vraag aan de springende dressuurruiters :+

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

vraag aan de springende dressuurruiters :+

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-05 15:07

Ik rijd dus voornamelijk dressuur de laatste tijd, gezien t feit dat Explosion niet wil springen (hij kán springen, en goed ook Bloos! maar hij wil gewoon niet Rolleyes)

Af en toe rijd ik een parcourseje mee met een manegepony. Het is een fijne pony alleen nogal hevig en snel aangebrand (leest bokt nogal snel en is moeilijk te houden.)

Als ik dressuur rijd zit ik netjes rechtop etc etc. Maar als ik ga springen, ga ik dan weer meer 'voorover' zitten, ga ik eerder in de beugels staan dan dat ik zit etc etc. Ik neem kwa springen echt een heel andere houding aan dan in de dressuur. Ook op Explosion neem ik bij het springen een volledig andere houding aan! (je zou nog zeggen: op een vreemde pony ga je automatisch wat 'anders' zitten)

Doen jullie dat ook? vant moment dat je over een hindernis moet gewoon volledig anders gaan zitten, en zelfs volledig anders rijden. Ik rijd als ik spring een stuk strenger en kordater dan als ik dressuur... Verward (en daarmee bedoel ik niet dat ik hem in zijn mond ruk ofzo. Jullie snappen me wel Clown)

Liene

Re: vraag aan de springende dressuurruiters :+

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 15:13

Ja, ik snap je !
Bij mij is dat ook zo !
Niks van aantrekken!