Nieuw zadel Odessa, iemand ervaring met Barnsby?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Odeale

Nieuw zadel Odessa, iemand ervaring met Barnsby?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-05 11:10

Vrijdag komt de zadelmaker voor een nieuw zadel voor ulisse.

Hij neemt o.a. mee zadels van;

Passier
Kieffer
Albion
en Barnsby.

Passier en Kieffer ken ik. Albion niet, maar die zijn wel heel erg duur. Barnsby is een leuke prijs (niet doorslaggevend hoor) maar ik ken niemand die daar ervaring mee heeft.

Het zadel is dus voor ulisse, een stevig gebouwde merrie van 7 jaar met een gevoelige rug. Daarom waarschijnlijk een zadel met brede (keil) kussens en boom.

Wat wil ik (nadat het uiteraard perfect ligt op ulisse Knipoog ;

Lekker (redelijk zacht Haha! ) zitten
Wedstrijden dressuur rijden (nu L1 maar hoop ooit Bloos tot M2 te komen)
Een B-parcours en als goed gaat L-parcours springen
B-samengesteld rijden.
Lekker veel buitenrijden.

Ik heb nu 2 zadels, maar wil ze alletwee inruilen voor één goed zadel.
Heb nu Stübben zadels, maar deze zijn vrij hard.

Zit daarom te denken aan veelzijdigheid richting dressuur.

Wat kunnen jullie aanraden, zijn jullie ervaringen?

linda_lekuri

Re: Nieuw zadel Odessa, iemand ervaring met Barnsby?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 11:28

Dan is jouw zadelmaker vast Koenderinck uit Haaksbergen?! Of niet? Knipoog Tong uitsteken

Hij is namelijk ook bij mij geweest en kwam met dezelfde (merk) zadels!
Daarbij zei hij dat hij de enige in Nederland is die Albion verkoopt.

Het Albion zadel vond ik in de winkel (op de bok) geweldig zitten, maar op mijn paard zat het nergens naar! Verward

Ik had destijds zelf een Barnsby zadel, deze is qua kwaliteit heel fijn! Maar deze lag niet goed op mijn paard en heb ik dus ingeruild. Maar opzich was ik goed over het Barnsby zadel te spreken! Een andere zadelmaker (Wentink uit Winterswijk) vindt Barnsby een hoog kwaliteits zadel! En vond mijn oude zadel ook geweldig! Bloos
Maar ja, zoals gezegd paste deze toch niet goed op mijn paard en heb ik daarom voor een ander zadel gekozen!

Toen Koenderink kwam passen, kon ik uiteindelijk kiezen uit de Kieffer en de Passier! (dressuurmodellen).
Hij komt natuurlijk met alle soorten en merken, maar tijdens het passen vielen er bij mij al heel veel af! Uiteindelijk kon ik kiezen uit deze 2. Deze lagen allebei goed op mijn paard en ik zat er lekker op/in! De Passier was 100,- duurder dan de Kieffer, maar is volgens de zadelmaker kwalitatief veeeeel beter! Ik heb dus gekozen voor de Passier Grand Gilbert! Pling
En ik ben er nog steeds heel erg blij mee!

Ik denk dus dat je pas echt kan kiezen, als de zadels werkelijk op je paard (en met jezelf) gepast worden!
Succes ermee!

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 12:33

ik heb een Albion.. superfijn zadel..echt helemaal geweldig Haha!
Ik heb de SLK dressage uitvoering en sinds ik dit zadel heb zit ik heel anders.. echt een vooruitgang Haha!

Odeale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-05 13:19

linda_lekuri schreef:
Dan is jouw zadelmaker vast Koenderinck uit Haaksbergen?! Of niet? Knipoog Tong uitsteken

Haha! Haha! Haha!
hahaha ja, dat klopt!!

Het Albion zadel vond ik in de winkel (op de bok) geweldig zitten, maar op mijn paard zat het nergens naar! Verward Vind ik ook, zit heerlijk.

Toen Koenderink kwam passen, kon ik uiteindelijk kiezen uit de Kieffer en de Passier! (dressuurmodellen).
Hij komt natuurlijk met alle soorten en merken, maar tijdens het passen vielen er bij mij al heel veel af! Uiteindelijk kon ik kiezen uit deze 2. Deze lagen allebei goed op mijn paard en ik zat er lekker op/in! De Passier was 100,- duurder dan de Kieffer, maar is volgens de zadelmaker kwalitatief veeeeel beter! Ik heb dus gekozen voor de Passier Grand Gilbert! Pling

Ik hoorde dat Passier wat "harder" zit dan Kieffer?

Ik denk dus dat je pas echt kan kiezen, als de zadels werkelijk op je paard (en met jezelf) gepast worden! Ja, dat is zo. Maar een nieuw zadel moet eerst ingereden worden (toch?) en zal dus eerst nog niet zo lekker zitten????

Odeale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-05 13:34

linda_lekuri schreef:

huh trouwens??? € 100,00 duurder, de Passier???? Overal waar ik kijk is Passier veeel duurder dan Kieffer?

linda_lekuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 13:46

Odessa1 schreef:
huh trouwens??? € 100,00 duurder, de Passier???? Overal waar ik kijk is Passier veeel duurder dan Kieffer?

