ik heb bij mijn paard meteen ook al haar spullen overgekocht. ik heb nu dus ook een dressuurzadel terwijl ik vooral buitenrij. de eerste keer dat ik op haar reed merkte ik al dat het lichtrijden best moeilijk ging. ik vroeg me af of dat door haar draf of door het zadel kwam, maar degene die met me meewas en ook gereden heeft zei ook dat ze vreemd draaft. als ik nu dus met haar ga draven gaat het even goed en daarna zit het niet zo lekker meer en begin ik mijn beugels te verliezen enzo. ik ben geen beginner die niet kan lichtrijden ofzo, ik heb er nooit moeite mee gehad. ik reed vaak buiten en dan ook langere stukken draf en dat ging gewoon lekker. verstand op nul en doordraven. nu als ze hard draaft hou ik het niet lekker bij en als ze rustig draaft gaat het aan het begin redelijk en daarna slechter. ik moet er echt op letten en het zit niet echt comfortabel. ik wil graag langere ritten gaan maken. kan ik dan beter een ander zadel kopen of moet ik hier aan wennen? ik vraag me af of dat lukt want het is echt een superverschil met hoe het normaal gaat. doorzitten gaat ook heel moeilijk op haar, ik shake alle kanten op. ik heb echt weer het gevoel dat ik een stomme beginner ben maar dat is niet zo
. de andere dressuurdingen gaan trouwens wel lekker.