thorowgood griffin selecta

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Petra_O

thorowgood griffin selecta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-05 20:58

ik weet zeker dat ik er wel eens een topic over heb gelezen, maar ik kan het niet meer vinden, dus vraag ik het hier maar even. Ik ga misschien binnenkort een thorowgood griffin selecta kopen, met verwisselbare zweetbladen. Heeft er iemand ervaring met dit zadel? Kun je er goed op zitten met alle verschillende zweetbladen?
Hierbij wil ik wel even vermelden dat ik een echte recreatieruiter ben en dus niet echt extreem hoge eisen stel!
Alvast bedankt voor de reacties!

moonie

Re: thorowgood griffin selecta

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 21:01

ik heb geen ervaring maar vind de griffins ontiegelijk mooi

Pjelk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 22:01

De selecta ken ik niet maar ik had wel een Thorowgood Griffin dressuur. Niet zo lang helaas omdat die niet goed op mijn Fjord lag en naar voren schoof.
Zelf vond ik het wel een fijn zadel: lekker dik en zacht en met een stroeve zitting. De wrongen zijn best dik en het zet je in een goede houding. een vriendin van me heeft het zadel overgenomen en zij vind hem ook fijn zitten. Nadeel is wel dat hij vrij snel slijt. Ik geloof dat er bij dat zadel al binnen een jaar slijtageplekken op de zitting te zien waren..

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-05 12:38

bedankt voor de reacties! Volgens mij is op dit moment de selecta niet erg bekend in Nederland. Ik zat te twijfelen tussen een selecta en een dressuur. ik ben er nog niet uit!

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 12:39

ik heb op de bok op de selecta gezeten, ik vond hem niet mooi... de zitting was wel erg fijn, maar mijn been kwam met geen mogelijkheid in de buurt van de wrong, en dat terwijl ik niet eens hele korte benen heb Verward

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-05 12:44

LiSSy schreef:
ik heb op de bok op de selecta gezeten, ik vond hem niet mooi... de zitting was wel erg fijn, maar mijn been kwam met geen mogelijkheid in de buurt van de wrong, en dat terwijl ik niet eens hele korte benen heb Verward

Bij welk zweetblad was dat? De dressuur of een van de anderen? Ik wil graag een selecta omdat ik op mijn veelzijdigheidszadel niet goed met langere beugels kan rijden bij dressuur, maar met buitenritten rijd ik juist graag wat korter en is een vhz dus beter.