Ja echt waar! Ik was opzoek naar een dressuurzadel en ik kon uiteindelijk dus kiezen uit de Passier Grand Gilbert of de Kieffer Frysk met keilkussens.
De Passier was echt maar 100,- duurder! Haha!

Uit mij hoofd was de Passier 1500,- (had hij in de aanbieding!) en de Kieffer 1400,- Voor mijn oude zadel kreeg ik nog 700,- terug, dus ik heb 800,- moeten bijbetalen voor de Passier Grand Gilbert! Pling Geld, geld!

Daarbij vond ik meteen allebei zadels heerlijk zitten! Het was eerst natuurlijk wel wennen, anders dan ik gewend was, maar ik heb het zadel niet echt hoeven inrijden voor mijn gevoel!

RedFlame

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 13:55

ik ehb een tweedehands barnsby AVG (anky van Grunsven) zadel gehad omdat dat het enige was dat op mijn paard met rare hoge schoft toen paste, ik ehb er heel erg aan moeten wennen omdat het zo'n hoge voorboom had maar daarna vond ik het heel fijn zitten. en ook voor een best oud zadel zag het er nog heel netjes uit

Odeale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-05 15:28

linda_lekuri schreef:
Odessa1 schreef:

Ja echt waar! Ik was opzoek naar een dressuurzadel en ik kon uiteindelijk dus kiezen uit de Passier Grand Gilbert of de Kieffer Frysk met keilkussens.
De Passier was echt maar 100,- duurder! Haha!

Uit mij hoofd was de Passier 1500,- (had hij in de aanbieding!) en de Kieffer 1400,- Voor mijn oude zadel kreeg ik nog 700,- terug, dus ik heb 800,- moeten bijbetalen voor de Passier Grand Gilbert! Pling Geld, geld!

Daarbij vond ik meteen allebei zadels heerlijk zitten! Het was eerst natuurlijk wel wennen, anders dan ik gewend was, maar ik heb het zadel niet echt hoeven inrijden voor mijn gevoel!

Heb jij even geluk gehad!

Ik hoop maar dat hij flink wat zadels meeneemt (hij sprak over een stuk of 20, hopelijk doet'ie dat ook), wil nu wel eens een ruime keus hebben. En niet alleen megadure, maar van € 1000,0 tot zo´n € 2.000,00. Daar moet toch een fijn zadel voor te krijgen zijn, dacht ik zo...

anita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 17:59

Laat je het even weten wat het is geworden?
Ik ben zelf ook op zoek en ik denk ook aan de Passier.

linda_lekuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 18:29

Odessa1 schreef:
Heb jij even geluk gehad!

Ik hoop maar dat hij flink wat zadels meeneemt (hij sprak over een stuk of 20, hopelijk doet'ie dat ook), wil nu wel eens een ruime keus hebben. En niet alleen megadure, maar van € 1000,0 tot zo´n € 2.000,00. Daar moet toch een fijn zadel voor te krijgen zijn, dacht ik zo...

Voor dat geld moet je toch zeker een goed zadel kunnen krijgen!!!!
Toen Koenderink bij mij kwam zadels passen, had hij inderdaad de hele auto vol gepakt! Hij had meer dan genoeg mee genomen! Haha! Knipoog
We hadden toen bij de manege afgeproken, zodat ik meteen op alle zadels een stukje kon rijden. Is echt ideaal! Een zadel moet niet alleen op je paard passen, maar je moet er zelf ook op passen! Knipoog

Odeale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-05 09:42

Nou, ik heb een nieuw zadel voor ulisse!

Mooie brede boom, kamer en keilkussens. Het is de Barnsby Raven geworden. Een rib uit mijn lijf (€ 1395,00) maar heerlijk zacht!

Moet nog wel ff wennen, mijn "achterste" moet er nog in gaan zitten, maar zit nu al wel lekker.

Passier vzh richting dressuur had hij niet bij zich, Passier had zadel nog niet geleverd. Hij had wel Albion en Kieffer bij zich en Passier dressuur zadels.

Albion (dressuur) zat trouwens heerlijk, maar ik wilde een vsd zadel, dus dat ging niet door Haha!

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 12:14

Odessa1 schreef:
Nou, ik heb een nieuw zadel voor Odessa!

Mooie brede boom, kamer en keilkussens. Het is de Barnsby Raven geworden. Een rib uit mijn lijf (€ 1395,00) maar heerlijk zacht!

Moet nog wel ff wennen, mijn "achterste" moet er nog in gaan zitten, maar zit nu al wel lekker.

Passier vzh richting dressuur had hij niet bij zich, Passier had zadel nog niet geleverd. Hij had wel Albion en Kieffer bij zich en Passier dressuur zadels.

Albion (dressuur) zat trouwens heerlijk, maar ik wilde een vsd zadel, dus dat ging niet door Haha!

Barnsby zadels zijn heerlijke zadels heb nu een AVG dressuurzadel en daarvoor had ik ook een Raven. Haha!

happyjoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 14:21

Ik heb nu ook sinds kort een Barnsby dressuurzadel. Zit heerlijk!