ruiterrijbewijs

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

eliaan

ruiterrijbewijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-05 20:00

er zijn vast al veel topics over, maar geen zin om te zoeken Clown

wie heeft hem al gehaald?
ik denk er namelijk over hem te gaan halen nou ja weet eigenlijk wel zeker dat ik het ga doen, maar iemand mss ervaring mee, vast wel toch

botanya

Re: ruiterrijbewijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 20:02

ikke

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 20:04

Welke toegevoegde waarde zou het je bieden????

eliaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-05 20:04

nou mss heeft iemand tips, wat handig is om te weten voor je dr aan gaat beginnen ofzo

theelichtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 20:05

ik ook Ja

gewoon dat boek goed een paar keer lezen en je moet een dressuurproefje kunnen rijden en een parkoertje kunnen springen

Marsan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 20:09

ik heb een hele leuke dag gehad....wel zwaar en spannend ,maar toch erg gezellig.Gelukkig hebben we het toen met zijn allen gehaald!!!!!!

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 20:20

Ik heb hem ook. Was echt een super dag Ja En het moeilijke viel mee, je moet gewoon kunnen paardrijden, en dan is het te doen.

Verder moet je je afvragen waarom je hem wilt halen. Het is neit verplicht in Nederland.

botanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 20:33

ik moest kunnen springen en een stuk de weg op het het paard, daarbij heel veel theorie

sind een tijd riskeer je ook een bekeuring als je zonder rijbewijs te straat op gaat!!!
raar maar waar!!!!!!!

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 20:50

botanya schreef:
sind een tijd riskeer je ook een bekeuring als je zonder rijbewijs te straat op gaat!!!
raar maar waar!!!!!!!

Vertel: welke randdebiel heeft je dat weer wijsgemaakt!
Graag het artikelnummer uit het wetboek, inkl. alle verwijzingen.

Pjelk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 22:05

Ik heb hem vorig jaar gehaald en vond het niet zo moeilijk. Als je het theorieboek goed doorleest (en de oefentests op internet maakt, die zijn precies hetzelfde als het echte examen Knipoog ) dan is het echt een eitje.
Bij de praktijk moet je een hindernis van ik geloof 60 of 70 cm kunnen nemen. Je moet van de groep weg en weer terug galopperen, met losse handen en zonder beugels rijden en doorzitten. Maar dat lees je ook allemaal wel in het boek.
Ook moet je er goed aan denken dan je tuig in orde is en je paard er netjes uit ziet.
Zelf weet ik ook niet zo goed wat het toevoegt maar het was wel leuk om te doen. Succes!

_Sheila_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 22:12

Waar kun je dan die oefentest op internet maken?

Phynix

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 22:17

Nou, een proefje rijden en een parcour springen heb ik echt niet hoeven doen. Alleen een kruisje van 60 cm. Verder met de groep op de volte en zo nu en dan een oefening doen, zoals op- en afstappen, wegrijden en doorzitten.
Ik ben het gaan halen voor het idee. Ik reed denk ik al 14 jaar ofzo en vond het wel eens tijd worden. Dus met 3 vriendinnen gehaald. Op zich is het dan een eitje, 0 fout op de theorie!!
En of het verplicht is, ligt echt aan het gebied waar je rijd. Als je gewoon op de openbare weg rijd, is er niets aan de hand, maar in bepaalde bosgebieden ofzo kan het verplicht zijn.

lotjebruun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 10:44

Ik heb 2 jaar geleden met ruiterbewijs gehaald in PTC+ in Oenkerk.
Het stelde echt helemaal niks voor. We moesten eerst correct opstappen en daarna in de bak wat rondjes draven en stappen. Stukje in galop en toen over een oxertje van ong 70 cm. Daarna naar buiten en moest je in je 1tje een groot weiland rond rijden in galop en hem dan in bedwang kunnen houden. Heel simpel allemaal. Daarna ging je met een groepje langs de weg en moest je om de beurt voorop rijden. Denk erom dat je tijdens het buiten rijden vaak achter om kijkt als je voorop rijdt en dat je je hand uitsteekt als je afslaat.

De theorie stelde ook niet veel voor. Gewoon het boek goed doorlezen!

Nou succes als je het gaat doen!!! Pling

Steffiegek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 10:58

Ik heb hem ook, was echt een leuke ervaring om te doen maar ik vond het niet moeilijk, je leert heel erg veel van en je moet het grewoon probere, ik heb het gehaald op de Boschhoeve Haha!

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 11:12

ik heb hem al 7 jaar maar heb er nog nooit wat aan gehad. Moet eens in de zoveel maand betalen maar heb er niks aan. Vraag me dus ook af of ik nog wel ga betalen of dat ik hem opzeg

eliaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-05 17:50

bedankt voor jullie reacties, ik zal zorgen dat ik een boek krijg een aan de studie gaan:P
ik wil hem zelf wel graag hebben, voor het idee vind ik grappig, en omdat ik een verzorgpony heb en de eigenaar ook wel graag ziet dat ik zown dinkie op zak heb Tong uitsteken

Bonny4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 18:33

ja waar kan je die oefentests doen op internet? ik ben er namelijk ook mee bezig!

balli

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 18:51

kan je 't examen ook online maken? 'k wil wel 's kijken wat voor vragen dat nou eigelijk zijn....