Welk zadel meer steun KN of Passier Grand Gilbert?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

anita

Welk zadel meer steun KN of Passier Grand Gilbert?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-05 18:21

Wie heeft ervaring met beide zadels en welk zadel geeft meer steun.
Ik wil namelijk een tweedehands zadel erbij kopen. Ik heb zelf al een Hulsebos voor 1 paard. Maar op mijn andere paard ligt hij niet goed.
Ik kieper daarmee voorover en mijn onderbenen naar achter.
Nu zit ik te dubben tussen een tweedehands KN of Passier.

VValar

Re: Welk zadel meer steun KN of Passier Grand Gilbert?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 18:23

Passier Grand Gilbert heeft hele hoge kniewrongen. Zelf vind ik deze niet lekker zitten maar als je moeite hebt met je beenligging is dit ideaal!

*Jolanda*

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 21:39

Ik heb beide zadels en ben over beide niet tevreden, ik heb de kn symfonie misschien dat een ander type beter is...

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 22:04

KN heeft verschillende modellen, welke heb je op het oog?

Pascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 22:10

Passier staat er bekend om dat ze eigenlijk niet zoveel steun geven, ze hebben ook meestal niet van die extreme wrongen. Ik rij zelf met een grand gilbert, en ik vind het heel fijn, maar dat moet je gewoon zelf proberen. Ik weet wel dat een KN meer wrong heeft dan een GG.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 22:12

volgens mij heeft een kn juist heel weinig wrong!

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 22:15

Ik heb 2 Passiers en vind dat je in een KN meer wrong hebt, maar het ligt er natuurlijk maar net aan welk type je kiest. Daarbij wordt er zeker bij Passier nog wel wat maatwerk gedaan, je kan daar precies de wrong laten maken zoals jij die hebben wil.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 22:48

Met een Passier word je echt in de houding gezet. Ik heb zelf ook een Grand Gilbert en werkelijk een geweldig zadel, maar in het begin kwam ik er wel even achter dat mijn beenligging altijd fout was geweest Scheve mond spierpijn!

Ook hebben ze een hele diepe zit wat mij ontzettend veel steun in mijn (holle) rug gaf. Op andere zadels had ik na het rijden altijd rugpijn, met de GG had ik nooit ergens last van Lachen

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 22:54

De KN Tango heeft heel veel wrong Ja

anita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-05 07:04

Ik vindt dus ook dat de KN weinig wrong heeft. En ik wil het liefste alleen een bovenbeenwrong. En dat heeft de passier dacht ik wel.
Heeft er ook iemand de Passier Optimum die moet ook wat zachter zitten.

An_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-05 07:55

De KN Symponie is dusdanig gemaakt dat je meer in 'je kruis' zit als het ware. Voor ruiters die teveel achterover hangen ideaal, maar als jij op dat paard al de neiging hebt om naar voren te kantelen lijkt het me niet zo handig. De Passier GG extra (de meest verkochte) zet je redelijk vast in het zadel door zijn diepe zit. De optimum weet ik niet percies. Die is speciaal ontworpen voor gevoelige paarden en ruiters die niet onder het beeld 'mt 36/38' vallen. Zelf heb ik liever de PSL, die is heel vlak waardoor je zelf je positie meer kan beinvloeden. Maar waarom geen 2e Hulzebos voor dit paard? Je kunt hem dusdanig laten maken dat je er geen last van hebt (voorover hangen), meer beenwrong in laten zetten en hij is niet duurder dan een KN (goedkoper dan een Passier).

boemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-05 08:04

Ik heb de Passier Optimum en ik ben er erg tevreden over.

Eh, dat zinnetje van An-J over dat de Optimum gemaakt is voor ruiters die niet onder het beeld 36/38 vallen, snap ik echt niet hoor!
Ik heb maat 38 en ik pas dus prima in mijn 17,5" Optimum hoor.

Het is ook niet zo dat hij speciaal voor paarden met een gevoelige rug is, maar doordat de kussens wat breder uit elkaar staan heb je een betere drukverdeling en dat komt ieder paard in principe wel ten goede.

Verder vind ik qua zit de Optimum wel redelijk op de GG lijken. De meesten die zowel met mijn zadel als met een GG gereden hebben, vinden toch de Optimum wat fijner.

Ik heb steun aan het zadel, maar ik vind niet dat ik gedwongen zit.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-05 12:27

ik iepel snel voor over en kon in de KN symphonie juist mooi rechtop zitten. de zit zorgde dat je je bekken kantelt en daardoor kun je rechter zitten.
ze hebben niet belachelijk veel wrong, maar ik (iemand die houd van heel veel bovenbeenwrong) kon er supernetjes op zitten en mijn beenligging was op dit zadel erg goed. ik baalde dan ook verschrikkelijk dat hij op mijn pony niet paste en ik hem verkocht heb.
met passier heb ik geen ervaring