Vergoeding verzorgster

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Arzil

Vergoeding verzorgster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-05 20:43

Ik heb nu sinds dinsdag een verzorgster voor mijn twee paarden. Werkzaamheden: hoeven uitkrabben, stal opstrooien, wondjes controleren en hooi bijgeven. Plus een beetje aandacht geven en in de verhaarperiode regelmatig een borstel eroverheen halen.
Ik wil haar daar wel graag een vergoeding voor geven. Haar voorstel was 5 euro per keer/dag dat ze komt. Is dit een goed voorstel? Als zij bijvoorbeeld ook nog uit zou komen mesten 1x in de week, moet ik haar daar extra voor betalen, want uitmesten hebben we het verder nog niet over gehad.
De eerstkomende tijd ben ik er nog bij als zij komt. Moet ik haar dan ook betalen? Ik wil er namelijk nog wel bij zijn, omdat ze de paarden nog niet kent.
Er nu even vanuitgaande dat ze twee keer per week mijn paarden doet. Dus 40,- per maand. Wat zouden jullie doen in mijn geval? Heb nog nooit een verzorgster gehad en wil wel eens weten hoe jullie het oplossen.

Oja, rijden kan ze niet ivm een auto ongeluk, maar dat is ook niet van toepassing op mijn paarden.

Buckje

Re: Vergoeding verzorgster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 20:47

je hoort daar helemaal niet voor de betalen maar als ze alleen dit doet alleen de klusjes dus gewoon 20 a 30 per maand als je dat kan missen geven, en pas beginne als je er nie meer bij bent.

sammetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 20:48

Vind het wel een net bedrag. Een stalgenootje van mij mest de stal van een pensionpaard dagelijks uit. (baasje komt 1x in de week) en ontvangt hier 40 euro in de maand voor.

Ik vind persoonlijk dat je voor die 40 euro ook wel mag verwachten dat ze de stal even uitmest. Is immers een karweitje van amper 10 minuten.

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-05 21:25

horsewisper schreef:
je hoort daar helemaal niet voor de betalen maar als ze alleen dit doet alleen de klusjes dus gewoon 20 a 30 per maand als je dat kan missen geven, en pas beginne als je er nie meer bij bent.

Ja, ik vind dat als je het leuk vind om met paarden te werken, je dat ook voor niks doet, maar dit is nou eenmaal afgesproken. Beetje stom om daar achteraf nog onderuit te komen.
Bovendien wil ik er echt de eerste maand, misschien wel twee maanden bijzijn als ze komt. Heb het idee dat ze een beetje bang is voor die jaarling. Dat beest kennende gaat dat helemaal fout uiteraard.

sammetje schreef:
Vind het wel een net bedrag. Een stalgenootje van mij mest de stal van een pensionpaard dagelijks uit. (baasje komt 1x in de week) en ontvangt hier 40 euro in de maand voor.

Ik vind persoonlijk dat je voor die 40 euro ook wel mag verwachten dat ze de stal even uitmest.
Is immers een karweitje van amper 10 minuten.

Eehmm.. Bloos mijn stal wordt in de loop van de week zoveel bijgevuld dat ik met 2 stallen zo'n anderhalf uur bezig ben. Haha! Maar ik weet eigenlijk niet of ze dat wel kan/mag doen vanwege dat auto ongeluk. Bovendien doe ik dat liever zelf, weet ik zeker dat het goed gebeurt. Bloos Ja, ik ben best erg.

Alles voor mijn beessies he...

gina2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 11:25

Even een vraag.
Ten eerst vind ik het een net bedrag, ook voor het uitmesten, dan inclusief.

Maar ze heeft een autoongeluk gehad zeg je, en kan misschien de stal niet uitmesten.
Daar kan ik op zich wel inkomen, maar je zegt dat je een jaarling hebt, toch?

Ik heb zelf een haflinger van bijna 2 jaar.
Als er ook maar iemand bij haar is, die niet 100% consequent is, en echt zijn dominantie afdwingt bij haar, neemt ze een loopje met je, en niet alleen met diegene, maar ok met mij!
Ik ben dan echt heel erg lang bezig dit soort gedrag weer af te leren, dus mijn vraag is eigenlijk, is het wel verstandig om dat zo iemand met je paarden overweg te laten gaan.
Stel er gebeurt eens iets, dan heb je toch wel kracht nodig om het op te lossen, als ze bv. losbreken of zo, dan hoeft er maar 1 verkeerde beweging te zijn, en dan is het ook gebeurd..
Ik weet niet hoe jouw jaarling verder is, maar bij die van mij begint het al met poetsen, accepteer je dat ze bv nie tstilstaat, of naar je hapt, heb ik ook gelijk een probleem.
Ik ben al ruim 1,5 jaar bezig het happen en bijten af te leren, dus nie tom dat meisje/vrouw af te vallen hoor, maar in jouw eigen oogpunt, is het niet verstandig beter iemand te zoeken die geen ongeluk heeft gehad, en misschien medisch wat beter is, er hoeft maar 1 keer iets mis te gaan...

