Merano zadel kopen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

MariseLover

Merano zadel kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-05 11:11

Ik wil voor mijn pony een Merano zadel van Zadelmarkt kopen, maar ik weet niet of dat verstandig is, imv de prijs.
Het zadel wat ik nu heb voor mijn pony ligt ook niet goed, daarom heb ik gespaard, maar een heel duur zadel kan ik zelf pas over 2 jaar kopen ongeveer en ik wil het mijn pony ook niet aandoen om nog 2 jaar met mijn oude zadel te lopen. Ik heb er nu wel een bontje onder waarmee het wel goed gaat, maar ik weet niet voor hoe lang nog.

Zouden jullie een Merano zadel kopen van Zadelmarkt of is het echt een afrader?

Anoniem

Re: Merano zadel kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 11:19

Wat is er mis met een Wintec? Die zadels zijn ook niet zo duur (€300,- tot €500,-) en wel van betrouwbare kwaliteit Lachen

Een Zadelmarkt-zadel is natuurlijk je eigen keuze, maar imo niet echt betrouwbaar of van redelijke kwaliteit gezien de vele negatieve ervaringen...

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 11:39

Je hoeft ook geen nieuw duur zadel te kopen, zoek je een nette 2e hands van een goed merk met de juiste boommaat en laat een goeie zadelmaker komen.
Wintec is ook een goeie optie.

Maar Merano ... heb er laatst voor het eerst een zadel van gezien in een 2e hands paardenwinkeltje. Volgens mij kan je er 10 keer op rijden en is je been dan al door het zweetblad heen geschuurd ... Gestoord
Het leer "wolt op" om het zo maar te zeggen, ik kan het niet duidelijker uitleggen maar hoop dat je het begrijpt.
In ieder geval rotzooi, hoe je het nou draait of keert. Ga voor een 2e hands Wintecje die kosten evenveel maar zijn wél van degelijke kwaliteit.

adnil

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 12:07

Ik heb laatst een tweedehands Wintec 500 gekocht, voor 200 euro, zo goed als nieuw!.. De beugelriemen waren nog hartstikke stijf, zo weinig is het zadel gebruikt!.. Goed zoeken, goed rondkijken!!

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 16:47

ik rijd wel met een Merano zadel, en ik heb het inmiddels al vaker dan 10 keer gebruikt: en ja het is versleten, maar da doet een duur zadel ook (al doet die er dan wel iets langer over).
sinds ik met de merano rijd heb ik geen last meer van mijn rug, zit is steviger op mijn paarden. Mijn fjordje heeft wel een lichte drukplek gekregen van het zadel, maar dit was mijn eigen schuld omdat ik de onderlegger was vergeten.

Voorlopig ben ik dus nog zeer tevreden over het zadel!