het meisje waarvan ik nashida heb gekocht reed altijd met stang, maar ik rijdt met dubbelgebroken bit. vandaag heb ik voor het eerst dressuur gereden en dat ging super. ik heb haar alleen niet aan de teugel gevraagd. heeft het bit daar invloed op? buiten merk ik wel dat ze hard in de mond is. als ze graag wil draven of galopperen wordt ze druk met het hoofd en trekt heel erg aan de teugels. ze heeft twee keer echt de teugels uit mn handen getrokken en trekt dus mijn handen kapot. ze is niet lastig of schrikkerig buiten en dat trekken doet ze alleen op plekken waar ze mag draven en galopperen, dus het zal niet zo gevaarlijk zijn, maar het is best vervelend. ik hou niet zo van zwaardere bitten maar denk niet dat ze hiermee ophoudt. zoals ik boven al schreef had ik geen moeite met haar met dressuur en ik rijdt het liefste met een zacht bit als een hardere niet nodig is. dan zou ik dus dressuur moeten rijden met een zachte en m verwisselen als ik buiten ga rijden ofzo. de vorige eigenaar reed trouwens bijna altijd dressuur maar vond dat ze dan hard in de mond was en dus een stang nodig had. hoe doen jullie dit?