ik kan de hoeven van mijn verzorgpaard niet meer uitkrabben

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Magica

ik kan de hoeven van mijn verzorgpaard niet meer uitkrabben

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-05 15:52

Mijn verzorgpaard heeft een veulen. Het veulen is nu 3 weken.
Poetsen buiten stal is op zich geen probleem want ze kunnen elkaar wel zien/horen.
Ik wou vandaag de hoeven krabben maar de merrie is zo ontzettend vervelend. Ze schopt en ze stampt haar voeten gelijk weer op de grond. Nou zag ik dat ze ook henstig is, kan het daar aan liggen dat ze zo "wild" is met hoevenkrabben?
Laatst bijgewerkt door Karin op 08-05-05 21:52, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: titel iets duidelijker gemaakt

Ferroowtje

Re: probleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 16:00

doet ze het altijd of niet? deed ze het niet toen ze wel al een veulen had maar nog niet hengstig was? zo kun je zelf wrs wel bedenken of het daardoor komt of niet Tong uitsteken Knipoog

Magica

Re: probleem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-05 21:41

Toen ze drachtig was toen kon haar een uur lang poetsen en ze bleef gewoon stil staan ook met hoeven krabben dat was geen enkel probleem ik kon gewoon bij haar benen gaan hurken om haar hoeven schoon te maken met water en dat kan ik sinds de veulen er is echt niet meer doen.

ellepel

Re: ik kan de hoeven van mijn verzorgpaard niet meer uitkrab

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 06:55

denk dat je dan best wel een beetje boos mag worden..
mopper maar es flink, en eis dat ze je een voetje geeft.

uiteraard flink belonen als ze het dan wel doet.
Knipoog

Magica

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-05 07:37

Dat heb ik ook al eens geprobeerd (lekker appeltje geven als ze rustig was) maar blijkbaar heeft ze er de geduld niet meer voor. Maar het is echt hopeloos op dit moment.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 07:43

Ken jij je paard alleen als ze drachtig is? Dan kan dit weleens haar gewone gedrag zijn. Ook kan het veulen voor afleiding zorgen. Hoe oud is het veulen? En waarom wil jij perse hoeven krabben?

Magica

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-05 10:22

Ik ken het paard alleen maar toen ze nog drachtig was. En ik wou graag de hoeven krabben omdat ze zo vies zijn en al het mest helemaal vast zat in de hoef. Ik hoop niet dat dit het gewone gedrag is van haar. Het veulen is nu 3 weken oud en ik poets haar buiten stal, maar ze kan haar veulen wel zien

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 10:36

Op zich is het niet zo fijn als je poetst. Komt de merrie het land wel op? Weet je dat een beetje vettigheid en viezigheid in de vacht alleen maar goed is als de merrie op het land loopt? Dan worden ze niet zo snel nat en koud als het regent.

brechje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 10:38

misschien vind ze dit al gewoon te veel scheiden van haar veulen...zien hoeft niet altijd voldoende te zijn. Gilt het veulen als de merrie buiten de stal is?? 3 weken vind ik nog een beetje te mini om het uit zicht te halen (denk dat het veulen haar moeder niet kan zien of wel??) Als die kleine onrustig is, dan de moeder ook.....Dus of in de stal proberen uit te krabben of veulen mee naar buiten nemen en het bij de moeder houden tot jij klaar bent met uitkrabben en poetsen!