Succes, en ik hoop da tje mijn standpunt een beejte snapt..
Een ongeluk of gevaar zit in een klein hoekje..

Zazoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 13:31

je hebt zelf toch voorgesteld om een vergoeding te geven? dat heeft de verzorgster toch niet gedaan? sommige mensen zeggen hier dat je eigenlijk geen vergoeding hoort te geven omdat ze het zelf leuk vindt. maar ik vind dat wel netjes. ze besteedt haar tijd aan jouw paard, komt naar je toe enzo. ze helpt jou ermee.

xkusssx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 15:03

25 euro in de maand vind ik al een goed bedrag 40 euro vind ik aardig veel. Ik heb zelf een verzorgpaard krijg daar niets voor doe er alles mee (dus inderdaad ook rijden dat is wel een verschil) maar koop er ook zelf alles voor. Ik heb nog nooit een vergoeding gehad en wil dit ook eigenlijk helemaal niet, doe dit voor mijn plezier. Bij mijn vriendin doe ik ook af en toe de stallen maar daar voor terug krijg ik dat ik lekker op haar paardje mag rijden. (hoef de stallen niet te doen, maar vind dit wel horen omdat ik er ook op rijd) Wel krijg ik van de eingenaar van mijn eigen verzorgpaard met mijn verjaardag en sinterklaas een kleinigheidje wat ik wel leuk vind.
40 euro vind ik dus best veel want ze is alleen tijd en geen geld kwijt en ze doet het als hobby. je moet er wel rekening mee houden dat je beter per maand een bedrag kan geven in plaats van per keer en dan vaststellen dat ze minimaal 2 keer per week moet komen, want als je het per keer doet, komt ze natuurliijk elke dag en dan heb je de kans dat ze veel klusjes snel afraffeld alleen vor het geld. 25 euro per maand zou ik dus doen. maar veel succes over het nadenken Tong uitsteken

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-05 16:39

gina2003 schreef:
Even een vraag.
Ten eerst vind ik het een net bedrag, ook voor het uitmesten, dan inclusief.

Maar ze heeft een autoongeluk gehad zeg je, en kan misschien de stal niet uitmesten.
Daar kan ik op zich wel inkomen, maar je zegt dat je een jaarling hebt, toch?

Ik heb zelf een haflinger van bijna 2 jaar.
Als er ook maar iemand bij haar is, die niet 100% consequent is, en echt zijn dominantie afdwingt bij haar, neemt ze een loopje met je, en niet alleen met diegene, maar ok met mij!
Ik ben dan echt heel erg lang bezig dit soort gedrag weer af te leren, dus mijn vraag is eigenlijk, is het wel verstandig om dat zo iemand met je paarden overweg te laten gaan.
Stel er gebeurt eens iets, dan heb je toch wel kracht nodig om het op te lossen, als ze bv. losbreken of zo, dan hoeft er maar 1 verkeerde beweging te zijn, en dan is het ook gebeurd..
Ik weet niet hoe jouw jaarling verder is, maar bij die van mij begint het al met poetsen, accepteer je dat ze bv nie tstilstaat, of naar je hapt, heb ik ook gelijk een probleem.
Ik ben al ruim 1,5 jaar bezig het happen en bijten af te leren, dus nie tom dat meisje/vrouw af te vallen hoor, maar in jouw eigen oogpunt, is het niet verstandig beter iemand te zoeken die geen ongeluk heeft gehad, en misschien medisch wat beter is, er hoeft maar 1 keer iets mis te gaan...

Succes, en ik hoop da tje mijn standpunt een beejte snapt..
Een ongeluk of gevaar zit in een klein hoekje..

Ik snap wat je bedoelt. Ik heb er verder niet over gehad wat zij niet kan, weet wel dat ze altijd op de fiets moet komen omdat ze niet meer kan autorijden. Maar omdat me verder niks is opgevallen heb ik niet verder gevraagd. Ik zal haar nog eens navragen over wat ze precies wel en niet kan, want er zijn nog meer dingetjes die ik even wil bespreken.
En ja, ik heb een jaarling. Is al een joekel van een beest en hartstikke sterk. Precies als met die van jou, neemt die van mij ook een loopje met je als ze denkt dat dat kan. Ik ben ook nog niet tevreden hoe ze met haar omgaat. Maar ik kon merken dat Zillion er heel erg onwennig mee was (zij ook), omdat ze alleen door mij en mijn ouders 'gedaan'wordt. Ineens een vreemd iemand is wel heel anders. Ze hoeft er verder echt niks mee te doen als uit de stal halen en hoeven uitkrabben.
Ik snap je bezorgdheid, maar weet dat ik dat zelf ook ben. Begin nu zelfs heel erg te twijfelen of ik dit nog wel door wil zetten...

