hij staat lekker rustig op het eind. Wanden tussen de stallen kunnen eruit, voor mesten. En voor de stallen zijn haken, om ze aan vast te zetten, voor het poetsen.

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 22:36

Mijn vriendin en haar man hebben sinds midden feb. een komplete manege gekocht en daar staan mijn paarden nu tijdelijk. De manege was behoorlijk verwaarloosd en ze zijn nu bijna dag-en-nacht bezig om het geheel kompleet te renoveren en er een nieuwe loopstal bij te bouwen OK dan! .
De boxen zijn 3.20 x 3.20 en zijn aan de binnenbak gebouwd, met de deur aan de buitenkant.
Helaas hebben wij hier kleigrond en staan de paarden erg nat Verdrietig . Maar... er wordt hard aan gewerkt! Als de grond dadelijk droog is, komen er van die matten en worden kleine paddocks direkt aan de boxen gebouwd, zodat de paarden ´s nachts zelf kunnen kiezen of ze binnen of buiten willen staan. De grote paddocks worden ook met een mattensysteem drooggelegd, zodat ze overdag in hun eigen groep kunnen.

Begin aug. ga ik daar weg, want ... we hebben zelf een huis met stallen gekocht Lachen !
We zijn nu bezig met het aanleggen van hekken voor de paddocks en weide. Ook wij hebben helaas kleigrond en daarom komen er bij ons ook matten te liggen, zodat ze tenminste droog staan. Ook komen er op de paddocks schuilstalletjes, waar ze bij pestweer onder kunnen staan.

de stallen (jammer dat de foto zo donker is Verdrietig )
Afbeelding
Ik heb 9 boxen van 3,50 x 4 m. De tralies tussen de boxen komen weg (dat zijn mijn paarden niet gewend Clown ) en volgend jaar willen we de bovenramen vervangen door grotere ramen. (even wachten tot het schip met geld weer voorbij komt Knipoog ).
Maar goed, ze staan er in de winter alleen ´s nachts in en dan is het so-wie-so donker Clown . ´s Zomers kunnen ze lekker buiten blijven.

de binnenbak
Afbeelding
Links van het midden van de binnenbak, komt (tegen de wand aan) de ene paddock, en rechts (net buiten beeld, je ziet nog net het hekje) de andere.
Links (achter de bak) is de wei.

*Waterkippie: jouw stal ziet er echt super uit OK dan! !
Voor mij zou het enige (grote) nadeel zijn, dat je (wat ik van de web-site begreep) niet echt makkelijk naar buiten kan gaan Scheve mond .

cadmaddie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 00:05

Mijn paard staat op een manege/pensionstal. Hij staat in een gangetje waar maar 6 boxen zijn. Het is allemaal van hout, en vervallen en het ziet er niet uit, maar alle andere zijn boxen met tralies zonder gat en aangezien er in de gang nu nog maar een manegepony bijstaat is het erg rustig. Opzich denk ik ook niet dat het hem veel uitmaakt of het er lelijk is. Ze hebben elektrische drinkbakken en hooi word in een hoek in de stal gelegd.

Hier zie je het toen er nog wat meer in de gang stonden(mijne is de linkse):
Afbeelding

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 01:47

Zo zien de stallen bij ons op stal eruit:

Afbeelding

Per eind mei gaan mijn paarden verhuizen en komen dan in containerstallen, dus kunnen ze de hele dag met hun koppie buitenboord Lachen En het bovenste schot tussen m'n 2 paarden gaat eruit, dus kunnen ze ook binnen met elkaar kroelen Lachen

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 06:56

de situatie hier:
Pony's worden op 6 na buiten of in schuilhok gevoerd. Deze hebben namelijk geen vaste stal maar lopen lekker rond. De andere 6 hebben een eigen hok waarin ze eten krijgen. Dit is simpel vanaf de gan te voeren voor 5 stallen en de 6e is de shetlander die heeft een klein hooi ruifje.
hier wat foto's:
Afbeelding
vanuit de gang gezien, je kunt dus makkelijk het ruwvoer voeren.
Afbeelding
shetlander hok. Deze staat als de shets samen staan gewoon open.
Afbeelding
de 5 stallen met grotendeels de uitloop. Vaak staan de deuren van 1 of meer stallen 's nachts ook gewoon open.Je krijgt dan een soort inloop stal.
Afbeelding
via dit gangetje kunnen de paarden zo het zand oplopen en lekker doen wat ze willen. Gevoerd overdag doen we in de uitloop, ochtend en avond krijgen ze in de stallen.

Silly99

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 07:11

Zie www.dijckhoeve.nl
De accommodatie beschikt over de volgende faciliteiten:

4 all weather banen bestaande uit:
- 1 buitenbaan van 20x60 mtr.
- 1 dubbele buitenbaan van 50x70 mtr.
- 1 binnenbaan van 20x40 mtr.

3 all weather longeerkralen
10 paddocks
1 renbaan van 1,5 km lang
1 stapmolen
en…. weidegang in het seizoen.

Voor foto's moet je even op de site kijken.
Het is er erg mooi.

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 07:31

cadmaddie schreef:
Mijn paard staat op een manege/pensionstal. Hij staat in een gangetje waar maar 6 boxen zijn. Het is allemaal van hout, en vervallen en het ziet er niet uit, maar alle andere zijn boxen met tralies zonder gat en aangezien er in de gang nu nog maar een manegepony bijstaat is het erg rustig. Opzich denk ik ook niet dat het hem veel uitmaakt of het er lelijk is. Ze hebben elektrische drinkbakken en hooi word in een hoek in de stal gelegd.

Hier zie je het toen er nog wat meer in de gang stonden(mijne is de linkse):
Afbeelding

Mijn paard staat ook ongeveer in zulke stallen!
Het kan haar best doen, ze vind het wel gezellig, alleen het looppad en is wat nauw maar goed.
Hooiruif, en een elektrische voerbak, ze staan droog, veel licht, een raampje waar ze na uit kunnen kijken een een deur waar ze lekker kan kijken.
Ze hoeven van mij niet in mega luxe stallen onzin

Mexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 07:34

Dit is Troef haar stal. Er staan 4 boxen naast elkaar. In een ander hok zijn nog 3 stallen, maar die zijn voor de drachtige merries, in die stallen hangen camera's. Tegenover Troef haar stal is de deur van het hok (vanuit de deuropening maak ik de foto), ze kan dus lekker naar buiten kijken als ze binnen staat (maar overdag staat ze gewoon buiten hoor en zomers zelfs 24/7 Knipoog )

Afbeelding

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 07:35

Quellian schreef:
Zo zien de stallen bij ons op stal eruit:

Afbeelding

Per eind mei gaan mijn paarden verhuizen en komen dan in containerstallen, dus kunnen ze de hele dag met hun koppie buitenboord Lachen En het bovenste schot tussen m'n 2 paarden gaat eruit, dus kunnen ze ook binnen met elkaar kroelen Lachen

Is dit toevallig de Nedereindsestallen in Nieuwegein?

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 07:48