schoppen tegen voet?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Britt

schoppen tegen voet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-05 11:29

nu we bezig zijn om een pony in te rijden, zijn we gister voor het eerst zonder de longeerlijn de bak rondgestapt en gedraaft. Ging harstikke goed verder maar telkens als we halthielden en ik gaf weer been met stemhulp schopte hij met zijn achterbeen naar mijn linkervoet, ook ging hij met zijn neus naar mijn voet toe maar hij hapte niet.
Waarom doet ie dit? Gewoon omdat hij het niet snapte ofzo? Eigenlijk zou dat niet moeten kunnen want op rechts deed hij het niet en als we eenmaal op gang waren deed ie ook niet moeilijk meer Nagelbijten / Gniffelen

ellepel

Re: schoppen tegen voet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 12:32

t is wel duidelijk dat ie t niet leuk vind!
denk dus wel een pony die daar wat gevoelig is, misschien duw je toch net iets te hard met je been terwijl dat niet nodig is.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-05 20:06

maar hij is superlangzaam als ik gewoon drijf Nagelbijten / Gniffelen hoe kan ik hem dan toch goed actief houden? op de zweep reageert ie wel heel fel, maar wel maar voor en half rondje..
maar vandaag deed hij het niet meer, dat tegen me voet aanschoppen dus zal wel een tijdelijk iets zijn gweest Clown

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 20:13

dat heb ik wel vaker meegemaakt..gewoon nog een keer been geven als ie dat doet en voorwaarts rijden,laat hem weten dat dat niet mag..je moet heel duidelijk zijn..maar wel eerlijk.