Zazoo schreef:
je hebt zelf toch voorgesteld om een vergoeding te geven? dat heeft de verzorgster toch niet gedaan? sommige mensen zeggen hier dat je eigenlijk geen vergoeding hoort te geven omdat ze het zelf leuk vindt. maar ik vind dat wel netjes. ze besteedt haar tijd aan jouw paard, komt naar je toe enzo. ze helpt jou ermee.

Ja, ik heb het wel zelf voorgesteld. Ik had in mijn advertentie gezet dat een vergoeding bespreekbaar was. Maar omdat zij zelf op zoek is naar werk, vind ik het niet fair om haar maar op te komen laten draven als ik daar zin in heb en dan onbetaald.

xkusssx schreef:
25 euro in de maand vind ik al een goed bedrag 40 euro vind ik aardig veel.

40 euro vind ik dus best veel want ze is alleen tijd en geen geld kwijt en ze doet het als hobby. je moet er wel rekening mee houden dat je beter per maand een bedrag kan geven in plaats van per keer en dan vaststellen dat ze minimaal 2 keer per week moet komen, want als je het per keer doet, komt ze natuurliijk elke dag en dan heb je de kans dat ze veel klusjes snel afraffeld alleen vor het geld. 25 euro per maand zou ik dus doen. maar veel succes over het nadenken

Ik ga inderdaad maar per maand betalen. Lijkt me beter.

Bedankt voor de adviezen. Zet me goed aan het denken.

flying

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 17:00

Ik vind 40 euro ook best wel veel, ze komt toch voor de lol?
Een kleine vergoeding misschien maar k zou da niet meer maken
als ze ook de stal uit komt mesten
En zolang jij erbij bent doe jij toch ook een groot deel van t werk?

*zwaai

gina2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 18:20

Stacey, als je er nu al je twijfels over hebt, zou ik het zo en zo niet doen!
Ik heb 2 meiden van bijna 18, die mijn shetje verzorgen, zodat ik mijn hafje wat meer aandacht kan geven bij het opvoeden, en Naze, mijn shetje ook zijn aandacht krijt, want die gaat eigenlijk altijd mee op sleeptouw, dat vind ik zielig.

Mijn opa is 2 weken geleden overleden, dus had gevraagd of hun dan 1 dag allebei mijn paarden wouden doen, nou dat was een ramp!
Ze hadden gewandeld en bij beide meiden is ze losgebroken, langs de weg. we staan op een boerderij, dus het is een rustige weg, maar toch.
Ik ben toch 's avonds met mijn vriendin gegaan, die mij ook helpt met mijn hafje Gina, we gaan dan samen, zodat ik 1 dagje rust heb en mij met mijn shetje kan bezig houden, zij kan haar nl wel goed aan, en we gingen even wandelen, zodat ze toch niet helemaal gewonnen had, en ja hoor, bij mij deed ze het ook, ze was echt niet te houden, ze ging rennen en zette haar kracht erin, nou dan heb je weinig te vertellen!
Daarna nog een paar keer in de bak geoefend, dat ging perfect.
Na een paar dagen toch weer buiten proberen te lopen, nou ja hoor daar ging ze weer, en ze had de smaak te pakken, elke 2 stappen ging ze weer, echt geweldig!

Nu ben ik met de seretta aan het lopen, waarschijnlijk ken je die niet, maar die is heel streng, een soort kaptoom, maar dan krijgt ze steeds een correctie op haar neus, en dat doet echt pijn, maar dat voelt ze alleen als ze gaat rennen of als ik aan het touw trek.
Het is misschien heel gemeen, maar ze begint anders echt gevaarlijk te worden, ze deed het nl ook toen er een auto langskwam.

Dus pas aub op.
Ik weet dat ze niet veel doet, maar mijn merrie vrlegt heel erg snel haar grensen, mag ze 1 ding, dan kun je weer van voren af aan beginnen.
Ik weet niet of die van jouw ook zo is, maar ik ben eigenlijk ook de enigste die er alles mee deed, vanaf dat ze 4 maanden oud is, heb ik haar al, en ik ben er zelf elke dag, leer haar alles zelf, dus weet een beetje wat je hebt.

Als je gevoel niet goed is, zegt dat in mijn ogen al genoeg!
Dat heb ik nl ook al eens meegemaakt..

Probeer iemand anders te vinden, die het gewoon leuk vind, hoef je ook niet te twijfelen of je moet betalen of niet, gewoon iemand zoeken die er graag mee bezig is, dat lijkt me beter.
Als je zelf het vertrouwen niet hebt, houd het snel op denk ik...

