Zweetvlekken

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Chocolaatje

Zweetvlekken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-05 09:07

Ik heb een nieuw zadel gekocht, en na het rijden als ik het eraf haal zie ik alleen aan de voorkant waar het zadel gelegen heeft zweetvlekken. Wat ik dacht, is dat het zadel dan teveel naar voor licht.

Maar... Er is een zadelmaker gekomen om het zadel na te kijken (voor ik er ooit op gereden had), en die zij dat ik een kleinere boom erin moest doen (Wintec) en dat het dan helemaal goed lag.

Iemand een idee wat dit is? En vooral hoe ik het kan oplossen?

Ranja

Re: Zweetvlekken

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 09:34

Chocolaatje schreef:
Iemand een idee wat dit is? En vooral hoe ik het kan oplossen?

De enige goede tip die ik heb: laat iemand met verstand van zadels naar je zadel kijken.
Je kan met een niet goed passend zadel meer kapot maken dan je denkt.

Op de punten waar een zadel drukt, zie je vaak geen zweet. Ook op de punten waar het zadel je paard niet raakt, ontstaat als het goed is geen zweet. Dit laatste is, als je het dekje goed in de kamer trekt, op de ruggengraat het geval.

Maar sowieso, een niet mooi (compleet) zweetpatroon, zal waarschijnlijk duiden op een niet goed passend zadel. En waarom heb je er eigenlijk iemand naar laten kijken en vervolgens dat advies niet opgevolgd?

Chocolaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-05 15:26

Ik heb een zadelmaker ernaar laten kijken omdat het zadel nieuw is en ik zelf niet goed genoeg kan zien of het goed ligt.

En waarom denk je dat ik zijn advies niet heb opgevolgd? Ik heb er meteen een smallere boom ingedaan.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 15:28

Chocolaatje schreef:
En waarom denk je dat ik zijn advies niet heb opgevolgd? Ik heb er meteen een smallere boom ingedaan.

Waarom vraag je dan nog om een oplossing???

Ferroowtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-05 16:02

He jongens niet zo onaardig!
Ik zou nu met de nieuwe boom nog een keertje iemand ernaar laten kijken... je zadelmaker kan wel een mooie voorspelling doen maar het kan natuurlijk altijd dat het nog niet helemaal goed ligt, vooral omdat hij het nog niet gezien heeft met andere boom... toch even vragen dus Knipoog

Chocolaatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-05 16:21

Ibbel schreef:
Chocolaatje schreef:

Waarom vraag je dan nog om een oplossing???

Omdat het volgens mij niet gewoon is dat de zweetvlekken zo onregelmatig zijn. Ik heb trouwens nooit gereden met die bredere boom, ik wist tenslotte niet of het goed lag. Heb dus eerst een zadelmaker laten kijken, toen een smallere boom erin gedaan en daarna ben ik het pas gaan gebruiken.

Alleen vraag ik me af of het zadel zo wel past, en wat ik er verder nog aan kan doen.

Ferroowtje schreef:
He jongens niet zo onaardig!
Ik zou nu met de nieuwe boom nog een keertje iemand ernaar laten kijken... je zadelmaker kan wel een mooie voorspelling doen maar het kan natuurlijk altijd dat het nog niet helemaal goed ligt, vooral omdat hij het nog niet gezien heeft met andere boom... toch even vragen dus Knipoog

Is een goed idee, er lopen vast mensen met verstand van zadels rond op stal, ff zoeken Lachen