doet aansingelen pijn bij een pony??!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Debortje_

doet aansingelen pijn bij een pony??!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-05 20:29

Hoii als ik met mijn pony wilt gaan opzadelen en wilt aansingelen..
ik doe de singel nooit in 1x gelijk strak maar dan gaat me pony opeens een beetje raar doen en dan steigeren?? Verdrietig en 1x viel die tegen een staldeur aan .. Huilen weten jullie wat het misschien is?? want ik heb gevoelt bij zijn buik en ik voel geen drukkingen of wondjes..

HippoLogic

Re: doet aansingelen pijn bij een pony??!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 20:36

Als het zadel -en dus ook de singel- te ver naar voren liggen, drukken ze op een heel gevoelige spiergroep op de buik.

Kijk ook eens of je zadel wel goed ligt. Of laat iemand anders kijken. Het kan ook zijn dat het zadel niet past of dat de boom gebroken is, er scherpe stukjes (splinters) in het shabrak zitten omdat het zadel wel eens op de houten bakrand ligt. Misschien is de vulling van het zadel gaan 'klonteren' en veroorzaakt dat drukplekjes. Dan kun je controleren door met je vlakke hand over de zadelkussens te drukken.

Kusia

Re: doet aansingelen pijn bij een pony??!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 21:08

Het is voor een pony fijner als hij even aan het zadel en de druk van de singel kan wennen door niet gelijk aan te singelen.
Vergelijk het maar dat je jezelf gelijk aansnoert met een riem Knipoog

En wat PeruaansePas zegt, het kan nooit kwaad om even je zadel na te kijken.