Groetjes Priscilla

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-05 21:56

Bedankt voor de adviezen. Ik ben er nog eens goed over gaan nadenken en hoe langer ik dat deed, hoe akeliger ik me erbij ging voelen. Bovendien heb ik vandaag de knoop doorgehakt door in september niet meer naar het buitenland te gaan om stage te lopen. Dat zou voor 4,5 maand zijn. Misschien kom ik hier zelfs in de buurt terecht (ideale situatie) en dan is er al helemaal geen verzorgster meer nodig. Ik vind het uiteraard erg vervelend voor het meisje, maar ik voelde me er gewoon niet goed bij.

marn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 13:11

ik heb ook een bijrijdster. Ze komt 2 keer in de week rijden en betaald aan mij 50 euro in de maand! Ik vind het niet normaal dat je als eigenaar van een paard iemand moet betalen omdat die voor z'n plezier gaat rijden op jouw paard!! Hihihi, dan zou het wel helemaal mooi worden zeg..

Als ze naar een manege gaat moet ze toch ook lesgeld betalen..

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 13:31

Meestal wordt er van een verzorgster/bijrijder gevraagd dat die de vervelende klusjes erbij pakt, in ruil voor het mogen rijden op de paarden.
Mijn pony wordt gereden, verzorgd etc door een meisje wat ermee mag doen wat ze wilt, ik bemoei me alleen met de belangrijke dingen. Ze betaalt 't zelf als ze wil lessen en op wedstrijden wil. Ze heeft als t ware haar eigen pony, alleen is de rekening en t risico voor mij.

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 14:50

marn schreef:
ik heb ook een bijrijdster. Ze komt 2 keer in de week rijden en betaald aan mij 50 euro in de maand! Ik vind het niet normaal dat je als eigenaar van een paard iemand moet betalen omdat die voor z'n plezier gaat rijden op jouw paard!! Hihihi, dan zou het wel helemaal mooi worden zeg..

Als ze naar een manege gaat moet ze toch ook lesgeld betalen..

normaal betaald een verzorger met of een bijdrage, of meewerken met stal uitmesten ect. voor t rijden
in dit geval rijdt ze niet, dus dan zou een kleine vergoeding op zich nog wel kunnen, ik zou dan iets van 20 euro per maand doen, 40 is wel erg veel, het is toch een hobby die je beoefend, en die kosten meestal meer dan dat ze opleveren.

ik heb ook een bijrijder... die betaald een kleine bijdrage in onderhoudt, en als ze wat wil als lessen, weekje meenemen naar de manege waar ze rijdt, wedstrijden, dan zijn de kosten wel voor haar rekening. (en ze moet zich bij ons ook zelf goed verzekeren, ze rijdt op eigen risico)

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 15:06

Ik geef geen vergoeding in geld maar af en toe iets leuks en altijd mee naar keuringen en shows. En straks leren mennen.

toverpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 15:15

Ik vind 40 euro ook behoorlijk veel, en ze hoeft op zich niet veel te doen. Ik zou het op 25 euro zetten en als je er geen goed gevoel bij hebt, ook niet mee beginnen, wees daar eerlijk in, het zijn jouw paarden en jij hebt de verantwoording.

gina2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-05 17:00

Ja, als je gevoel zegt da tje het niet wilt, moet je ermee stoppen.

En nimmy, even een vraagje.
Mijn hafje is dan bijna 2 jaar, dus rijd nie top haar.
Ik heb haar zelf tegen van alles en nogwat verzekerd, ongevallen, ziekte, da kosten, diefstal en dergelijke.
Als ze dingen stuk maakt of er gebeurt iets op de weg of zo, dan valt dat onder de WA verzekering.
Ik woon nog bij mijn ouders, dus ze zit daar bij de verzekering in, ook voor de eventuele andere verzorgers, nou ja meer als mijn vriendin er een keer mee gaat wandelen of zo, mijn paard is verzekerd, maar ik zit me nu te bedenken, je bedoelt zeker dat als er iets is gebeurt, dat ze zelf is verzekerd voor zichzelf, of niet?
Dat zit er bij mij ook nie tin dan nee, als je dat bedoelt dan..

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-05 20:05

Ik ben ondertussen gestopt met de verzorgster. Voelde niet goed en de reden waarom ik haar nodig had (stage in het buitenland) zet ik niet meer door. Nog steeds bedankt voor de adviezen.

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 15:07

het was de bedoeling dat zij zich zelf verzekerde als er wat gebeurde en zij schade aan anderen zou aanbrengen wij niet aansprakelijk zouden zijn... alleen kwamen we er gister achter dat onze verzekering dat voor haar ook al dekt.

en nim zelf gaan we nu waarschijnlijk ook laten verzekeren