Zadels...?:S

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

MeSilvester

Zadels...?:S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-05 09:52

Ik las net een topic,, nou vraag ik me af...
Dat meisje vroeg naar een zadel van €195,- en de reacties waren niet echt positief! Nou wou ik dus mijn zadel kopen bij zadel markt,, maar is dat dan wel een goed idee...want ik wil natuurlijk niet elk jaar een nieuw zadel heoven te kopen...?
Dus wat raden jullie mij aan als ik straks opzoek ga na een zadel...
BVB dank

MariskaFally

Re: Zadels...?:S

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 10:22

heey ik heb ook een zadel van zadelmarkt.. en hij bevalt me prima.. ik heb hem nu al best lange tijd en hij is nog helemaal goed ook geen schuurplekken op mijn pony en ik vet hem 1x in de 3 weken in.. hij is nog helemaal niet versleten en ook nog prima voor gebruik.. volgensmij is de kwaliteit van deze zadels heel goed en er werd tegen mij gezgt als mijn zadel kapot zou gaan dat ik terug moest komen en als hun het konden repareren deden ze dat anders kreeg ik een nieuwe.. volgensmij licht het niet aan de prijs maar gewoon aan de kwaliteit en die is wel goed.. je kan vind ik beter een zadel van 100 euro die kapot gaat opnieuw moeten kopen dan een zadel van rond de 500 euro kopen vindi k

Carlaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 10:30

Als je hier op bokt met de zoekmachine zou zoeken (helaas doet hij het niet geloof ik) dan zou je meer negatieve reacties tegen komen dan positieve. Sommige mensen hebben er heel wat plezier van, anderen willen het NOOIT meer. Ik ken niemand in het echt die er eentje heeft, dus ik kan je ook niet echt verder helpen.
Als ik jou was zou ik gewoon een goed tweedehands zadel zoeken ipv er eentje daar weg te halen.

LotteAnna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 10:40

Ik zou persoonlijk kiezen voor een tweedehands merkzadel. Vaak niet zo duur, en al ingereden. Wel altijd passen!!!

Marrepar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 10:41

Ik zou niet naar zadelmarkt gaan, heb er genoeg slechte ervaringen over gehoord Nagelbijten / Gniffelen
Als ik jou was zou ik idd gewoon opzoek gaan naar een 2ehandse!!

vivanes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 10:46

Tja, ik lees en hoor bijna alleen maar negatieve verhalen, dus ik zou er geen zadel vandaan halen. Maar het beste is denk ik dat je zelfs eens gaat kijken. Kan je dan een beslissing maken.

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 10:58

Ik heb spul van zadelmarkt [hoofdstel dan Knipoog] en is perfect hoor *LOL*

MariskaFally

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 11:02

ja ik wou net zeggen zadelmarkt spullen zijn super.. ik heb er dan dat zadel van maar ook dekens hoofdstel en andere spullen en zoon slechte kwaliteit is het niet wat veel mensen zeggen. je moet het zelf ervaren en niet naar andere luisteren

Choices

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 11:33

Tja er zijn al zoveel topics geweest over zadelmarkt en ik las ook altijd meer negatieve dan postitieve verhalen. Ik zou zeggen ga zelf kijken en oordeel maar persoonlijk zou ik een tweedehands kopen van een middenklasse merk.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 16:27

In het verleden heb ik ook een zadel bij zadelmarkt gekocht. Nooit meer. Het bleef schuiven en kraken.

Je kan beter een goed tweedehands zadel kopen of doorsparen voor een nieuw merkzadel.

Aedan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 16:30

ik ben ook van plan om daar een zadel te gaan halen. Maar indien het gaat wil ik wel met mijn paardje tot daar rijden omdat hij echt een moeilijke rug heeft en ik heb al gelezen dat ze niet terug betalen, enkel inruilen....

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 16:51

je moet echt geluk hebben denk ik. ik heb 2x van zadelmarkt een zadel gehad en allebei de zadels doen wat ze moeten doen. maar ja, heb ook vaak zat gezien dat zadelmarkt zadels superslecht zijn. je moet dus echt opppassen en zelf kijken welke goed en minder goed zijn.
ikzelf zou dus liever meer geld neerleggen voor een zadel,dan 3X een goedkope kopen. denk ook aan de paarderug ipv je portemonnee, en dat een goed zadel een leven lang meegaat. liever 300 euro extra en 20 jaar langer een zadel, dan elke 5 jaar een nieuwe goedkope ( ben je uiteindelijk nog duurder uit ook)

Oliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 17:12

Mijn hoofdstel komt daar ook vandaan, en is echt superfijn (en mooi Knipoog )
Ik zou ook gaan voor een goed 2ehands zadel ipv zadelmarkt..

vivanes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 17:51

@ Lowara: Ik snap niet helemaal wat je bedoelt, je zegt dat je liever een wat duurder zadel koopt, anders moet je iedere paar jaar een nieuw zadel kopen, maar je hebt zelf ook 2 zadels van zadelmarkt...?

Liess__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 19:46

Ik heb zelf ook een zadelmarkt zadel en 3 mensen hier op stal ook..
Mijn westernzadel kostte tegen de 400 euro (bij zadelmarkt) + Hoofdstel + Pad.. Ik ben er nog steeds tevreden over, het wol aan de onder kant is nog steeds best dik, leer is nog goed enz. enz. Het wordt ong. 2 x per week gebruikt..

Andere mensen bij mij op stal:
Een heeft een dressuurzadel, ander VHZ en nog een ander Stockzadel..
Ik vindt dat het er nog goed uit ziet! Alle zadels, ik denk dat je je pony mee moet nemen en een ervaren passer..want daar zijn ze niet goed in! Ik vindt ook dat iedereen niet zo op elkaar af moet gaan, eerst ervaren dan oordelen Knipoog

Tsja, ik zou zelf niet de allergoedkoopste zadels kopen, maar wel de duurdere, vindt ik zeker goed voor die prijs!