Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

horsewisper schreef:je hoort daar helemaal niet voor de betalen maar als ze alleen dit doet alleen de klusjes dus gewoon 20 a 30 per maand als je dat kan missen geven, en pas beginne als je er nie meer bij bent.
sammetje schreef:Vind het wel een net bedrag. Een stalgenootje van mij mest de stal van een pensionpaard dagelijks uit. (baasje komt 1x in de week) en ontvangt hier 40 euro in de maand voor.
Ik vind persoonlijk dat je voor die 40 euro ook wel mag verwachten dat ze de stal even uitmest.
Is immers een karweitje van amper 10 minuten.
mijn stal wordt in de loop van de week zoveel bijgevuld dat ik met 2 stallen zo'n anderhalf uur bezig ben.
Maar ik weet eigenlijk niet of ze dat wel kan/mag doen vanwege dat auto ongeluk. Bovendien doe ik dat liever zelf, weet ik zeker dat het goed gebeurt.
Ja, ik ben best erg.

gina2003 schreef:Even een vraag.
Ten eerst vind ik het een net bedrag, ook voor het uitmesten, dan inclusief.
Maar ze heeft een autoongeluk gehad zeg je, en kan misschien de stal niet uitmesten.
Daar kan ik op zich wel inkomen, maar je zegt dat je een jaarling hebt, toch?
Ik heb zelf een haflinger van bijna 2 jaar.
Als er ook maar iemand bij haar is, die niet 100% consequent is, en echt zijn dominantie afdwingt bij haar, neemt ze een loopje met je, en niet alleen met diegene, maar ok met mij!
Ik ben dan echt heel erg lang bezig dit soort gedrag weer af te leren, dus mijn vraag is eigenlijk, is het wel verstandig om dat zo iemand met je paarden overweg te laten gaan.
Stel er gebeurt eens iets, dan heb je toch wel kracht nodig om het op te lossen, als ze bv. losbreken of zo, dan hoeft er maar 1 verkeerde beweging te zijn, en dan is het ook gebeurd..
Ik weet niet hoe jouw jaarling verder is, maar bij die van mij begint het al met poetsen, accepteer je dat ze bv nie tstilstaat, of naar je hapt, heb ik ook gelijk een probleem.
Ik ben al ruim 1,5 jaar bezig het happen en bijten af te leren, dus nie tom dat meisje/vrouw af te vallen hoor, maar in jouw eigen oogpunt, is het niet verstandig beter iemand te zoeken die geen ongeluk heeft gehad, en misschien medisch wat beter is, er hoeft maar 1 keer iets mis te gaan...
Succes, en ik hoop da tje mijn standpunt een beejte snapt..
Een ongeluk of gevaar zit in een klein hoekje..
Zazoo schreef:je hebt zelf toch voorgesteld om een vergoeding te geven? dat heeft de verzorgster toch niet gedaan? sommige mensen zeggen hier dat je eigenlijk geen vergoeding hoort te geven omdat ze het zelf leuk vindt. maar ik vind dat wel netjes. ze besteedt haar tijd aan jouw paard, komt naar je toe enzo. ze helpt jou ermee.
xkusssx schreef:25 euro in de maand vind ik al een goed bedrag 40 euro vind ik aardig veel.
40 euro vind ik dus best veel want ze is alleen tijd en geen geld kwijt en ze doet het als hobby. je moet er wel rekening mee houden dat je beter per maand een bedrag kan geven in plaats van per keer en dan vaststellen dat ze minimaal 2 keer per week moet komen, want als je het per keer doet, komt ze natuurliijk elke dag en dan heb je de kans dat ze veel klusjes snel afraffeld alleen vor het geld. 25 euro per maand zou ik dus doen. maar veel succes over het nadenken

marn schreef:ik heb ook een bijrijdster. Ze komt 2 keer in de week rijden en betaald aan mij 50 euro in de maand! Ik vind het niet normaal dat je als eigenaar van een paard iemand moet betalen omdat die voor z'n plezier gaat rijden op jouw paard!! Hihihi, dan zou het wel helemaal mooi worden zeg..
Als ze naar een manege gaat moet ze toch ook lesgeld betalen..