24/7 buiten met dit weer?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Diana_14

24/7 buiten met dit weer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-05 20:05

Staan jullie paarden met dit weer binnen of buiten..??

En heeft dit weer invloed op mok..??

Wicked2016

Re: 24/7 buiten met dit weer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 20:07

ozne staan alle dagen buiten (hebben wel stal eh, waar ze in en uit kunnen als ze willen) ze hebben gene mok

LittleKathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 20:25

Sinds vorige week zondag (toen het zo heet was) staat mijn pony buiten. Ik wilde wachten tot het weer constant was en dacht dat het eindelijk fijn zou worden. Nou mooi niet dus. Toch laat ik haar nu buiten; ik sluit de wei af zodat ze alleen nog maar op het inloopgedeelte van de stal kan en in de stal zelf dus. Als ik de wei open laat blijft ze in de regen staan en verrekt het om te gaan schuilen. Ik heb haar al vaker trillend in de wei zien staan, dus die sluit ik gewoon af en ze kan evengoed lekker buiten als ze wil (dat inloopgedeelte is vrij groot dus)

roylinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 20:27

onze paarden staan dag en nacht buiten, kan best met dit weer.
als het erg regend en eventueel hard waait gaan ze wel op stal, maar verder gewoon lekker buiten

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 20:28

Mijn pony staat ook al een paar weken dag en nacht buiten, alleen als er zware regen voorspelt is krijgt hij een deken om.

Kelpla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 20:30

Mijn tinker staat altijd altijd buiten. En wil echt niet naar binnen.

vivanes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 20:37

Mijn paarden staan ook lekker buiten. Nu met die regen wel een regendeken op, maar ze vinden het heerlijk!

sammetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 20:43

Mijn paard staat ook sinds 1 mei buiten. Eerst zonder deken maar na al dat rotweer staat ze nu toch weer met een ongevoerde regendeken buiten. Ze heeft in haar wei geen bomen of schuilstal dus die deken kan ze best gebruiken.

Vrijdag was ze uit haar deken gescheurd dus ik was op stal langsgeweest om een nieuwe op te doen. Toen had ze niet zo'n zin meer om het land in te gaan. Ze stond hardop te zuchten en ik moest haar letterlijk het land induwen. Maar meestal vind ze het wel fijn buiten gelukkig.

Vanaf a.s. woensdag krijgen we weer beter weer en kan ik ook weer lekker slapen...

Bella

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 20:57

De 'stalpaarden' staan overdag gewoon buiten en ook gewoon zonder deken.....nog niet bepaald meegekregen dat ze dat niet prettig vonden (gezien de meesten turkiezwart en met tegenstribbelen weer terug komen op stal, lijkt het me dat ze zich wel vermaakt hebben en vervolgens de volgende ochtend alweer druk staan te doen om naar buiten te mogen).

Verder blijven de buitenpaarden die dag en nacht buiten staan ook gewoon buiten. Die voelen zich alleen maar ellendig binnen en de meesten worden ook vaak eerst beetje verkouden zodra ze weer op stal komen, is toch een wat grote omschakeling voor ze, dus als het niet hoeft, dan natuurlijk niet.

Ook hebben we vorige week in die warme periode de merries met veulens weer voor dag en nacht op het land gezet. Als het echt slecht weer zou worden dan hadden we in het zin ze weer binnen te halen, maar zowel merries als veulens geven niet aan graag naar binnen te willen. Vermaken zich wel in een groot land, met gras en alle ruimte om te spelen (of rust te hebben van de kleintjes).....dus ook die blijven vrolijk staan!

Diana_14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-05 21:10

oké.. Als je paard snel mok heeft, maakt het dan uit dat hij/zij met dit weer (regen) buiten staat?

Flutterby

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 21:13

Mijn verzorgpony staat altijd buiten, zonder deken of wat en is nooit ziek, verkouden, heeft geen last van mok etc. Vooral de modder in de wei is goed voor haar, dan blijven haar hoeven lekker vochtig Lachen
Áls ze al op stal moet gaat ze altijd stampij maken, lekker buiten laten lopen die hap Vork