mijn pony glijdt uit met haar ijzers voor, hoe kan dat?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sannaa

mijn pony glijdt uit met haar ijzers voor, hoe kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-05 15:55

Ik heb een pony (sinds vijf weken) en zij glijdt vreselijk uit met haar ijzers voor. Heb er nieuwe onder (zonder kon niet, te korte hoeven) maar ze glijdt soms zomaar een halve meter door. Heb ook nog medische vraag geplaatst op MD want ze is kreupel. Wie kan helpen?

Cassidy

Re: mijn pony glijdt uit met haar ijzers voor, hoe kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 16:03

Als de ijzers er net onder zitten kan het niet van versleten ijzers komen, maar ligt het meer aan de manier van lopen. Toch zou ik het opnoemen bij de smid, als hij goed is kan hij er nog wat aan doen.
Wat betreft de kreupelheid kan dit er aan liggen dat ze vrij kort was. Is er verbetering opgetreden sinds ze het ijzertje heeft?

breezertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 16:07

waarneer glijd ze uit? alleen als je aan het rijden bent? in het gras, of ook op de straat? als je in het gras aan het rijden bent en dan glijd ze uit dan kan je ijzers met stiftgaten nemen...
en wat Cassidy al vroeg: is er verbetering opgetreden sinds ze op ijzers staat?

haf_jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 16:08

Ik ben een vriendin van sanna ,maar de pony glijd met haar hoeven op straat uit,als je stapt met haar,dan glijd ze constant weg. En er is geen verbetering met ijzers,want die had ze al toen ze kreupel werd

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 16:11

Even bij je smid aankaarten.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 18:28

Misschien is kunststof beslag een optie? daarmee kunnen ze in ieder geval niet doorglijden, maar het geeft wel de (blijkbaar benodigde) verlening van de hoef. als even via google zoekt, zijn er genoeg links te vinden.