Hoe het beste jaarlingen/veulens adverteren?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

Hoe het beste jaarlingen/veulens adverteren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-05 20:26

Ik ben zelf helemaal niet thuis in de warmbloeden, maar omdat de pc van mijn stalhouder lichtelijk overleden is, zet ik voor hem wat paarden te koop.

Op de jaarlingen en de veulens krijg ik echter maar heel weinig reactie.

Ik weet de afstamming, ik weet de kleur, geslacht en geboortedatum, en daar houdt het bij op.

Dus het worden van die simpele korte advertenties: TK, bruine merrie, Gribaldi x Schalkhaar x Normand, geboren 16 april 2004....

Wat moet je er nou nog meer van maken? Wat kan je nou zeggen over een jaarling?

Arzil

Re: Hoe het beste jaarlingen/veulens adverteren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 20:29

De prijs en wat hij al kan misschien? Of hij gewend is vast te staan of hij nu hele dagen op het land loopt of op stal staat. Geschikt (of aanleg) voor dressuur of springen e.d. De afstammeling staat er dan wel bij, maar soms is het wel handig om erbij te zetten. Heb je tenminste nog een mooi verhaaltje staan. En natuurlijk een foto. Die verkopen het best.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 20:30

Predicaten in de (moeder)lijn?
Karakter, voor zover je er iets over kunt vertellen?
En natuurlijk een foto, maar dat had je vast zelf al wel bedacht Knipoog

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 20:35

Ik moet zeggen dat ik voor een Gribaldi x Schalkhaar ook niet warmloop, sterker nog, daar stap ik niet eens voor in de auto.
Daarom is het wel belangrijk dat je de sterke punten van het veulen en de moeder noemt. Al zijn het maar simpele dingen als een mooi oog.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-05 20:36

ze zijn vorige week het land op gegaan, dus als het morgen een beetje weer is ga ik even nieuwe plaatjes schieten. Ze zijn als veulen gewoon halster mak gemaakt, en verder staan ze in de opfok, dus geen gepluk en getut, maar ze zijn wel handmak. Van 2 weet ik dat de moeders niet naar de keuring zijn geweest 1 wegens tijdgebrek, 1 wegens duits papier o.i.d., van de andere merrie weet ik niks.

Sjuim, de schalkhaar heb ik even als voorbeeld gepakt. De fokkeuzes zijn niet mijn keuzes, zoals ik zei, daar ben ik helemaal niet in thuis

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 20:42

Jaarlingen in een opfok vind ik persoonlijk een groot pluspunt, dit zou ik ook zeker vernoemen Ja

vamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 20:52

tsja, en dan de normale verkoperstrucjes nog. let op bijvoegelijke naamwoorden! ( prachtige, mooie, brave enz) benoem waarvoor ze gefokt zijn, vertel over de gangen, en iets mooier maken mag best .

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 21:12

Je hoeft de fokkeuzes ook niet te verantwoorden,
alleen geef ik aan dat het bloed niet bijster interessant is voor een fokker/opfokker.
Je zult je dus moeten toespitsen op de particulier, en die vind bloedvoering minder belangrijk.
Die hoort liever dingen als: is goed ontwormt, is al bij de hoefsmid geweest, zeer braaf dier, loopt netjes mee aan het halster.
Keurig bewegen, goed achterbeen, veel schwung, erg mooi hoofd, kolletje, wit voetje, volle staart whatever. Maak er wat van.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 22:43

en er bijzetten dat ze inderdaad in de opfok zijn ( positief voor de beweging en motoriek later) en de basis dingen kennen en er verder nog niets aan verpest is.
en foto's+ prijs. staan die er niet bij? dan kijk ik niet eens. kost teveel moeite, en met al die honderen advertenties scannen mensen vaak meteen door naar duidelijkere advertenties.
ook pakkende titels zijn vaak handig. er zijn toch al honderderen "jaarling te koop" titels.
Wees creatief Knipoog

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-05 08:32

vraagprijs en foto staat er idd bij