In frankrijk staan mn ponys ook dag en nacht buiten, ook zonder schuilstal, ze hebben wel bomen en struiken waar ze tussen en onder kunnen staan. Het zijn ook rijpaarden. Ze zien er hartstikke goed uit, en behalve dat zijn ze ook gelukkig. Deze paardjes worden in de zomer niet bijgevoerd, en in de winter krijgen ze balen hooi en oud stokbrood.
Mijn pony hier staat zomers dag en nacht op t land, swinters komt ze snachts in een groepsbox (10 bij 10, met 4 andere paardjes)
Zij wordt nu ook nog niet bijgevoerd, maar zij wordt ook nog niet echt bereden, ze is nu 3 en we zijn bezig met inrijden. Ik denk dat van de winter dat ze muesli erbij krijgt, naast het hooi en kuil en appeltjes en worteltjes die ze dan ook krijgt.
Ik zou zeggen, als je een paard dag en nacht buiten kán houden, dan moet je het zeker doen. ten eerste is het voor het paard veeel leuker, zeker als ie met andere staat. het is gezonder, gras of ander ruwvoer is altijd beter dan brokken, en ze kunnen teminste bewegen, hun vacht wordt beter en natuurlijk niet vergeten de hoeven.
Ik vindt het altijd zo zielig als je langs boxen loopt op de manege, en dan zie je al die paarden gefrusteerd in hun etensbak bijten, de spijlen knagen, eindeloos rondjes lopen.. Het is net alsof je door een gevangenis loopt...