Spieren kweken?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

IvysToeter

Spieren kweken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-05 20:05

Ik wilde graag weten hoe ik spieren kan kweken bij Ivy, mijn appaloosatje.
Of kan dat nog niet als ze 3 jaar oud zijn?

Ik longeer haar nu wel 3 of 4 keer per week, maar ik weet niet of dat ze daar meer spieren van krijgt.

Weet iemand hoe ik haar meer spieren kan laten kweken?

Nimmy

Re: Spieren kweken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 20:16

longeren met een hele losse bijzet, beetje blakjes cavalletties lopen, freestylen, gewoon rustig aan een klein beetje werken, als je dit regelmatig doet, worden zn spieren vanzelf wat sterker... let wel doe niet te veel, en bouw het langzaam op

Blackmystery

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 20:23

Bloos mmmmm,

je moet eigenlijk niet denken dat je spieren wil kweken maar gewoon lekker gaan trainen, voor wat je voor ogen hebt.
spieren geven eigenlijk alleen maar aan of hij sterk in iets is, een drie jarige heeft nog geen sterke galop, loopt eigenlijk altijd op de voorhand en heeft een stevige onder hals van het costant omhoog lopen met zijn hooft.
als jij je gaat concentreren op deze zaken, komen de spieren vanzelf.
ik zal nog niet te veel van zo`n jong dier vragen, maar wat ik persoonlijk er fijn vind is het werken aan de passoa en dan vooral lang en laag.
je zorgt er namelijk voor dat hij een sterkeren achterhand traint om dat hij deze er onderbrengt, en zijn boven hals spieren worden getraint.
als je dan ook zo rijd in het begin dan komt dat van zelf.
ook springen, helpt voor een mooi achter werk, en heuvels op en af rijden.
die van mij was een schaminkel, maar heeft nu een bouw ( spieren ) waar je u tegen zegt. ( krijgt het van iedereen te horen )

Haha! nou veel sterkte

Blackmystery

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 20:27

Haha! ojaa, hij is nog jong, ( geld voor ieder paard dat weer terug komt in de sport ) maar houd het wel simpel in het begin en niet te lang.
het heeft de tijd nodig zich te kunnen ontwikkelen je moet blijven herhalen herhalen en herhalen, en steeds een stukje langer.

vivanes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 20:36

Ik zou haar vrij laten springen (niet te vaak en rustig aan), krijgen ze een mooie en gespierde achterhand van. Maar voor de rest, gewoon lekker gaan trainen, dan komen de spieren vanzelf. Bij een driejarige vind ik het nog niet belangrijk dat hij gespierd is.
Maar doe het lekker rustig aan en de rest komt vanzelf!