Ervaringen Hugs full chaps neopreen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Eilandje

Ervaringen Hugs full chaps neopreen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-05 11:11

Gisteren weer eens in de gietende regen gereden, wat resulteerde in een kletsnatte rijbroek en doorweekte lederen chaps. Daarom overweeg ik de aanschaf van deze chaps:

Afbeelding

Maar, zijn ze wat ze beloven? Dus waterproof, warm en sterk?

Morrie

Re: Ervaringen Hugs full chaps neopreen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 11:37

ze zijn wel warm maar niet waterproof, het is hetzelfde effect als een duikpak, je owrdt wel nat maar niet koud, maar als je ze uittrekt na het rijden, is je broek wel degelijk nat.
Ik raad je dan ook aan ze niet direct uit te trekken, maar pas als je helemaal klaar bent met je paard verzorgen, anders krijg je het alsnog koud

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 15:34

idd ze zijn niet super waterdicht maar wel waterafstotend, onder het neopreen ga je wel meer zweten waardoor je rijbroek alsnog vochtig wordt (ik heb de korte versie overigens). Ze zijn verders wel lekker warm en sterk. http://www.bluebalance.nl/chaps.htm wil je ze bij blue balance aanschaffen, die staan vaak op evenementen en daar kun je ze gewoon passen, ze hebben ook bijkleurende handschoenen, heerlijk voor in de winter.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 16:06

Ik heb zelf de korte versie. Vind ik fijne dingen, maar ze zijn redelijk warm, in de zomer vind ik ze dus niks. Het is niet dat het te heet wordt, maar gewoon redelijk warm, rijd dan liever zonder. Ik vind ze persoonlijk niet erg zweterig. Verder zijn ze makkelijk in gebruik, kunnen ook in de wasmachine, en zijn vrij stevig naar mijn idee.

Geloof dat Karin en Djilan hierzo op Bokt de lange hebben Verward

Eilandje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-05 08:24

Bedankt voor jullie reacties Lachen

Goed dat ik het eerst gevraagd heb, want het is blijkbaar toch niet helemaal wat ik gehoopt had, nl volledig waterdicht. Misschien zou een regenbroek oid handiger zijn, maar dat is zo glibberig, of een lange waxjas, maar die dingen vind ik wel ideaal om een buitenrit te doen, maar bij het dressuren zit dat allemaal verschrikkelijk in de weg. Een droge trui is snel aangedaan, maar ik zou iets willen dat mijn rijbroek droog houdt *denk er nog eens over*

En deze zomer gaan we vier dagen op trektocht, dus als het dan regent en ik zou die dingen aandoen ga ik me te pletter zweten, als ik het goed begrepen heb?

Ruud_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 08:27

Ik heb van BR lange regenchaps, die zijn 100% wind en waterdicht en ze zijn enigszins elastisch.
Werken prima en niet zo warm als de neopreen chaps.

Maar mocht je de kleurtjes willen hebben, dan gaat dat niet lukken. Ze zijn er alleen in het blauw

Eilandje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-05 08:33

Ruudjw schreef:
Ik heb van BR lange regenchaps, die zijn 100% wind en waterdicht en ze zijn enigszins elastisch.
Werken prima en niet zo warm als de neopreen chaps.

Maar mocht je de kleurtjes willen hebben, dan gaat dat niet lukken. Ze zijn er alleen in het blauw

Aaaah dat klinkt interessant! Weet je toevallig ook of ik die ergens op internet kan bekijken en ev bestellen? (Want ik woon in België en op het gebied van paardenspullen staan we hier nog een paar jaar achter tov NL *LOL* geen idee waar ik die hier zou moeten gaan zoeken)

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 08:47

ik heb een speciale regenbroek voor paardrijden, gekocht bij www.loesdau.de die is niet glibberig, er zit een nepleren kont in, die is wel waterdicht

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-05 08:51

Volgens mij zag ik vorige week in een paardenblad (Hoefslag, Bit of CAP) een soort 'zeiltjes' die je om je bovenbenen kunt binden om ze droog te houden.

Ik ben zelf een tevreden gebruiker van de 'Hugs' oftewel de lange chaps van Kitt op de foto hierboven. Heb er de afgelopen winter veel mee gereden en ook mijn 'natte' wedstrijd van 52 km in Austerlitz begin april. Als je het snel warm hebt, dan zul je die chaps ook snel te warm vinden. Maar voor een ijsmuts zoals ik zijn ze ideaal. Hoewel ik ze hartje zomer ook niet echt graag zou dragen. Haha!

Ze laten idd water door op de naad, maar zolang je je chaps aanhoudt (zoals Smurf al zegt) voel je niets van kou. Ze isoleren, net als een surfpak.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 23:13

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 06:50

Hier ook een zeer tevreden gebruiker van Hugs. Ook als het regent. Ik zelf heb twee paar korte. Mijn wip heeft de lange versie. Lekker warm in de winter, te warm in de zomer wellicht maar isoleren goed. Misschien niet waterdicht, maar wat al gezegd werd, je merkt er niets van zolang je ze aanhoudt.

Eilandje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-05 09:25

Karin schreef:
Ik heb de 'zeiltjes' gevonden, ze heten Rainlegs: http://www.rainlegs.nl/

Hihi die "zeiltjes" zien er wel grappig uit, maar ik vraag me af of ze wel praktisch zijn Verward